Ietsiepietsie Nederland heimwee - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Ietsiepietsie Nederland heimwee - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Ietsiepietsie Nederland heimwee

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Mei 2007 | Spanje, Barcelona

Nou zoals jullie in de titel lezen, heb ik voor het eerst een beetje heimwee gehad... Paul, Kim, Lotje & Arjen zijn langs geweest en toen ze allemaal weer weg waren, viel dat toch iets zwaarder dan ik had gedacht. Maar met op het moment 27 graden hier en weer leuke plannen en bezoekjes in het vooruitzicht, zit ik weer prima in mijn vel.

Donderdag 26 april kwam Paul T ons weer met een bezoekje verschaffen, ik moest heel hard aan mijn opdracht werken, want deze moet aankomende woensdag in Breda zijn, dus ik heb Paul voornamelijk 's avonds gezien. Vrijdag waren Paul, Luuk en ik lekker tappas gaan eten, om vervolgens bij mij thuis wat te drinken en met Juul, Roger, Anuj, Jenni + vriendin erbij naar de Pacha te gaan. Een club bij Luuk in de buurt waar we al heel lang heen wilde. Erg gezellig gehad, de muziek stond wel héél hard en veel complimentjes van Paul gehad (altijd goed voor mijn ego, of zou hij me alleen op afstand missen...;)). Zaterdag uitgeslapen, aangezien we om 7 uur thuis kwamen van de Pacha en aan mijn opdracht gewerkt. 's Avonds een feestje voor de boeg, het was namelijk pre-koninginnendag feest bij Budget Bikes (waar we een maand geleden voor de flyer hebben meegefietst), waar wij gratis naar toe mochten. Lekkere oer-Hollandse muziek in een veelste warm bedrijfspand en gratis drankjes, met als gevolg een avond met hilarische momenten.
Zondag was het hoogtepunt van het weekend.. Paul, Luuk en ik gingen naar een voetbalwedstrijd van FC Barca!!! Rachael wilde ook mee, maar helaas waren de kaartjes uitverkocht en de zwarte kaartjes waren super duur. Barca had met 1-0 van Levante gewonnen, en mede dankzij een slechte scheidsrechter (iemand onder uit schoppen maakte hem niets uit) en een ex-Barca speler in het andere team, zorgde dit voor genoeg uit-fluit-momenten die met 100.000 man in een stadion heel indrukwekkend waren. Darana een broodje eten en alweer afscheid nemen van Paul helaas.
Koninginnendag was mijn enige werkdag de week erop, want ik had lekker 6 dagen vrij. Die avond bij Juul wezen eten en daarna met haar, Anuj en Roger even naar Nakupenda, maar het oranje feest daar vonden we niet zo super. Toen dus door naar het stand, want om de lente te vieren, was er een grote kermis met super gave attracties en feest tenten. Daar tot vier uur in enge en lachwekkende (4 stieren naast elkaar en met 20 man proberen er op te blijven zitten) attracties gezeten. Dinsdag moest ik mijn opdracht afronden, omdat ik daarniet zoveel zin in had, eerst heel het huis gepoetst en toen dus om 6 uur ´s avonds begonnen tot half zes ´s ochtends de voglende dag (maar het was af!). Toen na vier korte uurtjes slapen weer opstaan, want Kimmie was onderweg naar Barca en die zou ik op het vliegveld op gaan halen. SUPER om haar weer te zien, veel om bij te kletsen (gevolg: hese, maar zwoele stem). Die middag met vriendinnen van mij gaan lunchen en daarna over de Ramblas gewandeld en langs de mooie Barcelona gebouwen. ´s Avonds had ik lekker voor Kim gekookt en hebben we lekker lang gekletst.
Donderdag met goede moed, rokje en slippers naar buiten... waar het miezerde (:s) om via Placa Reial en de Ramblas naar Columbus te gaan en binnenin met de lift naar boven, voor een mooi Barcelona uitzicht. Daarna even lekker geshopt in Marremagnum en ´s middags een power-nap gedaan. ´s Avonds gingen we met Emily en Jenni uiteten bij het restaurant van de man van onze Spaanse lerares (snappen jullie het nog). Heerlijk gegeten en een Spaans briefje voor de kok geschreven om de groetjes aan zijn vrouw te doen.
Vrijdagochtend de Kathedraal bezocht, en kaarsjes aangestoken, en toen weer richting vliegveld want ook Lotte en Arjen kwamen die week op bezoek. Lekker knuffelen met die kleine en naar hun appartement gegaan (waar ook Monique en moeder verbleven die week, want iedereen kwam mooi tegelijk langs). Toen even een blik op de Sagrada Familia geworpen en door naar Palau de la Musica, om dit super mooie concertgebouw eindelijk eens van binnen te bewonderen: incl filmpje en mini-concert was dit weer een mooie nieuwe culturele ervaring. Toen was het weer tijd voor een power-nap en ´s avonds gingen we lekker met z'n allen (Kim, Lot & Arjen, Luuk, Mo en mam) uiteten bij mij in de straat, om vervolgens door te gaan naar de kermis, waar ik mij nog in de hoogste attractie had gewaagd (de rest durfde niet) en we ons daarna nog misselijk hadden laten schudden in de verschrikkelijkste attractie ever! Zaterdag ging Kim met Luuk & co mee naar Tibidabo en kon in nog even in het park met een lekker zonnetje aan school werken (2e verslag moest ook nog afgerond worden). 's Avonds zijn Kim en ik nog samen naar Casa Mila geweest en daarna lekker samen uiteten, want de volgende ochtend: lees om 5.12, moest Kim alweer met de trein richting airport. Met een flesje rose, een fototoestel en Kim & mijzelf hadden we een fantastische laatste avond samen. s´Ochtendsvroeg zo melig als wat met de trein naar het vliegveld en toen was het toch echt tijd voor het dramatische afscheid, super week gehad! Ik weer even terug naar bed en ´s middags met Lotje en Arjen naar Parc Guell en nog even bij hun in het appartement gechilled.
Maandag moest ik weer gaan werken, toen was het ineens weer 25+ graden, ik zal de zon wel niet verdiend hebben gehad in mijn vakantie haha. ´s Avonds met Lotje en Arjen uiteten en daar nog lekker een filmpje gekeken. Dinsdag gingen ook zij weer naar huis, we hadden nog even lekker samen geluncht en toen moest ik ze om 16.15 toch echt op de trein zetten. Ik kreeg toch wel even een brok in mijn keel toen ook Lotte weer weg ging.. tja in Nederland zijn toch mijn vriendjes en family.
Het gewone leventje gaat hier ondertussen gewoon weer door, met eindelijk weer de dagelijkse tempraturen van 25-30 graden! Dus lekker in het park lunchen met collega-stagiaires. Vanavond het laatste deel van mijn opdracht uitprinten en met dank aan Lotje zal dit dus allemaal op tijd op school zijn en mag ik hopelijk in juni/juli afstuderen! Vanavond weer intensief sporten en morgen lekker van het zonnentje genieten in Girona.
Besos Sanne

  • 11 Mei 2007 - 14:45

    Willem From BCN:

    Heej Sanne, toch een beetje heimwee ja, we gaan nog heel veel leuke dingen doen hier, vanavond inderdaad sporten, help. Morgen lekker naar Gerona, zondag misschien strand???
    Tot straks kus Luuk

  • 11 Mei 2007 - 17:06

    Nicole:

    heej Sanne, leuk om je verhaaltje te lezen (ook al wist ik al wat door t verhaal van luuk...;)). Best begrijpelijk dat je heimwee naar huis hebt, zeker als iedereen dan weer terug gaat. Maar luukje blijft wel bij je; dat scheelt vast!
    Qua weer wil ik wel ruilen..tis hier echt weer NL..
    Nou alvast heel veeel succes met afstuderen!!!
    Liefs x Nicole

  • 11 Mei 2007 - 19:11

    Kim:

    ola chica,

    leuk om onze verhalen na te lezen:)!! Geef ons een fles rose en een camera dan zijn we verzekerd van een leuek avond ;)... Ik heb echt een supertijd gehad, bedankt voor je goede zorgen ik zou zo weer terug willen! Heb ook een beetje heimwee:( nou ja een beetje....!!

    Geniet van je laatste twee maanden ze vliegen vast voorbij! fijn dat het lekker weer is en dat je veel leuke dingen in het vooruitzicht hebt!

    Ik ben supertrots op alles wat jij doet en meemaakt!

    Love ya chica xxxx

  • 11 Mei 2007 - 19:13

    Kim:

    ola chica,

    leuk om onze verhalen na te lezen:)!! Geef ons een fles rose en een camera dan zijn we verzekerd van een leuek avond ;)... Ik heb echt een supertijd gehad, bedankt voor je goede zorgen ik zou zo weer terug willen! Heb ook een beetje heimwee:( nou ja een beetje....!!

    Geniet van je laatste twee maanden ze vliegen vast voorbij! fijn dat het lekker weer is en dat je veel leuke dingen in het vooruitzicht hebt!

    Ik ben supertrots op alles wat jij doet en meemaakt!

    Love ya chica xxxx

  • 11 Mei 2007 - 19:13

    Kim:

    oeps twee keer....

  • 11 Mei 2007 - 19:42

    Je Zusje:

    Heej San...
    Voor het werken al snel de foto's bekeken. Nu even een berichtje. Want ik ben nu toch op je aan het wachten om je opdracht helemaal uit te printen.
    Ik vond het echt super gezellig bij jou en wilde helemaal niet weg! Ik ben blij dat je nog maar 8 weken weg bent en dan even in Nederland blijft:)
    Ik hou van jou zus!!!
    Kusjes je zusje

  • 12 Mei 2007 - 10:05

    Tante Ans:

    Gelukkig dat Nederland nog veel voor je betekent (heimwee is daar een voorbeeld van)Maar door het zo te relativeren geef je aan, dat je een echte kanjer(Bongers?)bent!groeten van ons uit regenachtig Nederland.

  • 13 Mei 2007 - 11:30

    Betty:

    Hey chica,
    Ik wist al wel dat je een leuke week had gehad, maar om het zo nogmaals te lezen blijft altijd leuk!! :)
    Vond het erg leuk je laatst weer even gesproken te hebben!! Ik mis je soms ook wel... Om belevenissen te delen en zo!!
    Maar ja, geniet er nog maar van!! Als je nog een keertje heimwee (=mij mist) krijgt, dan weet je dat je me altijd kan bellen!! :)
    Tot snel weer!!!

    Liefs en 1000 dikke knuffel
    Mij

  • 14 Mei 2007 - 07:51

    Mieke:

    Hee Meisje..

    Is wel logisch dat je een beetje heimwee krijgt, je bent ook telkens zo lang weg. Je kunt thuis amper wennen of je gaat weer. Maar ja, dat went ook wel weer he. En je weet dat het niet voor altijd is. Het scheelt natuurlijk ook dat je het zo'n fijne week/weekend hebt gehad met Lotte, Arjen, Kim, Paul en je andere vrienden! Dan is het zo gezellig dat je graag even in een koffer wil stappen om vervolgens toch weer terug te gaan, want je kan Barcelona volgens mij ook helemaal niet missen!
    In ieder geval wel goed om te horen dat je het verder nog steeds zo leuk hebt daar, je blijft nieuwe dingen tegenkomen en je vermaakt je goed.
    Fijn dat je opdrachten nu klaar, of zo goed als klaar zijn! Kan je dat ook weer afsluiten. Ben wel een beetje jaloers, ik moet nog echt super veel doen voordat ik afstudeer. Maar dan maken we er een feestje van he!
    Nou meisje, ik ga weer verder met school, de tijd begint weer af te tellen! Ik bel je heel snel!

    Liefs Mieke

  • 14 Mei 2007 - 15:13

    Sandra:

    Hey Sanne!

    Goed joh ook je opdracht helemaal af! Ik heb mijn scriptie ook af en vandaag laten drukken :D Je maakt me weer jaloers met je leuke verhalen en fotos, gewoon 25+ graden joh!

    Maak er nog een leuke tijd van!

    Groetjes uit het regenachtige Breda

  • 14 Mei 2007 - 15:25

    Ingetje:

    Hoi Sis,

    Eindelijk een nieuw verhaal en foto's!!! SUPER...

    Ik mail je vanavond even, omdat ik van jou natuurlijk een lange mail heb gehad :)

    Heb zin om naar jou toe te gaan (nog 2 weken :))

    Liefs

  • 21 Mei 2007 - 07:48

    Elly:

    ha sanne, hoorde dat het afgelopen weekend niet zo goed ging? Gaat het nu weer beter? Heb je wat rust genomen?
    Beterschap iig...

    x elly

  • 22 Mei 2007 - 12:21

    Arjen:

    Eej Sanne,
    Bedankt voor je kaartje! Alleen die foto is echt te lelijk, ik dan! Hij komt ook elke keer op de voorpagina bij deze site..
    Leuk dat je een kaartje stuurde! En beterschap,

    Arjen

  • 22 Mei 2007 - 14:06

    Kim:

    hey chica,

    Fijn dat het allemaal weer goed gaat, lekkere en extra dagje vrij! geniet ervan! Nog minder dan 6 weekjes...

    Kus kim

  • 28 Mei 2007 - 19:57

    Nans:

    Hoi poepie,
    Denk een beetje aan jezelf hoor.
    Hier alles ok. We zijn naar Arie zijn fuif geweest!!
    Heb je het al gehoord van Coen?
    Hij is 6e geworden in de ronde van Nederland. Was op sportnieuws ned 3. Een echte zender en een echt interview, allemaal apetrots natuurlijk.
    Wij zelf hebben niet zo'n spannend nieuws. We zijn met Lotte e Arjen naar de Nistelrodense kermis en braderie geweest.
    Veel groeten en vooral veel kusjes
    xxxxxxxxxxxxxx Nancy

  • 29 Mei 2007 - 15:15

    Kim:

    hey druk meisje,

    Wanneer komt er een nieuw stukje :)!!! Wil graag weer foto's kijken!!

    Tot over een maandje!!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 98211

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: