Relaxen, strand en zussenweekend - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Relaxen, strand en zussenweekend - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Relaxen, strand en zussenweekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Juni 2007 | Spanje, Barcelona

Het eerste weekend van juni was een lekker lang weekend, 4 juli is namelijk een feestdag in Spanje, dus maandag was ik lekker vrij. Maar het weekend begon donderdagavond al een klein beetje, er was namelijk weer een Midnights (feest van Nakupenda met steeds een andere club). Aangezien huisgenoot Roger de flyers voor deze feesten ontwerpt konden we gratis met een vette hummer naar de Mondo, de dj was erg goed en de cava glazen erg mooi, een straalt er nu in onze kast. Vrijdag weer werken, druk druk druk nog steeds zonder Maud: elke dag komen er wel nieuw pers dingen binnen, nieuwe bedrijven zoeken om materiaal te laten drukken, de marketing afdeling op papier zetten, deadlines en 1001 emails... al is het wel net iets te druk, het is wel leuk en leerzaam werk. Vrijdag dus maar lekker gaan ontspannen in de Catwalk, daar lekker op de R&B sounds gedanst met Kim en haar zusje en Roger en een vriend uit Nederland van hem. Zaterdag wilde Juul en ik eigenlijk cultureel doen, maar we hadden ons toch maar bedacht, uitgeslapen en zijn vervolgens gaan winkelen (Juul dan, want het was haar laatste volle weekend). ’s Avonds is ze toen lekker bij mij komen eten en kwamen er een stuk of 15 man langs bij ons thuis en gingen we, na enkele flessen cava, gezellig met z’n allen naar de Razmatazz. Daar was het natuurlijk weer ouderwets gezellig, de beats waren goed en helemaal uit ons dak gegaan daar. Daar moesten we zondag dus op het strand maar even van bij komen, zo vervelend 
Maandag ook nog lekker vrij, dus weer lekker naar het strand gegaan als het dan toch in de buurt is en het al weken ruim 30 graden is, moeten we daar maar gebruik van maken hé. Daarna een hele korte werkweek van dinsdag tot en met donderdag, ontzettend druk dus, weer veel emails, veel pers, maandelijkse rapporten etc. Donderdag na het werk bij Marieke gaan eten, lekker makkelijk maar zeker lekker, om me vervolgens te haasten, de trein te missen en met de bus richting het vliegveld te gaan... want Inge kwam een weekend langs! Na wat vertraging waren we uiteindelijk om 2 uur `s nachts bij mij thuis en hebben we natuurlijk nog toto half 4 door gekletst, we hadden nou eenmaal ruim 5 maanden bij te kletsen. Vrijdag een beetje vroeg op, want ik moest mijn Rusissche visum gaan regelen, na een lange reis naar een onbekend plekje in Barcelona, waar ze bijna alleen Rusissche, maar gelukkig ook enkele Spaanse formulieren hebben, werd ik weer weg gestuurd, want ik had niet de juiste formulieren... Toen maar even langs mijn werk om dat te showen en met een omweg langs de supermarkt, richting strand om daar nog van de middag zon te genieten. ’s Avonds bij Juultje langs geweest want die was ziek, heel sneu aangezien het haar laatste dagen in Barcelona waren en nog even naar een vaag barretje bij haar in de buurt. Zaterdag lekker heel de dag in de zon gelegen met een stel meiden en nog een duikje in de zee gewaagd, toen al winkelend (en geslaagd!) terug naar mijn huis om ons snel om te kleden, want het was alweer tijd voor Juul haar afscheidsetentje. In Eixample bij een restaurantje wezen eten en vervolgens naar een lounge bar en toen door naar een ander barretje, waar een of andere drugs Rus nog werd uitgekleed op verdenking van drugs (in de kroeg ja) en vervolgens werd buiten geknikerd. Het afscheid van ons met Juul kwam toen toch echt, haar een lieve brief voor onderweg mee gegeven en richting huis gegaan, waar een afscheidsfeest van twee huisgenootjes was. Zondag vroeg op gestaan want Inge en ik gingen naar Platja d’aro for old times sake. Door het stadje gewandeld, een beetje gewinkeld, ontdekt dat ‘ons’ restaurant er niet meer is, cocktails gedronken in een lounge bar aan het strand en vooral op het strand zelf gelegen! ’s Avonds lekker zalm gegeten bij mij thuis en toen Inge eindelijk kennis laten maken met het uitgaansleven van Barcelona. Met Roger erbij gingen we wat clubs in Vila Olympica onveilig maken, eerst even de Shoko, toen de Baja Beach Club waar we Johnny de Mol nog zagen! En tot slot naar de Catwalk, druk stap-avondje dus.
Maandag was het alweer haar laatste dag en zijn we bij Kim een broodje wezen halen in de bakkerij waar zij werkt. Ook moest ik haar sleutel even lenen om bij te laten maken, want na het stappen zondag gingen Roger en ik ‘wie kan er het eerst de deur open maken’ doen, en toen was mijn sleutel dus doorgebroken haha. Daarna door naar Parc Güell om daar lekker door heen te wandelen en op de terug weg een ijsje te halen, het was zooo warm. Daarna nog even met Roger erbij een drankje gedaan bij de Nakupenda en met de trein richting het vliegveld. Heel raar, want het leek steeds of Inge gewoon zou blijven tot ik ook weg ging (wat nog maar 16 dagen is), maar toen ging ze ineens toch echt weg  Dag lieve zus (zwaai zwaai). Die avond ben ik toen met Sabine naar Ocean’s 13 gegaan, een lekkere mannen film gaat er natuurlijk altijd in en van te voren had ik nog heel leuk met Mieke gekletst aan de telefoon. Dinsdag kwam Marieke een filmpje kijken, een lekkere romcom en woensdag was ik heel sportief gaan rennen in en om het stadspark en over de boulevard... gevolg was natuurlijk kramp ’s nachts en spierpijn de volgende dag haha. Gister was ik met Marieke nog heel stoer gaan zwemmen in de zee na het werk, maar aangezien er al een tijdje kwallen rond dobberen in de zee, ging ik toch maar liever over het strand lopen. Toen bij het Born plein lekker pizza gegeten en daarna met Roger en Flip in Nakupenda wat gedronken. En ach, toch nog maar 2 weekjes hier, dus daarna met Kim en een vriendin uit NL naar de Shoko om lekker te gaan dansen op de muziek van verschillende Nederlandse dj’s die kwamen draaien. Vanmorgen brakjes naar de Rusissche ambassade, gelukkig de goede papieren deze keer, dus 26 juni kan ik mijn visum ophalen. Nu weer lekker weekend: strand, stappen en cultuur voor de boeg!
Besos Sanne

  • 15 Juni 2007 - 17:53

    Betty:

    Hey sanne,

    Leuke foto's!!! Ziet er lekker zomers uit daar!!! Nog eventjes genieten, want je bent al weer zo hier!! :)
    Ik had trouwens voor mijn talen presentatie een matig gehaald. Nicole waarmee ik afstudeer had een onvoldoende. Wel balen, maar we kunnen nog steeds slagen!! :) Woensdag is het zover. Ga vanavond bij marloes op feest en ook bij Marlon, want ze is geslaagd met een 8!!! Echt super goed!!
    Nou chica, we mailen nog!!
    Fijn weekend!!

    Liefs mij

  • 15 Juni 2007 - 18:02

    Tia Maria:

    Ha die Sanne,
    Zo te lezen vermaak je je nog steeds uitstekend. Leuk dat Inge weer is geweest. Nou nog een paar daagjes en dan is Barcelona ook weer voorbij. Misschien dat er nog een berichtje in het Spaans komt. Sanne, alle goeds en nog veel plezier die laatste dagen. Wie weet zien we je weer snel in Nederland!

    Groetjes Carli en Maria

  • 15 Juni 2007 - 18:03

    Peet:

    heej sanne, wat heb jij een gezellige tijd zeg :-).
    ik zou bijna (ja bijna) jaloers worden, was ik maar zo avontuurlijk geweest vroeger. en leuke foto's ook weer zoals altijd. geniet nog maar fijn die laatste weken, voor je het weet is het alweer voorbij.
    geen last meer gehad van 'rare' dingen?

    pas op jezelf en tot gauw ziens.
    xx van ons allemaal.

  • 15 Juni 2007 - 20:10

    Mama :

    hoi san tot over 16 dagen, leuke foto's. Tot di. aan de telefoon liefs jouw trotse mama. xxxx

  • 15 Juni 2007 - 20:20

    Arie:

    Hoi San, Zo dicht bij het einde van je spaans avontuur kan ik alleen maar concluderen dat je er heel actief geweest bent. Je Spaanse taal weer driebanken vooruit gebracht. Vele internationale contacten opgedaan en niet op de laatste plaats weer een extra dimensie neergezet voor je toelomstige carriere. Je kunt over 14 dagen met eentevreden en voldaan gevoel afscheid nemen van dit Spaans avontuur. Je foto's zijn weer goed en je trots is steeds goed in beeld. Is het niet prachtig om zo met je oudste zus even snel je ervaringen uit te wisselen en elkaar weer lekker bij te praten over de volgende stap in je leven. Soms zal het ook wel eens moeilijk zijn en ik verwacht dat je thuiskomst weer een feestje kan zijn. Misschine is de tijd wel tekort om alles weer in balns te hebben voordat je weer aan je volgend avontuur begint. Zorg dat je energie op peil blijft en hou er rekening mee dat de back-up daar in het verre oosten niet zo makkelijk beschikbaar is als in Spanje.
    Ik kijk uit om je weer te zien in nedereland en wens je nog een heel prettige laatste afsluiting in Barcelona
    Doei en groetjes van de trotse vriend van je moeder !

  • 16 Juni 2007 - 08:38

    Peet:

    hoi sanne,

    wat staat er een leuk stukje over jullie a.s. reisje: 2 Vlotte meiden uit Heeswijk en Dinther naar Mongolië, onder het kopje 'Vrijwilligerswerk als vankantie' op de site www.allesvanberlicum.nl.
    jullie worden nog beroemd zo :-)

    groeten, peet

  • 16 Juni 2007 - 08:44

    Roderik:

    hey lieverd,

    Wat leuk om weer om te lezen:)! Fijn dat het samen met ing ook zo leuk was! Park quel (zo schrijf je het toch??) moet ik echt nog zien, echt een reden om nog eens terug te gaan! Balen dat het toch te druk blijft op je werk, probeer aan jezelf te denken! Ik kijk erg uit naar je thuiskomst ook al is die maar kort!!!
    Er ligt hier een kaartje van roderik de friemelkoning te wachten!

    Ik mis je :(

    Liefs van jou kleine chico ;)roderik

  • 16 Juni 2007 - 09:04

    Peet:

    hoi sanne,

    wat staat er een leuk stukje over jullie a.s. reisje: 2 Vlotte meiden uit Heeswijk en Dinther naar Mongolië, onder het kopje 'Vrijwilligerswerk als vankantie' op de site www.allesvanberlicum.nl.
    jullie worden nog beroemd zo :-)

    groeten, peet

  • 16 Juni 2007 - 09:37

    Je Zusje:

    Heej San,
    Ik heb nu even geen tijd om het verhaal te lezen... Moet namelijk zo gaan werken!
    Dus dat doe ik straks!
    Ik ben blij dat je weer snel thuiskomt:)
    Geniet van je laatste twee weken!
    Xxx je zusje

  • 16 Juni 2007 - 17:07

    Betty:

    Leuke stukje over jullie reisje naar Mongolië op die website van berlicum!!!
    Nog een ander leuk weetje: In het maandblad 'reizen' staat een klein verhaaltje van 'Budgetbikes' met een kleine foto erbij, waar jij ook op staat!! Echt grappig!! Ook elly herken ik erop, maar jij bent wel beter in zicht. Vond ik erg leuk toen ik dat zag!! :)
    Liefs en 1000 kusjes!!
    TOT SNEL!!! :):)

  • 17 Juni 2007 - 09:28

    Juul:

    Hola guapa! Te echo de menos!
    Hier in Nederland is het ook wel leuk...maar ben blij als ik over 1 week weer lekker aan de Spaanse kust kan genieten!
    Geniet er nog even van meis, en in September zien we elkaar!
    Besito!

  • 18 Juni 2007 - 10:12

    Willem From Heeswijk:

    Heej Sanne

    Leuk allemaal te lezen, ben wel erg jalours, wil nu toch best wel weer in Barcelona zijn. Maar goed dat kan niet. Heel veel succes nog en geniet er nog maar van, jammer trouwens dat je niet die kerk meer in kon, ben je daar wel geweest en heb je er wel wat rondgelopen. Ik vond het best een leuk dorpje.

    Geniet er nog van en tot snel

    kus luuk

  • 18 Juni 2007 - 11:39

    Dorian:

    Hee Sanne fijn weer zo'n enthousiast verhaal van je te lezen! Het ziet er nog steeds heerlijk uit daar, park Guell en dan dat strand!Ik hoop dat je snel tot een afronding van je drukke werkzaamheden kunt komen en zachtjesaan afscheid kunt gaan nemen van Barcelona en je vriendjes, vriendinnetjes en collega's. Veel plezier met je afscheidsetentje en -feestje (dat komt er ook voor jou, toch!!) en tot snel in Heeswijk, waar heel veel mensen weer blij zullen zijn dat je er weer bent, ook al is het maar voor even.
    Liefs Dorian xx

  • 18 Juni 2007 - 15:39

    Je Zus:

    Hello,

    Waar is ons verhaaltje over de kakkerlakken???? Dat was nou echt eens een leuk verhaal!!! Aansteker, Deo spuiten en weg kakkerlak :)

    Tot heel snel sis

  • 24 Juni 2007 - 09:22

    Kim:

    ik denk aan jou! Goede reis :)!

    Liefs Kim

  • 01 Juli 2007 - 16:35

    Betty:

    Leuk dat je weer terug bent chica!!! :)

  • 04 Juli 2007 - 14:16

    Wendy:

    Heej Chica!!

    Heb je niet meer gezien hier, maarja...zo gaat dat natuurlk altijd he ;)

    Hoe is het in Nederland?? Hoe druk heb je het?? Rustig aan he! Beetje wennen aan het andere klimaat enzo :) Als ik de verhalen uit Nederland zo hoor...is het maar goed dat ik hier nog ff zit...

    Ook voor mij zit het er bijna op..:( Was het heel raar om weg te gaan??

    Hoe was het pannenkoekfeest? (is het nou wel of niet met die extra 'n'?) Ach..boeie :P

    Anyway, Veel succes met voorbereiden van alles!! En zorg dat je heel terugkomt, dan doen we een drankje ergens op een strategische plaats in Nederland ;)

    Kus Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 98221

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: