May update, including Spanish hospital - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu May update, including Spanish hospital - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

May update, including Spanish hospital

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Mei 2007 | Spanje, Barcelona

Vrijdag 11 mei na het vertrek van Lotje en Arjen was ik met Luuk wat gaan drinken na het sporten, een keer niet stappen tot in de vroege uurtjes, want zaterdag gingen we naar Girona. De trein zat bomvol, geen zitplaatsen dus, toen zijn Luuk en ik maar op de grond gaan zitten in de trein, wat zeker voor de oudere mensen in de trein een groot vermaak was. Om 11 uur waren we in Girona en het was al 33 graden, heerlijk! Toevallig was het daar toen Temps dels flores, dus overal waren mooie bloemen-kunstwerken, in parkjes, in kerken in casas etc. Het was heel anders dan Barςa, een stuk kleiner, meer het Spanje-van-vroeger gevoel, schattige bruggetjes over de rivier en heel veel mooie bezienswaardigheden: kerken, kathedraal, Arabische baden, oude stadsmuur etc. ’s Avonds weer naar huis en voor het eerst naar Danzatoria en Rosebud geweest, twee discotheken op Tibidabo (de berg), was erg gezellig en zag er allebei heel mooi uit. Die zondag naar het strand, maar het was beetje winderig helaas, daar werden we dus niet echt bruin van. ’s Avonds was ik met Luuk bij Emily wezen eten en hadden we een film met Spaanse ondertiteling gekeken, goed bezig haha.
Maandag had Lotje de laatste dingen voor mijn verslag uitgeprint in NL opgestuurd, dus afwachten of school tevreden is over mijn afstudeerverslag, Lotje bedankt hè! Merel was ook weer in Barcelona voor een paar dagen en die was gezellig bij mij wat komen drinken samen met Juul. Dinsdag was Juultje komen eten en gingen we een drankje doen bij het café tegen over en bleef ze gezellig slapen. Woensdag na het werken hadden Juul, Marieke, Tobias en ik weer stagiaire-etentje, dat doen we bijna elke week. Na het eten gingen Marieke en ik de afwas doen, toen kon ik ineens de messen niet meer in mijn hand houden en voelde ik me helemaal slap worden, en ik praatte heel vaag, mijn mond hing ook helemaal scheef. Ik tegen Marieke van poeh voel me wat slapjes wilde naar de bank lopen, maar een kant van mijn lichaam had ik niet meer onder controle. Marieke helemaal in paniek Juul en Tobias halen en die wilde al bijna 112 bellen, maar toen ik zat voelde ik me wel beter, maar ik moest steeds lachen en mijn mond bleef maar scheef hangen. Iets te veel van mezelf geeist de laatste weken: veel en lang werken, dan afstudeerverslag nog afronden en allemaal bezoekjes uit Nederland die stiekem toch veel energie kosten. Ze waren heel bezorgd en ik mocht de volgende dag niet gaan werken van ze, donderdag dus veel op bed gelegen, vitaminesnoepjes gegeten en een heel goed ontbijtje gehad. Ik heb namelijk een nieuw huisgenootje Kim, een kei lief en aardig meisje die bij een bakkertje werkt en toen allemaal lekkere dingen voor mij ging maken. Om 7 uur Maarten, Nicky en Luuk opgehaald met Luuk samen bij het busstation en met de jongens ’s avonds wezen eten bij Gauchos. Vrijdag ging ik weer werken voelde me eigenlijk toch best nog moe, maar toch maar gaan werken. Kei veel emails en dingen te doen (nieuwe hotels online zetten, via de pr agencies persberichten voor de hotels regelen etc.), Maud mijn manager is namelijk vervroegd met zwangerschapsverlof, het gaat niet helemaal met haar zwangerschap zoals het hoort. Op mijn werk waren ze super bezorgd, en ze wilde toch wel graag dat ik naar de dokter ging. Dus die avond toch maar naar de dokter, maar dat was heel gedoe: eerst naar het ziekenhuis maar daar deden ze heel vreemd, toen naar de CAP een soort huisartsenpost. En toen weer terug naar het ziekenhuis met een verwijsbrief en daar 6,5 uur gewacht en deden ze ongeveer hetzelfde flut testje als bij de CAP,en kon ik. nadat ik 200 euro had betaald, weer naar huis. Hoe ze daar ook met de patiënten omgingen, dat is ook niet hoe we het in Nederland gewend zijn maar goed. Ik kwam om half 6 ’s ochtends terug van het ziekenhuis. Zaterdag met Kim tot 5 uur in onze pyjama’s gekletst en toen even gedoucht en nog tot 7 uur gekletst. Toen naar de boys en daar gelambalt, toen uiteten bij een tapas tentje en toen met maarten en Luuk V op stap naar een barretje alleen om wat te drinken, want zondag moesten ze weer vroeg vertrekken. Hun zondagochtend dus uitgezwaaid en toen s middags naar het strand gegaan met huisgenoten, Emily, Juul en Loes Vermeltfoort (die was namelijk bij Juul op bezoek). Ik was echt kei verbrand,haha. ’s Avonds waren Luuk en Emily bij mij eten, we hadden boerenkool en snert op echt leuk en lekker! De jongens hadden namelijk een heel Nederland pakket meegenomen voor Luuk en mij, super gaaf! En toen ‘Hablo con ella’ gekeken, een hele vage Spaanse film.
Vorige week weer druk op het werk, ik probeer nu orden te scheppen in de dingen van mezelf en Maud, zodat ik geordend kan gaan werken. Ik heb namelijk ineens dubbel werk ongeveer, ik krijg ook al Maud haar emails binnen, dus dat is wel even wennen. Maar wel leuke en uitdagende verantwoordelijkheden. Maandag had ik een lekker rustig avondje en dinsdag was het stagiaire-etentje bij mij, lekker pasta gegeten en ijs met stoopwafels! Woensdag was ik met Luuk en stagiaires van zijn werk naar een Irisch pub geweest om voetbal te kijken, erg gezellig. Donderdag was Luuk gezellig bij mij wezen eten en waren we daarna naar de Xampeneria gegaan met Juul, Anuj en Tobias want Juul had te horen gekregen dat ze sowieso is geslaagd! Vrijdag voor de laatste keer met Luuk samen wezen sporten en daarna naar Vila Olympica want we gingen met een hele groep naar de film, Pirates of the Caribbean 3. De film was pas om 1 uur afgelopen en toen zijn we nog gezellig wezen stappen bij de barretjes bij Vila Olympica, erg gezellig en leuke nieuwe mensen leren kennen. Zaterdag met Juul het plan om Olympisch stadion te bezoeken, eerst gezellig wezen lunchen samen en toen onderweg. Kwamen twee Spaanse jongens tegen die ons wel een lift wilden geven, bleek het stadion dicht te zijn.. toen maar naar het kasteel op Montjuïc, nog steeds mooi en de tuintjes hadden nu allemaal mooie zomerbloemetjes. Heerlijk tot 7 uur daar van het zonnetje genoten en toen met de kabelbaan samen terug naar beneden, super mooi uitzicht! ’s Avonds met Juul samen gegeten en toen met een groepje gaan stappen, ook met Monique erbij want die kwam Luuk ophalen. Eerst naar de Shoko, toen even op het strand gelegen en daarna met Roger en Kim door naar de barretjes bij Vila Olympica. Zondag gingen Emily, Luuk, Monique en ik met de trein naar Sitges om daar lekker van het mooie strand te genieten. Het stadje is ook echt mooi, ook heerlijk ouderwets Spanje, super mooi strand en lekker in de zee gespeelt haha.
Maandagavond hadden we een afscheidsetentje voor Luuk, we gingen lekker tapas eten en cava drinken in een mooi Marokkaans ingericht tapas tentje. Gisterenochtend op mijn vrije ochtend (ik heb elke week nu 1 of 2 dagen vrij tot ik naar huis ga) moest ik om 8.12 al de trein hebben, ik ging namelijk Luuk, Monique en Emily uitzwaaien op het vliegveld  Toch raar, het begint nu allemaal een beetje richting het einde te lopen, mensen beginnen langzaam weg te gaan en ook ikzelf heb nog maar 4,5 week te gaan… Volop genieten nog dus!
Besos Sanne

  • 30 Mei 2007 - 08:47

    Betty:

    Hey chica,

    Nu ben ik een keertje met het eerste berichtje!! :) Meeste van je verhaaltje wist ik al, maar vind het altijd leuk om nog een keertje te lezen. Leuke foto van willem trouwens!! hahah :)
    Ik hoop iig dat het nu weer beter met je gaat, en dat je iid ook niet te veel werkt!! Geniet er nog maar eventjes van, want die maand is zo om!!

    Liefs kus mij

  • 30 Mei 2007 - 08:48

    Betty:

    Ow, ik zie nu ineens meer foto's!! Ben volgens mij wel erg snel met mn reactie!! :)

  • 30 Mei 2007 - 10:06

    Daisy:

    Hey san,

    Geniet nog even van je periode daar, maar let wel een beetje op jezelf!!Want we willen je wel helemaal gezond terug in Nederland.

    Veel plezier nog,
    Kus Daisy

  • 30 Mei 2007 - 10:21

    Nicole:

    heej sanne, t gaat idd erg snel ja, dadelijk is luuk alweer terug en jij kort daarna ook weer. mooie foto's trouwens van girona én luuk met zn ijsje ;) haha.
    have fun! en tot over n paar weekjes.

    liefs nicole

  • 30 Mei 2007 - 10:53

    Je Zusje:

    Heej San,
    Eindelijk weer een v erhaal:)Het is weer heel wat dit keer, heb je al een tijdje niet meer gesproken:( Dus ben blij dat ik dit weer kan lezen!!
    Denk je aan jezelf zusje??
    Dikke kus en knuffel kleintje

  • 30 Mei 2007 - 14:49

    Mieke:

    He Meisje!

    Weer een heel verhaal vanuit het zonnige Spanje. Wel lekker dat weer daar denk ik! Hier is het niet zo veel! Wel even schrikken zeg dat je onwel werd. Let goed op jezelf he! Optijd rust nemen en niet teveel hooi op je vork. En geniet nog vooral van de tijd die je daar hebt. Nou dat ziekenhuis behandelt je dan ook nogal vreemd! Ben ik blij dat dat in Nederland toch wel even wat anders is! En dan 200,-€ Je bent meteen kei veel geld kwijt. Hopelijk heb je intussen al weer wat bij kunnen slapen! Maar doe echt niet te veel he. Anders gaat het dalijk echt fout en dat willen we niet! Jammer dat Luuk weer terug is voor je. Was natuurlijk wel gezellig met z'n tweetjes. Er zijn denk ik alleen nog best wat mensen over zo te horen. Over een maandje kom je alweer terug. Vind ik wel echt leuk! Hopelijk zijn we dan allebei zo'n beetje afgestudeerd, dan gaan we het vieren! Echt wel knap wat je allemaal gaat ondernemen. Lief dat je andere mensen wilt helpen! Nou meisje, k spreek je snel!

    Liefs Mieke

  • 30 Mei 2007 - 15:21

    Kim:

    hey lieve chica,

    Leuk weer een goede update te hebben! Leuke foto,s wat een weertje :)!!
    Volop genieten nu denk aan jezelf en tot de 30e!!!

    Dikke kus tot snel lief!

  • 01 Juni 2007 - 16:58

    Mr Vendoren:

    Lang geduurd, maar hier istie; een berichtje van Mr Vendoren. Even een knuffel op afstand vandaag op deze speciale dag. De andere 3 Bongers-dames hebben een echte knuffel gehad, jij krijgt hem zo...

    x Mrvd

  • 02 Juni 2007 - 18:24

    Your Sister:

    Nog minder dan 1 week....

    Ik heb er zin in en hoop dat ik dan weer helemaal op en top fit ben! Was best geschrokken afgelopen week, maar ik zal het je volgende week allemaal vertellen :)

    Super om weer leuke foto's van je te zien en dank je wel voor al je lieve berichten van de week!!! Deed me goed :)

    Tot heel snel lief zusje :) (K)

  • 04 Juni 2007 - 10:23

    Dorian:

    hey sanne! idd leuk om weer wat van je te lezen! succes nog met al je dubbele werk, maar wel fijn dat je iig 1 of 2 dagen vrij hebt in de week om nog te genieten van je tijd daar. wanneer hoor je wat over je scriptie? liefs dorian

  • 05 Juni 2007 - 07:38

    Willeke:

    Ha Sanne,

    hoe gaat ie nu? Hoop weer wat beter.

    Zo te lezen was het Holland-pakket wel in de smaak gevallen. Issie nu al helemaal of heb je nog wat bewaart tot het einde?

    Heel erg veel plezier nog daar in de laatste weekjes en tot heel erg snel. Pas goed op jezelf!!

    Liefs Willeke

  • 05 Juni 2007 - 08:32

    Willem:

    Heej sanne,

    hoe was je dagje vrij gisteren. lekker aan het strand gelegen. Wij zijn nu in madrid en gaan zo weer de stad in. Suuces nog en ik zie je snel

    groetjes Luuk

  • 12 Juni 2007 - 13:48

    Je Zusje:

    Heej San,
    Ik hoop dat je het leuk hebt gehad met Inge!
    Geniet nog lekker van je laatste 3 weekjes! Daarna zie ik je alweer:)
    Tot snel!
    Xxx Je zusje

  • 12 Juni 2007 - 14:13

    Betty:

    Hey sanne,

    Wanneer komt er weer een nieuw verhaaltje?? Ik mis een beetje je spannende avonturen en foto's!! :)
    Hoop dat je het leuk hebt gehad met Inge.

    Tot snel.

    Kus mij

  • 15 Juni 2007 - 13:05

    Marieke:

    Zoals beloofd...een berichtje van mij. Ik ga je missen wanneer je straks weg gaat. maar gelukkig ben je er nog twee weekjes. Spreek je straks :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 98215

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: