Adios Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Adios Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Adios Barcelona

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Juli 2007 | Spanje, Barcelona

Ondertussen ben ik alweer een week terug in NL, maar nog even een update van mijn laatste twee weken Barcelona.
Vrijdag 15 juni ging ik met Kim, een vriendin van haar en Marieke naar de Pacha om weer eens lekker los te gaan op de dansvloer. Nadat dit was gelukt weer in de late uurtjes naar huis om de volgende dag met Marieke cultuur te gaan snuiven. We gingen met de trein naar Colonia Guell een kerk van Gaudi net buiten Barcelona... helaas waren de toeristenboekjes van Luuk niet meer zo up to date en bleek het helemaal niet open te zijn op zaterdagmiddag en moesten we de kerk dus vanachter het hekwerk bekijken. Toen maar het bijbehorende kleine dorpje in gegaan om daar tussen de locals op het terras te gaan zitten. 's Avonds stappen in de Catwalk, we waren met 4 blonde meiden en hadden de halve club om ons heen hangen. Aagezien we ze dus toch voor het uitzoeken hadden, had ik nog maar eens gekeken wat ik van de zoenkunsten van de spanjaarden vond en een lekkere spanjaard aan de haak geslagen. Zondag was ik in mijn eentje naar een museum in de buurt gegaan van een hele rijke man die allemaal aparte dingen verzamelde; jezus en maria beelden, maar ook pijpen, spaanse waaiers, doosjes, sierraden etc. Heel indrukwekkend! Daarna met vriendinnen lekker naar het strand en daar 's avonds ook gebleven want het was 'sonar' festival met allemaal feesten op het strand ook.
Maandag begon de werk week weer, nog steeeds erg druk met alles van marketing, pr, administratie en receptie maar wel het gevoel dat ik het een beetje op orde begon de krijgen. De handleiding die ik voor de volgende stagiair aan het maken was, kreeg ook al steeds meer vorm. Dinsdag belde mama op om te vertellen dat opa slecht lag, dit was dus niet zo'n leuk nieuws. Die avond was ik voor de zekerheid maar een beetje mijn spullen vast aan het pakken. Woensdag had ik een vrije dag en ging ik lekker met Roger en Miranda naar het strand, het was bloedheet, dus lekker bakken. Nog even mezelf verwend met een massage op het strand. Daar lopen namelijk tientallen chinese vrouwen die constant 'Massagie, cinco euros' roepen. Vlak daarna belde mama om te vertellen dat opa was overleden, heel vaag om dat te horen terwijl je op het strand ligt. Toch maar 's avonds met Marieke bij Tobias wezen eten en friends kijken. Donderdag begon het geregel, ik heb toen niet heel veel gewerkt want ik was constant bezig om naar huis te komen. Mijn paspoort lag namelijk nog op de Rusische ambassade en ik moest dus een noodpaspoort regelen en ook mijn credit card werkte niet, want er bleek een nieuwe voor me in NL te liggen, dus kon ik geen ticket boeken.. het werkte niet echt mee. Uiteindelijk heeft de verzekering een ticket voor me geboekt en kon ik zondagochtend naar NL vliegen. Op het werk hadden we vrijdagmiddag nog een etentje omdat we het in mei zo goed hadden gedaan, gingen we met z'n allen paella eten. Die avond lang door gewerkt om de handleiding voor de nieuwe stagiair nog af te krijgen en daarna naar de Nakupenda want daar was het afscheidsfeestje van Roger mijn huisgenoot. Zaterdag was ik nog met Marieke naar het oud historisch museum geweest, heel interessant met een hele Romeinse stad onder de grond en 's middags met een hele groep naar het strand. 's Avonds met Marjolein en Kim gegeten en daarna met een man of 20 richting het strand want het was Sant Juan. Het feest voor de langste dag dat het licht is, duizenden mensen waren op het strand, overal muziek, vuurwerk, drank en gezelligheid. Hier heerlijk staan dansen en om 2 uur naar huis om mijn spullen op te halen en door te gaan naar het vliegveld, om 6 uur 's ochtends vloog ik naar NL. Ik was heel blij dat ik terug was geweest, het was heel mooi geweest en ook fijn om weer wat mensen te zien.
Dinsdag avond vloog ik weer terug en 's nachts kwam ik weer thuis aan. Woensdag eerst langs de Rusische ambassade om mijn paspoort eindelijk op te halen en toen de rest van de dag dingen inhalen op het werk en Karel inwerken. Hij bleek toevallig ook nog bij mij in huis te wereken, dus gingen we 's avonds samen naar huis. Die avond met Elien, Berber, Sabine, Sander en Patrick naar club Bikini, daar was ik nog nooit geweest, leuke muziek, maar echt ontzettend druk. Om 4 uur was ik weer thuis en 8 uur weer op om te gaan werken, heel raar maar ik was heel fit en ging samen met Karel naar het werk. Laatste dag vooral nog zoveel mogelijk informatie aan Karel door gegeven en de laatste dingetjes afgerond. 's Middags gezellig nog wezen lunchen met Cliver, Laura en Karel en daarna mijn afscheidsfeestje op het werk, ik had een taart met 'doei from your colleagues' en typische Barcelona chocolade gehad. Heel veel foto's nog gemaakt en toen was mijn stage echt afgelopen. Even een powernap gedaan en daarna met Elien en Sabine nog gekletst tot laat. Vrijdagochtend nog wat formaliteiten afgehandeld en daarna naar het strand, weer een massage genomen, maar deze vrouw was een beetje gefrustreerd denk ik, want ze hakte mijn rug bijna in tweeen. Om 5 uur weg gegaan bij het strand om nog even bij Maud langs te gaan, zij was nog steeds niet bevallen, maar ik had wel alvast een cadeautje voor de baby, een blauw shirtje met Amsterdamse grachtenhuizen en nijntjes erop. Om 7 uur weer naar huis, want samen met Sabine gaf ik een pannenkoeken afscheidsfeestje, voor een man of 15-20 hebben we dus pannenkoeken staan bakken en tot 6 uur lang door gekletst, Sabine was ondertussen al richting vliegveld vertrokken. Zaterdagochtend de allerlaatste spulletjes ingepakt en daarna samen met Anuj naar het strand om voor het laatst van de Spaanse zon te genieten, ook Marjolein, Kim en een vriendin kwamen nog even langs, maar toen moest ik toch echt gaan. Thuis douchen, alles bij elkaar rapen en naar de trein rennen, want ik was toch wat aan de late kant, ingecheckt op het vliegveld en daarna helaas een uur vertraging. Om half 10 stond ik weer op Nederlandse bodem en werd ik heel lief door Kim, Luuk en ons Inge opgehaald. Vanuit thuis meteen door naar de Xanadu om meteen weer een hoop bekenden te zien, heel gezellig. Het half jaar Barcelona is ook echt weer omgevlogen.... Adios Barcelona

  • 09 Juli 2007 - 16:34

    Peet:

    het ene avontuur is nog maar net voorbij of ze gaat alweer: op naar de volgende belevenis.
    heel veel plezier in mongolië wereldreizigster :-)
    adios sanne, groeten en xxx van ons allemaal!

  • 10 Juli 2007 - 15:18

    Kim:

    hey chica,

    Goede reis morgen( en de 4 dagen daarna haha) Pas goed op jezelf! Veel succes in Mongolie!!

    Kus roderik ;)

  • 10 Juli 2007 - 21:02

    Tia Maria Y Tio Pepe:

    que pena que el aventura en espana s`acabo. mucha suerte en mongolia y que vayas tía!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 98221

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: