Bounce bounce baby: Noord Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Bounce bounce baby: Noord Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Bounce bounce baby: Noord Thailand!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 April 2008 | Thailand, Bangkok

Gelukkig waren die 10 minuten bij de boarder aan de Thaise grens genoeg, en konden we met het minibusje van de Thaise grens door naar Chiang Mai in Noord Thailand. Uiteindelijk kwamen we om 23.00uur in de stad aan en vond ik uitgeput een tijdje later een hostel. De volgende morgen Tim en Ricky opgezocht in hun hotel en met hun wat gegeten. Tim ging daarna naar een andere stad en met Ricky ben ik toen samen naar het Be Bee guesthouse verhuisd... Dit guesthouse & restaurant wordt gerund door Bee, een super toffe Thaise meid! Elke avond nam ze ons mee op stap, waardoor we een leuke en hechte groep van mensen in het guesthouse vormden. De eerste dag ben ik met Rickey naar een massage plek gegaan.. niet zomaar eentje, maar hier werd je door vrouwen die in de vrouwengevangenis zitten, gemasseerd! 's Avonds gingen we dus met Bee, haar vriendin Gaet en nog een paar anderen van het guesthouse naar een jazz bar, super goede live muziek daar! Op de terug weg nog even bij een reaggee bar wat gedronken.
De volgende dag Chiang Mai gaan bekijken, er zijn 300 tempels, dat vond ik iets te veel van het goede, maar ik heb er toen een paar bezocht. Daarna nam Bee me op haar scooter mee naar een park met een waterval waar veel locals lekker komen relaxen. Wijntjes en vers fruit gekocht en een paar uur in het park liggen chillen! Terug in Chiang Mai samen met Ricky een twee-daagse trekking geboekt, die de volgende dag zou beginnen. Die avond met Bee, Gaet en Ricky naar de Roof Top bar, zoals te verwachten, een bar met een mooi uitzicht over de stad vanaf het dakterras. Op de terug weg naar het guesthouse kwamen we nog een olifant tegen....!

Met een groep van 12 mensen gingen we de volgende dag op trekking ten Noorden van Chiang Mai. Het was echt super warm, best vermoeiend dus om een paar uur berg op te lopen, maar de mooie uitzichten maken veel goed. Uiteindelijk kwamen we in het dorpje aan waar we bleven slapen, de longneck en big ear hill tribes wonen daar. Gezellig met z'n allen gegeten en 's avond bij het kampvuur zitten kletsen, terwijl de guides gitaar speelden.
Na het ontbijt de volgede morgen nog een uur gewandeld tot we bij het olifanten kamp aankwamen. Daar gingen we eerst een ritje op de olifant maken en daarna daar lekker lunchen. Daarna voor een verfrissende duik zwemmen bij een waterval. Tenslotte gingen we withe water raften, om vervolgens op de bamboo raft verder te gaan. Een drukke, actieve, maar erg leuke dag! Terug bij het guesthouse waren Konjit en Charlie er ook nog steeds en een Duits stelletje was ook terug van hun trekking. Die avond besloten om met z'n allen (inclusief Bee) de volgende dag naar Pai te gaan op de scooter om daar te overnachten. Die avond eerst nog wezen stappen, met Konjit, het Duitse stel, Bee en Gaet naar Bubbels, een gave club waar elk uur andere muziek werd gedraaid. Drie Nederlandse meisjes van de trekking waren daar ook, en lekker uit ons dak gegaan daar.

De volgende dag dus op de scooter met z'n 6en naar Pai (Charlie was misterieus verdwenen en we gingen uiteindelijk dus maar zonder hem). Het was een hele lange rit (200km) en de bilpartij vond dit minder prettig.. Een paar mooie stops onderweg bij de Pai Canyon, een oude brug van de tweede wereldoorlog en mooie uitzichtpunten over de bergen. Uiteindelijk kwamen we in Pai aan en zijn we daar over het vers marktje gelopen; plakrijst met banaan, vietnamese loempia's en bbq kippetjes op. Toen gingen we nog wat in een restaurant eten en uiteindelijk naar onze bungalows buiten het centrum. Super mooi uitzicht en lekkere hangmat om in te chillen. Tijdje bij het huisje gedronken en gekletst en toen nog even naar een barretje in de stad gegaan.
De tweede dag in Pai gingen we een waterval bezoeken en in de stad eten. Toen kwam Charlie om met de anderen mee naar de dam te gaan. Konjit en ik gingen met de bus terug naar Chiang Mai, want we wilden de Sunday night walking market niet missen. In Chiang Mai aangekomen gingen we dus meteen naar de markt, hier komen voornamelijk veel locals. Lekker gegeten en geshopt op de markt en toen terug naar het guesthouse.
Mijn laatste dag in Chiang Mai met Konjit een beetje door de stad gelopen, bij de ex-gevangenen een massage genomen, nog wat met Gaet gaan drinken en toen ben ik 's avonds met de bus vertrokken.

Mijn volgende bestemming was Khorat (oost van Bangkok), helaas was de bus naar Khorat vol en moest ik dus eerst met de bus naar Bangkok (een luxe vip bus met massage stoelen :)) en toen van Bangkok naar Khorat. Daar kwam ik uiteindelijk de volgende morgen aan. Mezelf in een hotel geinstalleerd en toen door de stad gaan lopen. Er was niet veel bijzonders in Khorat, maar een lekkere sfeer en geen toeristen! Ik werd dus weer flink aangestaard en communiseren ging wat moeilijker.. Die middag met de tuktuk naar de dierentuin gegaan en daar een paar uur rond gewandeld. 's Avonds naar de nachtmarkt, daar gegeten en geshopt en mijn nagels laten doen (heel grappig aangezien niemand engels sprak). De volgende dag ben ik met de bus naar het national park gegaan, het koste helaas veel meer tijd dan ze me hadden gezegd om er te komen, en ik kon dus alleen de korte wandeling door het park doen. Het was er echt heel mooi, een super groot park! Ik moest ook liften om met een auto verder het park in te komen en onderweg kwamen we allemaal aapjes en herten tegen :) Die avond naar een andere nachtmarkt gegaan, weer flink aangestaard als enige blanke daar. Mijn laaste dag in Khorat ben ik met de bus naar een dorpje een uur verderop gegaan waar ze een super grote oude tempel in Angkor Wat stijl hebben uit de 12e eeuw. Ik had helemaal het gevoel dat ik weer terug in Cambodia was, erg mooi! Terug in Khorat mijn spullen gepakt en met de bus naar Bangkok gegaan.

Ik kwam 's avonds in Bangkok aan, ben naar het hostel gegaan waar Emilio ook zat (de spanjaard uit Tadlo, Laos), dit was net achter Kho San road, midden in het centrum van Bangkok. Heerlijk over Kho San road gelopen, een straat die altijd vol leven is, vol winkels, restaurants en barretjes. Een paar leuke mensen bij het hostel leren kennen. De volgende dag met een tuk tuk naar een hele grote staande buddha, een tempel met een lucky zittende buddha geweest en uiteindelijk naar het shoppingsdistrict van Bangkok gegaan. Allemaal highrise gebouwen daar en mega shopping malls. Mega chaos drukt op de 5-baanse wegen en in de lucht raast de skytrain! De gekte die Bangkok heet! 's Avonds met Kim, Anja en Lauri wat gaan drinken en daarna nog met Anja tot de late uurtjes door gegaan.
Vandaag veel sightseeing gedaan! Eerst naar het paleis met een van de meest bekenden tempels erbij. Niet normaal mooi daar! Tientallen verschillende gekleurde, gouden, mozaiek gebouwen, buddha's etc. Daarna door Chinatown gelopen, dat is net een grote markt! En toen naar een groot park gegaan om even lekker aan het water te chillen, terwijl tientallen mensen aan het joggen en aerobicsen waren in het park. Toen met de skytrain naar het shopping center van Bangkok, gewoon om een keer met de skytrain te gaan :) 's Avonds met Emilio, Lauri en wat Franse mensen bij het guesthouse zitten kletsen.
Mijn laatste dag in Bangkok ging ik samen met Lauri naar de moeder van alle markten in Thailand, de weekendmarkt van Bangkok! 15.000 kraampjes... WOW niet normaal groot en druk! 's Avonds terug in het centrum samen gaan eten en toen naar de Roof bar om wat te drinken. Daar kwam ik Laura en Craig weer tegen, super gezellig gehad. Met Lauri samen om half drie nog naar een club gegaan met de tuktuk, een van de weinige clubs in Bangkok die na 1 uur nog open was. Daar nog een uurtje lekker gedanst en toen moest ik terug naaar het hotel om mijn spullen op te halen... Met de taxi door naar het vliegveld, want ik moest mijn vlucht van 7 uur naar Singapore gaan halen.
2 Uurtjes kunnen slapen in het vliegtuig en nu ben ik in Singapore om Rachel (van het vrijwilligerswerk in Mongolie) op te zoeken.

  • 07 April 2008 - 19:20

    Je Zusje:

    Heej Sis!!
    Wat een leuk verhaal weer!!!
    Proficiat met je verjaardag;) Bij jou is dat nu al! Bij ons nog niet..
    Gave foto's!! Vooral die met die lange nek!! Apart om dat zo te zien!!
    We hebben je wel gemist met het etenentje vanavond! Maar we hebben aan je gedacht!
    Tot snel!!
    Xxx je zusje

  • 07 April 2008 - 19:21

    Je Zus:

    gefeliciteerd sis... daar ben je nu al jarig!!!

    Kus

  • 08 April 2008 - 06:05

    Tia Maria, Tio Carli:

    Hoi Sanne, Proficiat met je verjaardag. Weer genoten van je verhaal en je foto's; Wat zie je veel mooie en aparte dingen. Goed dat je al die foto's maakt, de herinnering blijft dan helder. Nog veel plezier Sanne en tot gauw!
    Groetjes

  • 08 April 2008 - 06:12

    Je Zus:

    Hoi San,

    Ik dacht gister snel als eerst een bericht achter te laten.... Is Lotte toch eerder geweest zie ik nu :(

    In ieder geval SUPER GEFELICITEERD LIEVERD!!!!!

    Gisteren zijn mama, Lotte en ik wezen uit eten bij de dungense brug en mama's tas was jij ;)
    We hebben het over je plannen gehad en ik ben benieuwd wat het nu daadwerkelijk gaat worden :)

    Lieffie... tot snel... en ik ga je mee ophalen :)

    Kus mij

  • 08 April 2008 - 07:12

    Eefje:

    Chick!

    Super leuk allemaal, heb helemaal zin om zelf te gaan, kan echt niet wachten! Maar eerst nog ff paar maandjes stappen met zijn allen als jij weer terug bent om de schade in te halen!

    Tot snel,

    dikke kus
    Eefje

  • 08 April 2008 - 07:17

    Peet:

    heej sanne, van harte meid! hoop dat je een superleuke, gezellige dag en avond hebt! tot binnenkort.
    xx mari en peet

  • 08 April 2008 - 09:09

    Mama:

    Sanne, ik heb je net per telefoon kunnen felicteren.Ik had je site nog niet gelezen.Maar....heerijk hoe je alles beleeft.
    Vaak denk ik kon Leo er maar iets van mee maken.
    Wat zou hij trots op je zijn!
    In onze gedachten houden wij hele mooie herrinneren over.
    Gisteren was het papa zijn verjaardag.
    ook weer zulk moment dat je denkt, 10 jaar geleden was je nog 4 weken bij ons.
    En vandaag ben je voor de 3 de keer niet thuis met je verjaardag.Maar....wij denken aan je en gaan er 19 april een leuke verjaardag voor jouw en Lotte van maken.Nog een hele fijne dag samen met Ratchel en morgen weer een goede vlucht terug naar zuid Tailand.
    Jouw trotse mama.xxx.

  • 08 April 2008 - 09:51

    Marly..:

    Gefeliciteerd!!!! Nog twee weekjes en dan zullen we er eens een aantal borrels op gaan drinken!
    Wel leuk dat je steeds weer mensen tegen komt die je eerder in je reis ontmoet hebt..
    En nals ik jou was zou ik ook z'n nek ketting nemen, weet zeker dat die je goed zal staan!!
    Kuss

  • 08 April 2008 - 13:04

    Sven:

    Ha cousin,

    Super gaaf allemaal zeg!!
    Ik ga van de zomer ook naar thailand (weer) en een week of 3 naar een buurland, maar weet nog niet welke?!
    Dus moet je me maar wat tips geven als je terug bent..
    enjoy!!

    xx

  • 08 April 2008 - 16:13

    Willeke:

    Heej Sanne,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Over 1,5 weekje ben je alweer thuis en gaan we je verjaardag maar eens vieren!!

    Veel plezier nog de komende tijd.

    Liefs Willeke.

  • 08 April 2008 - 17:25

    Tante Ans:

    Van harte proficiat met je verjardag en geniet nog maar even van de laatste beetjes.Met deze oma gaat alles goed.

  • 10 April 2008 - 09:35

    Elke:

    He chickie,

    bedacht me net dat je jarig was de 8e...oeps! maar bij deze nog gefeliciteerd! heb zin in je feestje de 19e, gaan we flink los!!!
    hoe is het verder? ziet er echt geweldig uit allemaal!
    Tot snel meisje en nog heel veel plezier!

    dikke knuffel uit Holland
    xxx

  • 11 April 2008 - 12:29

    NOG 1 WEEK:

    Jippie!!!!

    Kus je zus

  • 16 April 2008 - 09:26

    Kim:

    goede reis lieffie!!!

    Ik denk aan je!!!

  • 17 April 2008 - 09:01

    Marly:

    Goede reis en zie je zaterdag!!!
    Xx

  • 18 April 2008 - 09:19

    Kim:

    welcome home!!

  • 24 September 2008 - 20:46

    Kim:

    Hey chica,

    Goede reis...op naar een nieuw avontuur!!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 98217

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: