Nu mag ik eindelijk met mijn vuist op tafel slaan! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Nu mag ik eindelijk met mijn vuist op tafel slaan! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Nu mag ik eindelijk met mijn vuist op tafel slaan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 April 2007 | Spanje, Barcelona

Vorige week dinsdag tot heel lang gewerkt, had het erg druk de lijst van dingen die ik voor die week zou doen en dan nog heel de tijd contact gehad met PR agencies, journalisten, hotels druk druk druk dus. Juul belde me toen op, want die had namelijk besloten te gaan verhuizen en was druk op huizenjacht en ze was op dat moment dichtbij mijn werk. Samen dus even gezellig wat gaan eten bij een Argentijns restaurant en daarna rennen naar de metro, om de laatste metro naar huis te halen. Woensdag was ik ’s middags met Juul en Tobias (ook stagiair) gaan lunchen en donderdag was het alweer de laatste werkdag van de week, want vrijdag waren we vrij voor goede vrijdag. We zouden donderdag eigenlijk om 3 uur stoppen (geen lunchpauze) zodat we lekker vroeg weekend hadden… eigenlijk. Het was super druk (we waren met mezelf erbij met twee stagiaires en één medewerker en heel veel te doen) uiteindelijk ging ik om kwart voor zes naar huis, zonder lunchpauze. Ik ben toen met Roger, Anuj en Juul wezen uiteten bij Maisson David en nog naar een absint barretje geweest, we hebben echt super lol gehad, vooral met het imiteren van onze huisbaas (die heeft zijn stembanden moeten laten verwijderen en praat nu door een dildo-achtige stok tegen zijn keel te houden). Met de boys ben ik toen in de taxi richting Olympic Harbor gegaan om er van te genieten dat ik een keer op donderdag op stap kon. Eerst naar Carpe Diem, maar daar was niet veel te doen, toen door naar de Choko die was sinds die dag weer open. Erg leuke tent, maar helaas maar tot 3 uur open, dus toen nog naar de Baja Beach Club (ja waar vrouwen in bikini en mannen in zwembroeken lopen en de mannen domme dansjes moeten doen op het podium in veelste weinig kleren), maar erg leuk gehad.
Vrijdag samen met Juul, Roger en Anuj naar Tarragona een stadje op 1 uur treinen van Barcelona. Het was heerlijk weer en hebben lekker door de stad gelopen: naar de klif Balcó gegaan waar de ruïnes van het Amfiteatre Romà en de 12de-eeuwse Santa Maria del Miracle liggen. Daarna wat wezen eten en toen zagen we buiten mensen in KKK-achtige pakken lopen, mijn Spaanse collega had mij al verteld dat ze deze kleding dragen voor het geloof, dus zonder slechte bedoelingen. Er was een hele grote viacrucis processional (optocht) van ongeveer twintig broederschappen door de hele stad. Elk broederschap liep in deze traditionele kleding (ik vond het toch maar een beetje scary) en er liepen ook enkele mensen in die muziek instrumenten bespeelde en in het midden liepen 10 á 20 mannen die een groot tafereel van de kruisiging van Jezus op goede vrijdag afbeelden. Al deze beelden bij elkaar bevatten het hele verhaal. Echt heel indrukwekkend om te zien. We zijn toen lekker op een terrasje in het zonnetje gaan zitten met een flesje cava en hebben een paar uur naar de precessie gekeken. Daarna nog even langs de 12de-eeuwse kathedraal en door een klein parkje gelopen. Om 20.00 uur een restaurantje opgezocht en daarna terug naar Barcelona gegaan.
Zaterdag heb ik ’s middags Juul mee geholpen haar spullen in te pakken, die kwam een paar dagen bij mij logeren aangezien ze aankomende zaterdag pas in haar nieuwe appartement kan. Daarna snel naar Estación del Nord gelopen om mama en Arie op te halen, erg leuk maar ook weer heel normaal om ze te zien. In hun appartement een glaasje cava gedronken als welkom en daarna naar mama’s geliefde fonteinen bij het paleis (die had ze de keer ervoor gemist) en lekker zitten kleppen. Daarna lekker wezen uiteten om de hoek bij hun appartement en om 22.30 uur ging ik naar huis, want om 11 uur was mijn verjaardagsfeestje thuis voor wat vrienden, erg gezellig en nog goed verwend (ketting, kaarsjes, Barcelona boekjes, chocolade) en om half 2 gingen we nog gezellig op stap met een klein groepje, we gingen naar Costa Breve, erg gezellig.
Zondag was het dus mijn verjaardag en had ik om 12.30 met mama en Arie afgesproken. Toen nog wat cadeautjes en kaartjes uit NL gekregen (mp3 speler, heel mooi boek over de Peking express ). Het was weer lekker weer, dus we hebben eerst een hele tijd bij de Kathedraal in het zonnetje gezeten daar was nog een orkestje en tientallen mensen gingen volksdansen, erg grappig. Daarna bij Placa Catalunya wat gaan eten op een terrasje. Rond 3 uur zijn we naar de Sagrada Familia gegaan om die eens van binnen met een bezoekje te vereren. Mijn meest favoriete gebouw zal het niet worden, maar het was wel erg indrukwekkend en mooi met al het glas in lood en mozaïek. We zijn nog met de lift en trappen de apostel torens in geweest, weer eens mooi uitzicht over Barcelona, maar grappig dat ik nu een keer geen Sagrada in de skyline zag. Om 21.00 gingen mama, Arie, Luuk, Juul, Roger, Anuj, Emily en ik uiteten bij Sinatra, lekker aan de tappas gezeten. Daarna met Luuk nog even mee naar het appartement van mama en Arie en thuis nog een filmpje gekeken.
Maandag om 7 uur opgestaan, want mama en Arie moesten om 8 uur met de bus richting Girona. Erg jammer dat ze weer weg moeten. Daarna lekker op bed gelegen en de rest van de dag niet zoveel gedaan.
Dinsdag weer druk op het werk, de laatste dag dat Maud vakantie had. Ik had nog een kleine meeting gehad met een Spaanse fotografe, vond ik wel spannend, maar ging allemaal goed. Cliver was ook weer terug van zijn vakantie en hij had gedroogde vruchten uit Costa Rica voor me meegenomen, kei lief. ’s Avonds had Juul nog lekker voor ons gekookt, verse visjes.
Woensdag hadden ze op het werk een klein feestje voor me gehouden, glaasje cava en snacks en ik had een leuke handtas gekregen (wilde net zelf een nieuwe kopen, dus kwam goed uit) en een rozenplantje voor op mijn bureau op het werk, super lief. ’s Avonds weer met Luukje gaan sporten en toen snel naar huis, want Merel is voor een weekje terug in Barcelona, even lekker bij zitten kletsen dus.
Iedereen super bedankt voor alle telefoontjes, smsjes, kaartjes, ecards, emails en reacties op mijn site (ook de ballonnen en serpentine die ik over de post heb ontvangen) SUPER LEUK!
Un beso grande de una chica de 21 años

  • 12 April 2007 - 08:12

    Kim:

    Hey chica,

    Fijn dat je verjaardag leuk :) is geweest, ook leuk van je collega's dat ze het een beetje gevierd hadden! Leuk om weer te lezen en foto's te kijken! Tot over... 21 dagen ;)!!!

    xxx

  • 12 April 2007 - 08:13

    Peet:

    hoi sanne,
    eerste reactie zie ik ;-)
    wat leuk steeds weer om je belevenissen te lezen, moet je later een boek over schrijven :-)
    lijkt me best eng ja, die processie als je daar kort bij staat. al die gemaskerde gezichten brr.
    maar fijn dat je het zo goed naar je zin hebt iig. heel veel groetjes uit een (nu voor een paar dagen) heel erg zonnig brabant!!

    xxxxxx, peet

  • 12 April 2007 - 08:31

    Betty:

    Hey sanne,

    Leuke foto's!! Zo te horen had je iig een leuk verjaardags weekendje gehad!!! haha. Was de post nu ook langs geweest met de grote postzak vol met brieven en kadotjes?? haha :)
    Nou, veel plezier weer komende weken en we mailen, schrijven en bellen!! :)

    Liefs en knuffel mij

  • 12 April 2007 - 08:54

    Kim:

    Je had gelijk, inderdaad nieuwe foto's te zien haha ik was te snel :) Heftig zeg die foto's van de processie lijkt wel een soort secte!
    xxxx

  • 12 April 2007 - 17:50

    Mieke:

    He Meisje..

    Fijn dat je een leuk weekend (inclusief natuurlijk je verjaardag) hebt gehad! Volgens mij heb jij daar ongeveer ieder weekend wel een feestje! Je bent flink verwend zo te horen.. Maar dat mag ook wel he! Leuk dat jullie mam en Arie geweest zijn. Fijn dat er zoveel mensen zijn die je op komen zoeken!
    Ook mooie foto's trouwens. Je ziet iedere week weer nieuwe dingen.. Is wel erg mooi!
    Nou ik zou zeggen.. Werk ze nu even.. Het is zo weer weekend!

    Liefs Mieke

  • 12 April 2007 - 18:46

    Je Zusje:

    Hej sis,
    Wat een mooie foto's zeg:) Ik heb er echt al zin in!
    Echt leuk om al je verhalen steeds te lezen en je foto's te bekijken.
    Xxx Je zusje

  • 15 April 2007 - 09:57

    Je Zus:

    Hey Chica,

    Hier in Nederland wordt het eindelijk warm... Vanavond lekker bbq-en en genieten van de warmte:)
    Bij jou zal het nu ook lekker warm zijn, maar in Juni... hopelijk nog warmer! Ik heb enorm veel zin om naar je toe te komen, alleen moet ik nog even wachten (hou ik het nog wel te goed he)!

    Denk aan je.

    Liefs mij

  • 15 April 2007 - 14:50

    Lot En Nans:

    hoi wij liggen hier heerlijk in de zon, met twee vervelende kleine pubertjes in aantocht en een lastige karel verder is alles goed, lekker weertje, lekker watertje en lekker lui gras.
    veel groetjes en kusjes van ons.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 April 2007 - 17:32

    Anke :

    Hee Sanne,

    Nou ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat jij ook deze keer weer keurig de mensen up to date houdt via deze site... De verhalen klinken goed, leuk dat je zo ondernemend bent :) Have fun nog, ik hoor heb wel tegen de tijd dat je terug bent (voor alsnog een kleine reunie :P)

    -x- Anke

  • 17 April 2007 - 10:00

    SVen:

    Haa nichtje,

    goed bezig!! (heb niet meer toe te voegen)
    gr aan Juul

    en niet te vergeten te genieten...
    xx

  • 24 April 2007 - 13:21

    Karen:

    Hoi Sanne!
    Ik heb je weblog-adres via Rob de Bruyn. Ik heb Rob namelijk gemaild omdat ik op zoek ben naar een stageplek in Barcelona. Hij wees me toen ook op jou, omdat jij op dit moment in Barcelona verblijft.
    Ik heb een aantal vragen aan je. Ik ben vooral benieuwd hoe je aan je stageplek gekomen bent. Zou je me willen mailen? karenvnunen@hotmail.com

    Muchas gracias!
    Groetjes Karen

  • 25 April 2007 - 09:03

    Kim:

    hey chicka,

    Nog 1 week :):):)!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 98210

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: