Bezoek uit NL, Tibidabo en Montserrat - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Bezoek uit NL, Tibidabo en Montserrat - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Bezoek uit NL, Tibidabo en Montserrat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 April 2007 | Spanje, Barcelona

Vrijdag 23 maart kwamen Paul, Betty, Bas en Elly een weekend naar Barcelona om te kijken of Luuk en ik ons nog wel goed gedragen hier. Ik was na mijn Spaanse les al even snel naar hun appartement gegaan om hoi te zeggen, maar moest daarna nog twee uurtjes werken. Na mijn werk weer naar hun en eerst even een beetje bijgepraat, om 9 uur afgesproken om te gaan eten. We gingen naar een echt Catelaans restaurant (als ik het me goed herinner het tweede oudste van Barcelona) en daarna hebben we tot half drie nog in de Q-bar aan de cocktails gezeten en heel veel bijgekletst.
Zaterdagochtend weer vroeg eruit om Casa Batlló te bezoeken, dit is een van mijn meest favorieten gebouwen van de stad, gemaakt door Gaudi. En van binnen was het net zo mooi als van buiten, veel golvende bewegingen (vormen van de zee), veel kleuren en mozaïek hè Basje. Toen snel wat gegeten en door naar Budget Bikes, daar werken mensen die ik hier heb leren kennen en die hadden gevraagd of we met hun mee een fietstoer door Barca wilde doen en dan werden er foto’s gemaakt voor op de site en voor hun nieuwe flyer. Over de Ramblas naar Columbus, langs het strand, pleintje van Jordi de drakendoder, langs zonnepanelen, terrasje pakken tussen door en nog langs de Sagrada Familia. Toen in de wijk Gracia nog twee uur in een barretje gezeten met z’n allen en alles op kosten van budget bikes :) Toen even in het appartement van de jongens gechilled en toen uit eten bij een restaurantje in de buurt van mijn werk. Daarna met Roger, Lien, Luuk, Paul en Betty nog naar Apollo geweest en daar lekker gefeest.
Zondagmiddag wilde we naar Palau de Musica gaan om daar een rondleiding te volgen, dat is echt een super mooi gebouw… dat dachten alleen veel andere mensen ook, want tot en met dinsdag zaten alle tours vol… Toen dus meteen door Tibidabo een berg in Barcelona die we ook nog wilde bezoeken, eerst met de metro, toen stukje trein, daarna met een heel ouderwets trammetje en daarna nog een stukje met de funicular (soort metro die heel stijl de berg op gaat). Vanaf Tibidabo heb je een super mooi uitzicht over Barcelona en er is een erg mooie kerk boven op de berg en een soort pretpark. Eerst even gelucht en van het uitzicht genoten, daarna de kerk in, deze had erg mooie schilderingen en met mozaïek bezetten beelden. De kerk zelf was erg hoog en met trappen, een stukje met de lift en nog meer (wentel) trappen kon je tot het puntje van de kerk, waar je dus een nog mooier uitzicht had. Toen heel het stuk weer naar beneden en nog even een terrasje gepakt, ik had ook nog een suikerspin gekocht, en dit was een hele nieuwe ervaring voor sommige, ik zal geen namen noemen Betty ;) Met de funicular weer naar beneden en daar nog sangria gedronken in Mira Blau, een klein discotheekje waar een wand helemaal van glas is ongeveer en je dus over heel Barcelona uitkijkt en daarna terug naar mijn huis want we gingen weer borrito’s maken.
Maandag was ik na mijn Spaanse cursus weer langs hun appartement gegaan om afscheid te nemen en toen was de pret weer over, het was in elk geval echt een topweekend! Dinsdag was ik met Juul, Lien en Anuj naar de Xampeneria geweest na het eten, daar kun je voor 2 euro een fles cava kopen, het was dan ook mega druk in die bar, echt een typisch Catelaans barretje met de jamon (varkens) benen aan de muur, maar de rosé cava smaakte prima. Woensdag was ik weer met Luuk wezen sporten, wat deze week eigenlijk niet zo goed uitkwam, want Merel was de dag ervoor terug uit NL gekomen maar om medische redenen ging ze vrijdagochtend weer weg en zal ze alleen nog een paar keer enkele dagen terug komen. Omdat het echt niet ging is ze die nacht al naar huis vertrokken en heb ik dus helaas geen afscheid kunnen nemen. Ga haar erg missen als huisgenoot, maar gelukkig komt ze in april weer even deze kant op en gezondheid gaat voor alles natuurlijk. Donderdag waren we weer eens lekker cocktails gaan drinken bij Princesa met Lien, Anuj en Luuk. Vrijdag had ik onverwachts mijn laatste Spaanse les, ik zou nog maar de enige zijn voor deze week en dan gaat het niet door. Maar Luuk, Emily en ikzelf willen nu eens per week proberen zelf te studeren. ’s Avonds na het sporten bij mij thuis gegeten en daarna met Lien, Roger, Anuj, Luuk, Juul, Marieke (ook Stein Group stagiaire) en Emily naar bar Fira, het is een kruising tussen een circus en een kermis, heel gaaf want schommels diende als barkrukken! Daarna zijn we nog in een lokaal barretje cava gaan drinken en daarna in de wijk Raval met z’n allen gaan stappen in Enfants. Luukje bleef daarna bij mij logeren want ik heb voort een luchtbed (thanks mama en Paul). We gingen zaterdagochtend ook naar Montserrat, dus dan konden we meteen met z’n allen vanaf ons thuis gaan. Aangezien we pas rond 5 uur sliepen en we om 10 uur moesten vertrekken richting de metro en trein, viel dat nogal zwaar en moesten we ons dus ontzettend haasten. Anuj, Lien en Luuk waren er van overtuigd dat we het niet meer gingen halen, maar positief als ik ben zei ik dat we het met een sprintje bij alle overstapplaatsen wel zouden redden. Het heeft er vast erg grappig uitgezien, zodra de deuren van de metro open gingen sprinten we door het metrostation van Urquinaona richting de volgende metro, precies op tijd! Daarna moesten we bij Espanya nog overstappen naar de trein en de kaartjes nog kopen. Dit alles in 3 minuten! Luuk, Lien en ik zaten al in de trein en Anuj kwam er aangerend, hij ging alleen de roltrap afrennen en die gaan bij de metro’s altijd alleen maar omhoog… erg hilarisch dus, hij stapte precies de trein in toen de deuren begonnen de piepen.. pfff. Een uur later waren we in het stadje Montserrat daar gingen we met een aeri (kabelbaan karretje) de berg op, echt heel mooi want we zaten midden in de bergen en hadden dus super uitzicht! Boven op de berg was een klooster wat we wilde bezoeken, we mochten wel alleen de Basílica in, want in het klooster zelf woonde de monniken, maar dat was echt een ontzettend mooi klooster, hele mooie kleuren, afbeeldingen en lampen (allemaal andere figuren erop, volksdansende mensen, engelen etc.). Je kon ook nog naar boven en dan kwam je langs een Maria beeld uit de12de eeuw. Ook was er nog een andere kleinere gebedsruimte waar bloemen lagen en wat ook weer erg mooi was. Er was ook nog een klein zaaltje waar mensen allemaal persoonlijke dingen hadden neergelegd als offer (zoals trouwjurken, maar ook teddyberen etc.). Daarna zijn we met de funicular nog hoger de berg op gegaan om vervolgens een wandelroute van ongeveer een uur naar beneden te nemen, weer breathtaking views en in de verte konden we Tibidabo ook zien waarachter Barcelona dus verscholen lag. Het was echt super mooi en zo stil! Dat was wel even geleden, in de drukte van Barcelona komt dat niet voor. ’s Avonds een flesje cava gedronken thuis en daarna gingen we voor de laatste keer met Lien uiteten, helaas kreeg Luuk heel slecht nieuws vanuit Nederland en zijn we samen terug naar mijn huis gegaan, toen Lien ’s nachts thuis kwam om haar spullen te halen om naar de trein gegaan even afscheid genomen en haar nog een tapas boek mee naar huis gegeven, erg jammer dat ze weg is, want ze was een super huisgenootje! Zondag met Anuj twee pogingen gedaan om museums te bezoeken, maar ze waren allebei gesloten (onze informatie bleek dus niet helemaal te kloppen) daarom een beetje rondgelopen in de buurt en leuke nieuwe pleintjes en straatjes ontdekt. Ook nog even lekker in het stadspark rondgelopen en op een bankje gezeten en naar duiven en roeiende mensen gekeken en nog even naar het paleis bij de fonteinen geweest. Aankomende week zal ik het redelijk druk hebben op het werk, want mijn manager is op vakantie, we zijn druk bezig om nieuwe dingen op de website te zetten en met mijn projecten gaat het allemaal erg goed. Ook hebben we vorige week guidebook 2007 binnengekregen en die was helemaal anders, past beter bij het image. Nu is het dus een hele chaos om die 30 000 guidebooks naar alle hotels, PR partners en dergelijke te krijgen, verder nog met de PR agencies contract om in verschillende bladen te komen met onze hotels en nog een A4tje vol met andere taken voor deze week. Lekker een lang weekend op komst (vrijdag en maandag vrij) vanwege Pasen en natuurlijk mijn verjaardag 8 april dus mama en Arie komen gezellig hierheen om dat mee te vieren. To be continued..

  • 03 April 2007 - 00:11

    Daisy:

    Hey san,

    Nou die cocktails zien er goed uit! Succes op je werk volgende week, maar dat zal zeker wel goed komen!
    Kus

  • 03 April 2007 - 06:07

    Kim:

    hey chica,

    Geweldig zeg dat klooster! Neem je me daar ook mee naartoe?? nog 1 maandje en dan ben ik bij je :)!! Thanks voor je steun gister!!

    Love ya xxx

  • 03 April 2007 - 07:17

    Tippie:

    Hey lieverd,
    Ik dacht al dat ons bezoek zo'n traumatische ervaring was dat je er niks over op je site wilde zetten :) Maar het was in elk geval erg leuk geweest!!!

    Liefs
    Paul

    P.S. Het was het oudste restaurant van Barcelona hoor (en het op een na oudste van Spanje :D)

  • 03 April 2007 - 08:01

    Betty:

    Hey meis,
    Ik heb nu even geen tijd om je verhaaltje te lezen, doe ik vanavond, maar de foto's zijn zoals gewoonlijk weer erg leuk. Ik zie dat ik er een aantal niet van heb, dus je moet er nog maar een keertje een aantal van mailen. Nou, we mailen en bellen weer.
    Liefs kus mij

  • 03 April 2007 - 08:52

    Marjolein:

    Hej Sanne,

    Jeetje wat een lang verhaal en vele leuke foto's. Dames 1 mist je erg op het veld. Zoals gewoonlijk heb ik weer vaak Lotte, Sanne genoemd. We hadden verloren tegen Veghel maar het was wel lekker wedstrijdje in het zonnige Dinther.

  • 03 April 2007 - 13:58

    Je Zusje:

    Heej sis...
    Weer een verhaal waar veel is gebeurt...
    Ik heb er al zin in om te komen! Bewaar je ook nog een stukje verhaal voor mij?
    Tot snel.
    Kusjes je zusje

  • 03 April 2007 - 14:05

    Mama:

    Kei mooi San!
    Tot zaterdag.
    Hou van jou!
    liefs je trotse mama

  • 03 April 2007 - 17:18

    Renee:

    Lieve Sanne, bedankt voor de opvang van onze Luuk. Fijne paasdagen en we zien je wel als we in Barcelona zijn.

    groetjes, Renee

  • 04 April 2007 - 12:54

    Tante Ans:

    hoi Sanne,

    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel leuk weekend toegewenst.
    Geniet ervan.

  • 04 April 2007 - 20:33

    Je Grote Zus:

    Hey sis,

    Leuk je gesproken te hebben. Wie weet kan ik voor jou toch nog wel een leuke jongen zoeken. Alvast een fijne verjaardag. Ik bel je die dag nog.

    Liefs je zus

  • 05 April 2007 - 09:31

    Kim:

    damn..... Ik mis jou!! :(

  • 05 April 2007 - 11:47

    Tia Maria Y Tio Carl:

    Hola Sanne !

    Feliz cumpleanos que cumples muchos mas.
    Que te lo pases bien con tus Madre y Arie
    este fin de semana.

  • 08 April 2007 - 03:25

    Kim:

    Hey lieverd,

    Happy birthday :) daar moet op gedronken worden... dat doen we over 3 weken ;)

    Ik denk aan je vandaag, smakelijk eten vanvond samen met Luuk, Arie en je mama!

    Dikke verjaardagskus,

    Kim

  • 08 April 2007 - 12:34

    René En Dorian:

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag Sanne!! Nog een fijne dag toegewenst, liefs van rené en dorian

  • 08 April 2007 - 13:40

    Maarten B:

    Sanne gefeliciteerd met je verjaardag. Namens mij en mijn ouders. Ik hoop dat je net zo mooi hebt als bij ons. Groeten aan je moeder. Veel plezier verder in barcelona.

  • 09 April 2007 - 10:00

    Loeskee:

    Heeey Sanne!~
    OOk vanuit het op dit moment zonnige Middelrode Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad gisteren. ook wens ik je nog veel plezier met je Moeder daar in Barcelona!
    Liefs Loeske

  • 09 April 2007 - 11:43

    Nicole:

    heej sanne! ben n dagje te laat, maar alsnog van harte met je verjaardag!! ik hoop dat je een leuk feestje gehad hebt!
    liefs x nicole

  • 09 April 2007 - 19:10

    Floor:

    Hey Sanne!!
    Van harte gefeliciteerd!! Maak er een mooi feestje van daar!! Maar het is daar zowieso een feetje toch?!
    KUS Floor

  • 09 April 2007 - 19:11

    Floor:

    Had je trouwens ons smsje gisteren gehad via Luuk??

  • 10 April 2007 - 17:09

    Juul:

    Niña, eres un cariño! Gracias para todo!
    Ga vanavond lekker een cena voor je maken. Besito!

  • 11 April 2007 - 15:17

    Willeke:

    eej lief, goed dat je ons cadeautje hebt ontvangen. misschien inderdaad wat laat vanwege pasen maar nu had je ten minste weer een reden om een feestje te bouwen!
    ik wil nog even kwijt dat je best een andere waarbenjij.nu naam had mogen verzinnen. Ik typ deze 100x fout en dan raak ik geirriteerd en dan heb ik nog niks gelezen! maar goed.. ik had natuurlijk eerder kunnen bedenken dat ik hem bij mijn favorieten kan toevoegen!
    kusje lieverd..

  • 26 April 2007 - 17:24

    Willeke:

    eventueel andere e-mailadressen zodat het wel goed gaat: wido@s-hertogenbosch.nl, w.vanderdoelen@student.avans.nl! die laatste lees ik altijd! ook nog na mijn afstuderen.. dikke x lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 98214

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: