Van het zonnige Brasil naar het onbekende Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Van het zonnige Brasil naar het onbekende Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Van het zonnige Brasil naar het onbekende Uruguay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Oktober 2008 | Uruguay, Colonia del Sacramento

25 september 2008, onze eerste dag in ZUID AMERIKA... het avontuur is begonnen!

Eerst onszelf geinstaleerd bij Eduardo en Heidy, onze hosts via Coush sufing. Super aardige mensen, die meteen vroegen of we ergens mee gingen lunchen en ons daarna een lift naar de stad gaven. Daar zijn we meteen cultureel naar de MASP, kuntstmuseum van Sao Paulo. Daarna door de stad gaan lopen, het centrale gedeelte is erg mooi, rondom een hele grote, mooie kathedraal gebouwd. Het viel meteen op dat er mega veel zwervers zijn, Marly heeft toen meteen zwerverapekooien uitgevonden. Gelukkig hadden we verder geen onveilig gevoel in de stad, ja ja, de criminele stad hebben we overleefd!
Op aanraden van onze hosts bleven we 's avonds maar van de straten, na 7 uur was het niet meer zo veilig. We zijn vier dagen in Sao Paulo gebleven, door het oude stadsgedeelte gewandeld, naar een heel groot park buiten het centrum gegaan. Het was toen lekker weer, dus zonnen in het gras, ook speelde daar een jazz bandje, dus daar nog even staan swingen. De laatste dag zijn we met Eduardo en Heidy naar het historische museum buiten de stad gegaan, super mooi gebouw in een mooi park.

Om 21.00 uur gingen we met de bus richting het zuiden naar Florianopolis, na voornamelijk te hebben geslapen, werd ik daar 12 uur later wakker. We wilden meteen door naar Ilha de Santa Catarina en gelukkig stond mister Chocolate voor ons klaar, een appartement-propper :) Hij heeft ons met de bus naar het eiland gebracht en daar hadden we ons eigen appartementje. Twee slaapkamers, badkamer en keuken met blender om elke ochtend verse fruitshakes te maken! Het was echt 100 meter van het strand, daar vier dagen lekker gechilled, twee dagen rond gewandeld rondom ons plaatsje en in het Zuiden van het eiland. Lekker zelf koken, want de restaurantjes konden ons niet overtreffen (helaas). De derde dag zijn we gaan sandboarden!!! Echt super leuk, soort snowboarden van de zandduinen af. Het ging nog redelijk ook, vielen pas halverwege de berg van onze boards af (op Marly haar valpartij na, nog voordat ze amper op het board stond). De laatste dag was het echt heerlijk weer 30 grados! Dus hebben we heel de dag op het strand gelegen.

Toen werd het tijd voor het volgende land: Uruguay. Eerst zeven uur met de bus naar Porte Alegre en daar een paar uur wachten om met de volgende (luxere) bus naar Montevido, Uruguay te gaan. We hadden geluk, er was een cultureel feestweekend bezig, dus overal gratis entree, muziek, dans, mensen en gezelligheid! De eerste dagen door de stad gewandeld, het mooie Teatro Solis in geweest, verschillende musea, oude huizen en parkjes bezocht. Ze hebben hier super veel mooie gebouwen, veel uit de 18e eeuw en de tijd dat de Portugezen aan de macht waren. Ook nog op het bekende Plaza Independencia het masoleum voor Jose Artigas in geweest. Deze keer geen lichaam (zoals met Lenin en Mao) maar een urn... wel weer de typische bewakers in strak uniform. Zondags zijn we nog naar een bar geweest, ze weten hier wel hoe ze een mix moeten maken! Nog gezellig met de band gekletst na de show. Maandag fietsen gehuurd en langs de zee en de stranden gefietst, mooi uitzicht en 28 graden, dus perfecto! Nog even liggen zonnen in een parkje op de terug weg.

Dinsdag zijn we doorgegaan naar Colonia de Sacremento, waar we nu nog zijn. Een super schattig stadje, ook hier weer veel Portugeese en Spaanse invloeden. Echt van die oude straatjes, helemaal schots en scheef, met schattige huisjes. Enkele musea bezocht, het tegeltjes museum was erg schattig. En in de vuurtoren naar boven geweest om over de zee uit te kijken. Vooral wanneer je door de Puerta de Campo gaat, kom je in een mooi gedeelte van het stadje, echt allemaal uit de +- 18e eeuw. Nog fietsen van het hostel gebruikt om naar de haven te fietsen (waren gratis), nou dat was dus niet voor niets, moesten terug lopen, omdat èèn fiets niet berg op kon haha. Wel tickets voor de boot naar Buenos Aires voor morgen gescoord!

Morgen dus naar Argentina, daar hebben we echt zin in! Ik wil daar een opfris en Marly een beginners cursus Spaans gaan doen. Dus daar zullen we sowieso een week blijven.

Groetjes uit het zonnige Zuid Amerika!

• 09 Oktober 2008 - 05:42

Je Zusje:

Heej San...

Heb nog niet heel het verhaal gelezen, moet zo namelijk stage lopen;) Maar het is leuk om foto's te zien en te zien dat je weer heel wat hebt gedaan in die korte tijd!!
    Blijf lekker genieten!!
    Heel veel liefs en een hele dikke knuffel.

Je zusje

• 09 Oktober 2008 - 07:01

Je Zus:

Hello,

Net als Lot alleen nog maar je foto's kunnen bekijken! Ik ga zo voor je verhaal zitten! Lieverd geniet ervan.. maar aan de foto's te zien lukt dat aardig!

Nog heel veel plezier (K)

Liefs Ing

• 09 Oktober 2008 - 07:11

Tia Maria,Tio Carli:

Ik heb heerlijk vrij, dus ik heb je verhaal al gelezen. Je hebt alweer een hoop culturele gebouwen gezien en een hoop leuke dingen gedaan. Ook de foto's geven een impressie van het geheel. Sanne, veel plezier en we zijn al weer benieuwd naar het volgende verhaal.
    Groetjes en een dikke kus van ons allemaal

• 09 Oktober 2008 - 08:24

Tippie:

Leuk verhaal en al een hoop gezien joh! Maar zie ik jou nou op een foto's met een lange broek? Bij 30 graden ;)?
    Kus Paul

• 09 Oktober 2008 - 14:57

Sven:

Vette shit!
    en natuurlijk nog steeds goed bezig!!

xx

• 09 Oktober 2008 - 17:35

Paul L:

Hey Sanne,

Net als gewoonlijk ben ik weer jaloers op je. Foto's zijn echt heel mooi en het verhaal zegt al heel veel over de sfeer daar geniet in Argentinie en ik ben ook alweer benieuwd naar je volgende verslag,

Gr. Loes

• 09 Oktober 2008 - 18:18

Betty:

Hey lieve schat,

Weer een leuk verhaaltje van je!! Ben erg benieuwd hoe je argentinië vindt!! Lijkt me namelijk erg mooi!! Leuke foto's ook, geeft alweer een goed beeld. Weer totaal anders dan je Azië pics!!
    Veel plezier in Argentinië en doe de familie van Maxima de groeten. Gelukkig hoef ik ook nog maar 6 dagen te werken!!! :)

Have fun!!

Liefs en kusje mij

• 09 Oktober 2008 - 18:19

Guusje:

Hoi,
    Mooie foto's. Ik kijk uit naar het volgende reisverslagen.
    kus Guusje

• 09 Oktober 2008 - 19:43

Dorian:

Hi Sanne,

door je verhaal (en foto's) kan ik me levendig voorstellen hoe het er daar aan toe gaat bij jullie.. heerlijk! Geniet er van met dat lekkere weer en succes met de Spaanse cursus!

Groetjes, Dorian

• 09 Oktober 2008 - 20:33

Mieke:

Hai Meis!

Leuk om een verhaal van je te lezen! Klinkt weer erg aantrekkelijk daar! Dat zandboarden klinkt echt heel gaaf! Lijkt me erg leuk.
    Wij apenkooien hier in de gymzaal, maja over de zwervers kan natuurlijk ook.
    Ook erg leuk dat er foto's bij je verhaal zitten.
    Went zeker wel snel, om weer weg te zijn?
    Nou meis, ik ga zo slapen! Nog veel plezier!

Liefs xx Mieke

• 10 Oktober 2008 - 12:14

Nicole VA:

hej Sanne,
    ik heb je verhaal nog niet gelezen, maar aan je fotos kan ik wel zien dat t ook daar weer helemaal super is! heel veel plezier en geniet van t weer (hier wordt t steeds kouder...)
    Groetjes x Nicole

• 10 Oktober 2008 - 15:11

Tante Ans:

Het klinkt gelukkig allemaal redelijk veilig daar. Met zo'n ervaring weet je dat ook wel te bereiken. Veel plezier en genieten maar weer.

• 10 Oktober 2008 - 17:38

Willeke:

Heej Sanne,

Dat klinkt allemaal weer erg leuk! Ook de foto's zien er weer geweldig uit. Zo te zien geniet je weer met volle teugen.
    Zoals Tips ook al zei, viel het me op dat je met dat mooie weer wel met een lange broek loopt.
    Wij genieten deze week ook nog even van het mooie weer..

Veel plezier nog!!

Liefs Willeke.

• 11 Oktober 2008 - 18:40

Kim:

Hey chica

Dat ziet er goed uit op de pictures!! Heerlijk aan het genieten!!!
    Tot mails!

Kus

• 13 Oktober 2008 - 10:42

Madelon:

Ha Sanne,

Zo te zien heb je het weer naar je zin! Geniet ervan!

Liefs van Madelon

• 13 Oktober 2008 - 19:10

Carli:

Lieve meid,
    Harstikke tof wat jij opnieuw daar aan het ondernemen bent. Je hebt gewoon geen tijd om aan Nederland te denken zo lijkt me. Allemaal schitterende ervaringen, hou je trouwens in de gaten hoe of het water wegspoelt in de wastafel? Ten zuiden van de evenaar namelijk andersom als op het noorderlijk halfrond! Ach het maakt ook niets uit als je maar plezier hebt, en dat wens ik jou in ieder geval heel veel toe en natuurlijk een hele dikke kus.

Oom Carli & the rest

• 16 Oktober 2008 - 18:28

Gaab:

Hey liefie!!!

Nice pics!!! Goeie verhalen, dus ga maar lekker meer genieten en alle verhalen opschrijven hè, kan ik mooi meegenieten!

Dikke kus!