¡Buenos Aires: la ciudad del Tango! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu ¡Buenos Aires: la ciudad del Tango! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

¡Buenos Aires: la ciudad del Tango!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola guapos,
¿Como estais? Aqui todo bien; tiempa muy buena, muchas discotecas, el tango, la historia y mucho mas.

Ja, ja, ik heb een weekje Spaanse les gehad om een half jaar Barcelona weer naar boven te halen.

9 Oktober gingen we met de boot van Uruguay naar BUENOS AIRES! In BA aangekomen was de missie het vinden van ons hostel (we hadden alvast een reservering gemaakt bij Hostel Sol), aangezien we niet precies wisten waar we met de boot gedropt waren, duurde dit gelukkig maar een uur. Het hostel ligt aan Avenida 9 de Julio, de hoofdstraat van 100 meter breed! We zijn meteen de stad in gegaan en hebben door Avenue Florida gewandeld en Casa Rosada gezien, het grote rood/roze overheidsgebouw aan Plaza del Mayo, met natuurlijk het beroemde balkom waar Evita vaak toespraken hield. In het hostel gekookt en toen heb ik meteen tango les mee gevolgd in het hostel, de basispassen geleerd. Die wilde ik natuurlijk meteen even gaan uittesten, dus gingen we met 6 anderen uit het hostel mee naar een Tango avond. Welkom in Buenos Aires!

Vrijdag zijn we naar Recoleta gegaan, de posh wijk van BA. Hier hebben we de wandeltoer uit de Lonely Planet gevolgd, waardoor we langs kerken, musea, beelden, parken en mooie gebouwen werden geleid. Het mooiste was toch zeker wel het Recoleta kerkhof, dit was net een klein dorpje, elk graf is een soort klein huisje waar de kist in ligt, deze kan je gewoon door een raampje zien liggen, heel bizar. Ook is hier het graf van Evita. ´s Avonds weer lekker voor onszelf gekookt en daarna even een powernap gedaan van 10 tot 12 uur. Hier gaan de clubs namelijk pas om 2 uur open! Wij met de taxi de stad in en toen zagen we een mega rij bij een gebouw. Ik in mijn beste Spaans aan de uitsmijter gevraagd wat er gaande was, bleek gewoon een (waarschijnlijk populaire) club te zijn. Toen mochten we gewoon zo naar binnen, zonder in de rij te hoeven, toch zo z´n voordelen die blonde haren! Ook een voordeel was dat een biertje maar 2 pesos was (minder dan 50 cent) en een cocktail 3 pesos (60 cent). Er werd ook veel salsa/ merengue gedanst, dat vond ik helemaal top natuurlijk. Ik kreeg complimentjes over mijn moves van mijn danspartners. Die waren natuurlijk niet voorbereid op een blanke meid die salsa les heeft gehad!

Zondag was het dus tijd voor actie en hadden we de wijken San Telmo en La Boca op de planning staan. Eerst naar Plaza Dorrego waar elke zondag een antiek markt is, super veel terrasjes er om heen, heel veel mensen, gezellig sfeertje dus! Toen naar een park gelopen en daar geluncht en nog even het national history museum in geweest, die zijn ze aan het uitbreiden en door de werkzaamheden stelt het museum nu niet erg veel voor helaas.. Toen door naar La Boca, dit is een van de mindere wijken van BA, dit zag je meteen aan de huizen (lees golfplaatjes die een huis moeten voorstellen). Hier natuurlijk het super grote voetbalstadion van de Boca Juniors gezien, waar de topjeugd speelt. Er zouden verder veel kunstenaars en kunstplekken moeten zijn, maar we werden door de politie tegen gehouden en door lokale mensen gewaarschuwd om niet verder te gaan, omdat La Boca te gevaarlijk is....! Toevallig kwam er toen net een christelijke optoch langs en hebben we daar maar naar gekeken en toen zijn we toch maar weg gegaan daar.

Maandag konden we nog niet met onze geplande Spaanse cursus beginnen, want het was een feestdag, de dag van de Argentijnen. We zijn toen naar de wijk Palermo gegaan, waar vooral veel tuinen en parken zijn. We hebben daar een paar uur in de dierentuin doorgebracht, waar we soms het spel 'identificeer het dier' hebben gespeeld, omdat we gewoon echt niet wisten wat het was..

Dinsdag tot en met vrijdag hebben we elke ochtend eerst lekker ontbeten in het hostel. Maria maakte elke ochtend een lekker ontbijtje voor ons klaar. Juan opende de deur zodat we op weg konden met onze rugzak, met een stuk fruit en een koek voor in de pauze. Van 9 tot 2 hadden we les. ´s Middags gingen we dan een weer een deel van de stad bekijken. Zo zijn we nog twee middagen in Puerto Madera geweest, super nieuw gedeelte van de stad wat ook nog niet af is. Hier zijn verschillende dammen en is een ecologisch reservaat (gebouwd op een oude vuilnisbelt en helaas dus niet zo mooi..). In het centrum zijn we nog bij de oudste kerk van BA geweest, in het museum van Casa Rosada en naar het mooie Palacio del Congreso. We zijn ook nog een avondje lekker uit eten geweest en daarna naar de film geweest (Taken met Famke Janssen). En natuurlijk had ik nog een paar keer Tango dansen les gehad, erg leuk!

Vrijdagavond konden we weer lekker op stap! Dus zijn we met Craig, Pete en Andrew naar een club gegaan waar Daniel (de hosteleigenaar) gratis entree voor ons kon regelen. Hier wel ongeveer heel de avond Engelse muziek en lekker kunnen swingen. Zaterdag nog redelijk bijtijds opgestaan, zodat we weer naar Palermo konden om door de Botanische tuinen en de Japanse tuinen te wandelen, het was echt weer heerlijk weer, dus top! Op de terugweg nog het Evita museum in geweest, super interessant en mooi museum. Op de terug weg ook alvast bustickets voor onze volgende bestemming gekocht, Iguazu! Na 12 dagen BA toch ook wel wer erg leuk om naar een nieuwe plek te gaan. ´s Avonds weer lekker gekookt en gelukkig was Marly gaar en ging die even slapen. Toen kon ik, met hulp van de jongens, slingers, een feestmuts en bordjes met Marly 23 jaar gaan maken, want om 12 uur was ze jarig. Met hulp van de nachtbewaker (na 1,5 week hoorden we toch voort wel bij het meubilair en waren we ´vrienden´ met het personeel) nog wat kaarsen geregeld en op de valreep had ik verderop in de straat nog een taartje kunnen bemachtigen! Om 12 uur mocht Marly de kamer uit en stonden we ´Happy Birthday´ voor haar te zingen, toch een klein feestje. Met de Engelse jongens toen nog op stap geweest en het afgesloten met een ontbijtje bij de Mac. Zondag eerst uitgeslapen en toen naar Palermo Viejo gegaan, het oude gedeelte van Palermo, ook wel Palermo Hollywood en Palermo Soho genoemd. Veel standjes, veel terrasjes, veel mensen, super warm weer! Lekker een taartje gegeten op het terras en daarna even gechilled in het gras. Om half negen hadden we een reservering bij La Cabrera, een van de beste restaurants van BA, waar ik Marly mee heen nam voor haar verjaardag om een echte Argentijnse steak te eten. Niet normaal hoeveel eten één gerecht bevat daar, de tafel stond helemaal vol!

Buenos Aires was erg leuk, de stad heeft een super sfeer en het hostel was ook top. Maar nu is het weer tijd voor iets nieuws, morgen 18 uur in de bus naar IGUAZU!

• 20 Oktober 2008 - 06:06

Je Zusje:

Heej San.

Wat ben ik toch trots op jou!! Blijf lekker genieten!!
    Hopelijk de volgende keer weer foto's:D

Liefs xx je zusje
    Ps, love you

• 20 Oktober 2008 - 06:06

Je Zus:

Hoezo jaloers???

Super om je verhaal te lezen! Je maakt weer genoeg mee :)

Geniet ervan!

Liefs (K)

• 20 Oktober 2008 - 07:11

Tia Maria,Tio Carli:

Hoi Sanne,
    Geweldig om je verhaal te lezen, en je foto's te bekijken. We krijgen zo toch een beetje het idee hoe zo'n wereldstad er uit ziet! Leuk om te horen dat je tango danslesen genomen hebt. Nu maar veel oefenen!! Sanne, veel plezier en genieten op je volgende bestemming en we kijken uit naar het vervolg van je reisverslag.
    Groetjes en een dikke kus van Tia Maria en Tio Carli

• 20 Oktober 2008 - 09:01

Juul:

Hola guapa!

Hace tanto tiempo no hablar nada en Español, te cuesta recordar todo las palabras, no? Had ik precies hetzelfde toen ik weer een paar maandjes in España was..maar dat pak je ook weer zó op!
    Jij blijft maar reizen hè? Heerlijk zeg! Zou willen dat ik dat ook kon! Maar helaas moet ik nog een paar jaartjes naar school (wat ik overigens helemaal niet zo erg vind hoor!) Wanneer ben je weer in keer in de buurt? Die stapavond moet er toch écht eens van komen hè?

Un beso gordo y espero que nos vemos pronto!

xxx

xx

• 20 Oktober 2008 - 16:56

De Orsouws:

Heey sanne!
    Wat heb je weer een spannende verhalen. We blijven je volgen. Hier gaat alles goed. Liefs van ons allemaal. XXX de orsouws :)

• 20 Oktober 2008 - 17:16

Tante Ans:

We blijven je spannende, interessante verhalen op de voet volgen. wat een bezienswaardigheden; arm en rijk. de verschillen merk je zo wel. Veel plezier met salsa enz. Geniet verder

• 21 Oktober 2008 - 06:35

Kim:

hey chica,

Wat een leuke foto's! Dat ziet er gezellig uit daar! Geniet ervan!
    Nu geen tijd om je verhaaltje te lezen maar dat komt nog wel!!

Kus Kim

• 23 Oktober 2008 - 17:50

Annet:

Meisje ,meisje, wat zie je toch veel.Erge mooie foto s.Vooral die gegraafplaats.Geniet met volle teugen.Je vraagt me om op je site iets te zetten maar ik mail liever naar je dat vind ik veel persoonlijker.Dus kijk maar op je mail want die verstuur ik vaak.
    Heel veel liefs van je trotsr mama,X.

• 24 Oktober 2008 - 14:51

Mieke:

Hai Meis,

Sorry voor de late reactie.. Heb een paar drukke dagen gehad en nu even tijd om je verhaal te lezen, zag al dat het een heel verhaal is.
    Grappig dat je je salsa pasjes kon showen aan de mensen daar. Ze wilden zeker wel graag met je dansen? Hadden jullie even geluk dat je meteen naar binnen mocht. Het nachtleven begint dan pas laat zeg, ben blij dat het hier wat eerder begint. Echte nachtmensen die Argentijnen zo te horen. Ook lief van je dat je Marly even had verwend op haar verjaardag!
    De foto's zijn trouwens erg mooi. Wij zitten hier een beetje in de regen en de kou, echt herfstweer en jullie lopen daar in je hempje en korte broek.. Echt wel lekker lijkt me!
    Nou Meis, ik mail je ook nog!

Liefs Mieke

• 28 Oktober 2008 - 05:15

Rita:

Hoi Sanne,
    Ik heb vandaag je site gevonden via hyves.
    Het wordt erg veel om alles nu nog te lezen, maar ga je zeker verder volgen.
    Geniet ervan.
    Groetjes Rita.

• 28 Oktober 2008 - 05:16

Rita:

Hoi Sanne,
    Ik heb vandaag je site gevonden via hyves.
    Het wordt erg veel om alles nu nog te lezen, maar ga je zeker verder volgen.
    Geniet ervan.
    Groetjes Rita.

• 28 Oktober 2008 - 18:14

Betty:

Hey meis,

Bedankt voor al je mailtjes. De vakantie was echt super leuk geweest!!! Heerlijk weer (ik ben 1000 bruin), en lekker niets gedaan (nou ja, buiten karaoke zingen dan...:))
    Ik stuur je snel een mailtje terug.
    Heb je verhaal nog niet gelezen, maar je foto's zijn zoals altijd weer erg leuk. Ik zal er jou ook een paar van mijn vakantie mailen. Echt jammer dat je telefoon het niet goed doet!! Hoop je snel te spreken!

Ik mis je!

Liefs mij

• 30 Oktober 2008 - 19:13

Marieke:

Het heeft hier daadwerkelijk gesneeuwd van de week in Londen. En ik lig met griep op bed...Need I say more? Haha. Geniet ervan meis! MariekeX