Minder leuk nieuws.. beroofd van bijna alles! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Minder leuk nieuws.. beroofd van bijna alles! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Minder leuk nieuws.. beroofd van bijna alles!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 November 2008 | Argentinië, Mendoza

Hoi iedereen,

Deze keer helaas geen leuk bericht met jaloersmakende verhalen en toffe foto´s... Mijn eerste echte vervelende reiservaring heb ik gisteren morgen meemaken..

Marly en ik waren in een internetcafe in Mendoza en na 10 minuten kwam een medewerker naar ons toe en begon over onze tassen. Hij vroeg: ´Hadden jullie niet twee tassen bij?´ Dat hadden we inderdaad, dus wij keken, was mijn tas ineens weg... Super ·$&(%@ vervelend dus! We zouden gisteren namelijk van Mendoza naar Bariloche gaan en hadden al uitgechecked bij het hostel en dus al onze belangrijke spullen bij ons.

Ik dacht echt WOW, DIT KAN ECHT NIET! SHIT, AL MIJN SPULLEN ZITTEN IN DIE TAS! Dikke dikke dikke pecht voor mij, maar het is dus wel gebeurd! Ze hebben meteen de politie gebeld (dit was rond 16.00 uur) en die waren er 5 minuten later. We zijn bij drie verschillende politiebureaus geweest en werden steeds door 4 of 5 man politie begeleid... (als de helft daarvan mijn tas nou zou gaan zoeken...) in een dikke politie jeep. Om 19.30 uur was ik eindelijk aan de beurt om een politierapport op te laten maken en om 21.00 uur konden we bij het laatste kantoor weg.

De kans dat mijn tas terug gevonden wordt is bijna niet aanwezig ben ik bang, dus ik heb nu alleen nog maar kleren en schoenen en mijn lonely planet die ik uit de tas had gehaald.. Mijn paspoort, rijbewijs, gled, bankpassen, geld, camera, foto´s, telefoon etc is allemaal weg!

Morgen kunnen we pas de ambassade bellen om te kijken of we terug naar Buenos Aires moeten of dat mama vanuit Nederland nieuwe spullen kan toesturen..

Een update komt binnenkort, helaas met weinig foto´s want ik maakte die meestal, tja en die zijn er dus niet meer.

Liefs Sanne

  • 02 November 2008 - 18:55

    Gerrit:

    this sucks!

    Sterkte meiden!

    Grusse

  • 02 November 2008 - 18:55

    Madelon:

    Ha Sanne,

    Ik heb je net al even gesproken op msn maar je viel denk ik weg. Wat een ongelooflijk slecht nieuws! Echt ontzettend kl*te gewoon! Gelukkig ben je niet alleen, dat scheelt misschien iets... Heel veel succes met alles en ik hoop snel beter nieuws van je te horen!

    Liefs van Madelon

  • 02 November 2008 - 19:31

    Betty:

    Lieverd,

    Wat een rotverhaal zeg!!! :( Ik krijg er helemaal een akelig gevoel van!! Doe voorzichtig, en hopelijk heb je snel vervanging voor je spullen. (helaas niet voor de mooie foto's die je gemaakt hebt...)

    Sterkte!!

    Knuffel mij

  • 02 November 2008 - 19:37

    Tippie:

    Dat is echt balen joh. Ik hoop dat je snel nieuwe spullen geregeld krijgt!

    Kus Paul

  • 02 November 2008 - 19:57

    Kim:

    wat een kutzooi zeg! Ik heb echt met jullie te doen! Fuck..echt klote!! Hopelijk kunnen jullie snel wat regelen..

    Ik denk aan jullie xxx

  • 02 November 2008 - 20:54

    Je Zusje:

    Heej San...

    Ik had je al even gesproken en ik baal ook echt heel erg!! Heb gelukkig wel al wat voor je kunnen betekenen:)
    Heel veel sterkte en het komt goed San!!! Er zijn ergere dingen!!

    Love you!

    Kusjes je zusje

  • 02 November 2008 - 21:16

    Annet En Arie :

    Sanne inderdaad flinke pech.
    Maar wij weten wat we voor jou kunnen betekenen.
    Morgen zijn we samen vrij dat komt goed uit.
    Morgen bellen we je liefs van je trotse mama.X.

  • 02 November 2008 - 21:38

    Eefje:

    He chick

    Mooi klote zeg, misschien kunnen jullie een keer met een collectebus voor het blonde haren blauwe ogen vrijgezellenfonds op stap gaan, dan heb je zo 1000 euro bij elkaar verdiend als ik dat zo hoor met die kansloze mannen daar!

    Nou succes ermee, mooi klote allemaal, groetjes aan die kleine!

    Dikke kus

  • 02 November 2008 - 22:54

    Susan:

    Ohoh, dat is waar iedereen bang voor is! Gelukkig zijn jullie met zn 2tjes en niet helemaal hopeloos verloren. Als ik iets voor jullie kan doen?? Al vetrek ik morgen wel naar Santiago.. Oh misschien een tip dat wel, mijn bankpasje doet het niet dus ik wilde het via post versturen, maar dat duurt erg lang. Dus sturen mijn ouders het naar de man van het vrijwilligerswerk, die komt begin december naar Bolivia. Misschien dat het voor jou ook handig kan zijn om hem zulke dingen mee te geven?? Nou succes ermee in ieder geval, hoop dat jullie niet terug hoeven naar Buenos Aires, zo wel, probeer er dan toch het beste van te maken! Zoiets wens je niemand toe en is natuurlijk echt heel erg vervelend, maar probeer maar te bedenken dat het in ieder geval alleen maar spullen zijn ofzo.. (schrale troost). Oh en 1 voordeel, je bespaard wel op het vrijwilligerswerk ;)
    Suerte!

  • 03 November 2008 - 09:36

    Juul:

    Wat vervelend zeg!
    Hopen dat je snel alle formele zaken kunt regelen en in ieder geval alles van de verzekering terug krijgt. Bij mij laatst precies hetzelfde gebeurd (alleen dan in NL) en ik kreeg een fantastische 70 euro (!) terug van de verzekering..frustrerend!
    Maar waarschijnlijk is dat bij jou wel goed geregeld met je reisverzekering!
    Komt allemaal goed! probeer je reis er niet door te laten verpesten!
    Hasta pronto!
    xxx

  • 03 November 2008 - 09:42

    Daisy:

    Hey senna,
    Ik las gisteren je mail, mooi klote! Snap je niet he dat andere aan je spullen moeten zitten! Dat ze je tas meenemen is super zuur maar dan komt er nog eens bij dat je een hoop moet regelen en zeker vanuit het buitenland is dat niet handig. Nou lieverd ik hoop dat snel alles geregeld is (op je foto's na dan :-() en dat je weer een leuke reis gaat hebben.

    Dikke kus Daisy

  • 03 November 2008 - 10:28

    Guusje:

    Hey Sanne, balen zeg! Ik hoop, dat alles snel geregeld kan worden.

    Deikke kus Guusje

  • 03 November 2008 - 15:47

    Sven:

    Woooow,
    Wat klote voor je meiden!
    Echt heel shit!!

    succes en ik zal voor je duimen...

    (kopietje van je foto's gemaakt en naar huis gestuurd??)

    xx


  • 03 November 2008 - 16:09

    Mieke:

    Hai Meisje,

    Pff jeetje, ik schrik ervan zeg! Gedver, wat een vervelende ervaring. Echt lastig zeg, om dat daar mee te maken. Zit je dan zonder je rijbewijs, paspoort en andere spullen. Gelukkig is Marly daar nog en hoef je waarschijnlijk niet op water te leven ;). Nou succes met alle rompeslomp..

    Liefs Mieke

  • 03 November 2008 - 16:39

    Tante Ans:

    Wat een pech. We leven met je mee. Sterkte

  • 03 November 2008 - 18:25

    Nancy:

    Hoi Sanne,
    Oma belde al om te vertellen dat je beroofd bent. Zwaar shit. Ik hoor dat Arie al flink aan het regelen is. Dat is fijn. Gelukkig ben je niet alleen, nou toch nog genieten en succes. We blijven je volgen.'
    Dikke smak van mij.

  • 03 November 2008 - 18:32

    Janne&Merle:

    We hebben gehoort van je spullen... balen zeg!!
    wij wensen jou heel veel succes!! Wij hopen dat het goed komt!

    Oma heeft een nieuwe kat!! ze heet Plientje! haha! ze is nog klein en ze heeft haar van ome eric, die was bij hun aangelopen en coen is alergiesch... en toen had oma haar meegenomen!!

    We waren zondag bij oma slapen en toen mama en papa er waren had ze hele erge maag pijn... maar nu gaat het weer goed!!

    Xx-jes & Groetjes van;
    Janne&Merle
    Karel&Nancy

  • 03 November 2008 - 21:00

    Tia Maria, Tia Carli:

    Lieve lieve meid,

    Dit is dus echt zwaar klote, wij hopen dat je hier weer doorheen komt, en dat je toch weer tijd vindt om van je trip te genieten, en zoals oma Bongers zou zeggen "het is maar in het achterhuis!" Nogmaals; heel veel lieve mensen geven je vanuit Nederland een hele dikke kus!!!!!!!!!

    Tia Carli

  • 03 November 2008 - 22:03

    Paul L:

    Hey Sanne en Marly,

    Echt kut voor jullie goed om te horen dat iedereen al druk bezig is om nieuwe spullen te regelen, heel veel sterkte in iedere geval de komende tijd x paul

  • 04 November 2008 - 08:16

    Luukske:

    He Dames,

    Dat sucks behoorlijk! Ook zonde van de foto`s, hoop dat jullie snel vervangende spullen kunnen charteren.

    Luukske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 98226

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: