Me gusta Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Me gusta Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Me gusta Barcelona!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Januari 2007 | Spanje, Barcelona

De eerste week (11 dagen alweer) zit er al weer op! En er is alweer van alles gebeurd natuurlijk, maar er is dan ook altijd iets te doen in zo’n bruisende stad als Barcelona.
Ten eerste is mijn stage officieel goed gekeurd door school, dus ik kan rustig blijven waar ik ben en er voor gaan zorgen dat mijn afstudeerstage voldoende wordt afgerond, zodat ik in juli afgestudeerd ben. Verder ga ik vandaag beginnen met mijn Spaanse cursus, ik zal 12 weken elke werkdag van 13.30 tot 15.30 Spaanse les gaan volgen, dus dat worden intensieve weken!

De eerste week op het werk was goed gegaan, een leuk team, leuke werkzaamheden en een grote maar interessante opdracht. Er zijn 19 nieuwe hotels bij de collectie van Luxury Lifestyle Hotels & Resorts gekomen, dus ik ben heel de week bezig geweest om de informatie van die hotels via intranet (website achter de website) op de website te zetten, informatie te zoeken, foto’s te bewerken (ik kreeg mijn photoshop uitleg van een Spaansprekende collega, maar snapte het meeste gelukkig wel) etc. Ik heb ook de algemene receptie taken (centrale telefoon, info@ mailtjes komen bij mij binnen, guidebooks verzenden enzo) en moest nieuwe teksten voor in de nieuwe guidebook controleren, nieuwe specials op intranet invoeren en nog wat andere taken. Het meeste ging meteen wel goed en mijn manager vond het fijn dat ik overal gewoon meteen aan begon en was erg tevreden, dus dat is mooi natuurlijk! Ik had ook al meteen een feestje op het werk, een collega is namelijk verloofd, dus champagne en lekkers op het werk! Zaterdag heb ik ook al een echt feestje van een collega die jarig is en een barretje vlakbij de Rambla heeft afgehuurd, ik mag ook komen, dus dat vond ik wel erg aardig!

Dinsdag was ik nog bij Luuk langs geweest, Luuk had voor mij gekookt dus dat was helemaal mooi! Toen ik thuis kwam had ik een nieuwe huisgenoot erbij, Kjell, maar die is ondertussen alweer verhuisd (hij had een hele dure kamer bij ons en heeft nu ergens anders een goedkopere kamer).En donderdag was er weer een nieuw meisje in het huis, Lien uit België, een erg aardige meid. Vrijdag was ik al om 6 uur klaar op het werk, dan stoppen we altijd een uur eerder en mag je ook in je casual kleding komen (wist ik niet, dus als enige heel netjes haha). ’s Avonds was Luuk komen eten en hadden we nog een filmpje gekeken. Zaterdag was ik met Lien samen gaan shoppen, we moesten nog wat spulletjes voor het huisje hebben, boodschappen enzo, dus we gingen naar El Corte Ingles en Carafour (eerste is een warenhuis van 7 of 8 verdiepingen en tweede een supermarkt van 2 verdiepingen) aan de Plaza de Catalunya. Flink ingeslagen, boodschappen, handdoeken, opbergmand, shirtje, droogrekje voor de was etc., dus met onze handen vol tassen en een droogrekje liepen we over de Ramblas naar huis. Daarna zijn Roger, Lien en ik op zoek gegaan naar leuke dingen om de woonkamer te versieren, dit werden uiteindelijk posters voor feesten die we op straat van de muren hadden gehaald (haha), flyer en een gekleurd doek (eerlijk gekocht hoor), het resultaat is op de foto’s te zien. Daarna kwam Luuk weer eten en zijn we daarna met z’n vijven (Kjell was langsgekomen) op stap gegaan. Eerst naar de Diobar een chique lounge bar, toen naar Nakupenda, een klein barretje dat door twee Nederlanders wordt gerund en rond 4 uur nog naar een discotheekje de Golden Eye. Het was echt heel gezellig en om half 6 kwam ik dan ook van een geslaagde ‘explore Barcelona’s nightlife’ terug. Zondag ben ik een beetje de toerist gaan uithangen en heb ik met de metro en lopend enkele bezienswaardigheden van Barcelona bezocht. Ik ging eerst met de metro naar de Sagrada Familia (nog steeds mooi), toen met de metro naar Casa Milà ook van Gaudi, die vond ik eigenlijk niet zo heel mooi. Ik vind zelf Casa Battló mooier, daar kom ik elke dag langs als ik naar mijn werk ga, dus daar was ik toen even langs gelopen nog. Daarna heb ik de metro naar Plaza de Catalunya gepakt en ben ik over de Ramblas gelopen richting mijn huis, daar kwam ik nog langs een pleintje warar een orkestje aan het spelen was en allemaal mensen aan het volksdansen waren. Nog even snel langs de kathedraal, die is twee straten van mij af en is erg mooi en toen naar huis om te eten. Ik had me dus wel vermaakt dit weekend en er zijn nog voldoende dingen te doen voor de aankomende weekenden!

Beso (=kus) Sanne

ps: Ik hoor net van Maria (nieuwe stagiaire hier) dat je via 0900 0138 voor maar 9 cent kan bellen naar mijn mobiel, dus dat is echt nog veel goedkoper!

  • 15 Januari 2007 - 08:35

    Luukske:

    Zo te horen vermaak je je daar wel Bongers:). Suc6 met je spaanse lessen en tot sprekens. Mooie foto`s btw:)

    grz

    LvV

  • 15 Januari 2007 - 08:50

    Inge:

    Hello Sis,

    Even een klein verhaaltje voor jou: Gisteren was dus met glans van de x-chans! Het was super druk geweest en erg gezellig! De modeshow was goed gegaan en er zijn een hoop foto's gemaakt...deze zal ik je sturen zodra ik ze in mijn bezit heb :)
    Ik vond het erg gezellig om je nog gesproken te hebben gisteren en mijn vraag nu: Heb je nog erg lang in je nest gelegen, want om drie uur nog slapen is wel ergggggggg lang :)

    Liefs en tot snel

    Je zus

  • 15 Januari 2007 - 11:58

    Je Zusje:

    Heej san,
    Fijn om dit allemaal te lezen, ik blijf ook op de hoogte door mama, die vertelt alles tegen mij!
    De modeshow was heel leuk:) Ging goed!!
    Ik ben benieuwd naar het volgende!
    Xxx je zusje

  • 15 Januari 2007 - 13:01

    Betty:

    Holá Chica, :)
    Dat is weer een hele belevenis. Je bent zeker niet boven op Casa Milà geweest?? Want bovenop is het wel erg mooi, vind ik persoonlijk. El Corte Ingles is super groot ja, daar heb je alles wat je je maar bedenken!! :) Wanneer komt het eerste bezoek eigenlijk langs?? Jou mama kwam toch al snel? Ben je al bij park guel (volgens mij schrijf je dat zo) geweest?? Dat vond ik echt een heel mooi park!!
    Nou, succes weer deze week, en ben erg benieuwd hoe je lessen zijn gegaan. Ik mail je nog!!

    Beso Mí

  • 15 Januari 2007 - 14:02

    Monique:

    HEej Sanne,

    Je hebt wel een 'goede' invloed op luuk. Eerst ging hij altijd heel erg op tijd naar bed en komt hij zo laat thuis dat hij weer een stuk met de 1e metro kan reizen! ;-) Fijn dat alles zo vlot loopt op je stage! Kan je iig goed afstuderen! En je krijgt wel veel spaanse les, past dat allemaal in je siesta?
    Veel succes! kus Monique

  • 15 Januari 2007 - 16:33

    Janne:

    hallo leuk bericht. rick deed ook mee met mijn loneelstuk hij was die opa met die gele klompen

    xxx janne

  • 15 Januari 2007 - 21:37

    Tippie:

    Hey Sanne
    Leuk al die verhalen. Luuk heeft het volgens mij zo drukmet jou da ie geen tijd meer heeft om z'n sit bij te werken ;) Succes met je Spaanse lessen en je stage!!!
    Kus Paul

  • 16 Januari 2007 - 08:41

    Sandra:

    hey Sanne!

    Klinkt goed hoor! Heb al spijt dat ik niet naar het buitenland ben gegaan voor mijn afstuderen :S

    Veel plezier nog!

    Liefs Sandra

  • 16 Januari 2007 - 11:29

    René:

    heej San, spaanse les elke dag zozo, knap hoor zal niet altijd even makkelijk zijn. verder klinkt het weer als vanouds. alles is weer prima en leuk en gaat helemaal goed komen. suc6 met alles n ook erg veel plezier. xRené

  • 16 Januari 2007 - 18:33

    Willeke:

    Ha Sanne,

    zozo..jij hebt er zin in met je Spaanse les!! Het is natuurlijk ook wel erg fijn als het een beetje beter leert spreken..communiceert wel zo gemakkelijk hè?! Heel erg veel succes er mee in ieder geval.
    Leuke foto's ook trouwens! Zien we ook een beetje hoe jij daar zit in je huisje.

    Liefs Willeke.

  • 17 Januari 2007 - 17:40

    Nicole:

    heey Sanne! hoe gaat t daar nu? Leuk om je foto's te zien :). Ik heb al veel zin om langs te komen en hoop dat t n beetje fatsoenlijk weer is (iig beter dan hier :(), zodat we veel van de stad kunnen zien. Het stappen gaat met slecht weer ook door ;).
    Succes met je spaanse cursus en je stage!!
    Liefs, Nicole

  • 17 Januari 2007 - 19:02

    Willeke Hockey:

    eej bonkie, wanwege een naamgenoot relateer ik onze relatie maar even aan hockey!
    Vind het heel raar dat je daar zit, tenminste ik heb dat besef nog niet zo maar goed...jij natuurlijk wel!! leuke foto's en een goed verhaal, lekker kort ;)
    veel plezier lieverd...ik blijf je volgen!
    x willeke

  • 19 Januari 2007 - 08:31

    Inge:

    Hi Sis,

    Even goed nieuws... Ik heb eindelijk een flat screen op mijn werk!
    Daarnaast hebben we ook nog eens een 3-daagse reis naar Malta gekregen, omdat we afgelopen jaar zo goed hebben gedraaid... VET HE!!!!!
    Morgen ga ik naar Vrienden van Amstel live (ook kei gaaf)...

    Tot snel!

    Liefs Inge

  • 20 Januari 2007 - 15:48

    Kim:

    hey chicka,

    binnenkort (nou ja binnenkort) kom ik naar je toe heb er vééél zin in!!

    Ik denk aan je

    mucho kisses kim

  • 20 Januari 2007 - 18:28

    Betty:

    Hey sanne,

    Hoe is het nu met je?? Weer tot 6 uur stappen vannacht??? :) Ik ga vanavond naar de film 'the holiday', dus ben erg benieuwd!! Heb er zin in. Iig jij ook een fijn weekend, en ik mail je nog!! :)

    Liefs en kus mij

  • 21 Januari 2007 - 15:37

    Mieke:

    Leuke foto's! Fijn dat alles zo goed gaat daar.. Heb je een fijn weekend gehad? Succes met je cursus Spaans, kun je misschien nog een knappe Spanjaard versieren!

    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 98209

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: