And the story continuous - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu And the story continuous - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

And the story continuous

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Januari 2007 | Spanje, Barcelona

Vorige week maandag kwam er een nieuwe stagiaire bij, Maria ook van de NHTV, zij gaat stage lopen op de Sales afdeling, gezellig dus. Maandag was ook mijn eerste Spaanse les, we zitten maar met z’n drieën in de klas, ik een Canadese jongen en een Amerikaans meisje. Het viel me nog niet tegen, die lerares spreekt erg langzaam en dan kan ik het meeste wel volgen. Ook zijn er vanaf maandag veel nieuwe hotels online gekomen op de website van LLH&R dat heb ik dus allemaal gedaan  leuk om dus al zo snel resultaten van mijn werkzaamheden te zien.
Dinsdag was ook een leuke dag want toen wist ik eindelijk hoe ik de Leonrdo Da Vinci beurs aan moest vragen (hier hadden ze op school namelijk niets over gezegd), ik krijg nu een erg leuk extra bedrag omdat ik in Europa mijn stage doe en ook nog een gedeelte van mijn talencursus vergoed, dus dat is weer leuk meegenomen! Ook was ik dinsdag met 3 collega’s even wat gaan drinken tijdens werk (met Annette van sales, Cliver die doet het Yield management gedeelte en Benardo de big boss), kan hier allemaal. Als je er maar om 9 uur bent ’s ochtends, de rest maakt niet uit, veel gaan ook meerdere malen per dag even naar de supermarkt tussen door. Toen ik thuis kwam had ik weer wat kaartjes uit Nederland ontvangen, erg leuk! Kan ik mijn kamertje mooi mee volhangen (ik sta hier nu ook al bekend als dat meisje dat zoveel post krijgt haha).
Woensdag was ik na het werk weer bij Luukje gaan eten, die had weer mooi voor mij gekookt (uhm owja weer macaroni met spek en groente haha, maakt Luuk namelijk bijna elke dag), erg lekker hoor! Toen ik naar huis ging, maakte ik het weer mee hoor, bij de metro kwam er een man tegen mij aan kletsen (ja in het Spaans) ik dus natuurlijk in mijn beste Spaans terug kletsen. Hij moest dezelfde metro hebben en kwam echt strak tegen me aanzitten, ik had vanaf toen zoiets van hopelijk gaat hij snel weg! Ik vroeg dus waar hij heen moest en hij moest er gelukkig bijna uit, maar toen zei die dat hij mij wel naar huis zou brengen…. Bleh! Ik nog van nee echt niet nodig, maar hij bleef me gewoon volgen… Ik wilde natuurlijk niet dat hij wist waar ik woonde, dus vlak voor mijn huis Roger opgebeld dat hij me moest komen redden. Ondertussen rende ik bijna door het centrum en die man allemaal van doe eens wat langzamer en luister nou en ga mee wat drinken, ik natuurlijk gewoon door blijven lopen en zeggen dat ik best alleen naar huis kon. Net voor ik thuis was haakte hij toch maar af… pfff. Toen nog even met Roger wat gaan drinken, Luuk mag me dus nooit meer alleen naar de metro laten gaan ;)
Krijg het steeds wel wat drukker, steeds meer projecten op het werk en dan nog mijn Spaanse lessen en ’s avonds huiswerk Spaans maken, maar wel leuk hoor. Vrijdag was ik met Maud bij de kantoren van The Stein Group langs geweest (mede oprichters van LLH&R), wij maken veel gebruik van hun diensten, dus even kijken wat op welk kantoor was en mezelf introduceren. Na het werk was ik naar Placa de Catalunya gelopen en bij El Cort Ingles nog wat boodschapjes gaan doen, ook nog een Winnie the Pooh kalender gekocht voor op mijn kamer! ’s Avonds met Lien en Roger the Lake House gekeken en toen nog naar Nakupenda geweest om cocktail te drinken, daar waren namelijk de shakerboys. Er was hier namelijk Bread and butter fair of zo, een grote mode fair en daar moesten hun ook shaken en die kwamen dus na die beurs nog bij Nakupenda shaken.
Zaterdag was ik ’s middags met Luuk en Roger naar Parc Güell geweest, echt mooi (zie foto’s), daar rondgewandeld en nog een uur ofzo op die mooie serpentine bankjes gezeten. Onderweg kwamen we nog langs een schoenenwinkel en het is heel januari en februari rebajas hier (dikke uitverkoop, nu 50% en loopt langzaam tot 90% op), dus nieuwe schoenen en sloffen gekocht. Daarna nog even naar de stad, Luuk en ik wilde namelijk info bij een sportschool vragen, maar die was al dicht, daar gaan we vanavond dus even langs. Toen had ik me dus weer door de rebajas laten verleiden en nog twee nieuwe shirtjes gekocht haha. Toen gingen Lien, Roger, Luuk en ik boodschappen doen want we gingen zelf burito’s maken, dus met z’n allen de keuken, ze waren echt lekker! Rond 12 uur ben ik met Luuk naar bar Lobo gegaan, een collega van mij vierde daar namelijk zijn verjaardag, was gezellig.
Zondag ben ik ’s middags naar Luuk gegaan, we hadden vlakbij Camp Nou afgesproken en zouden daar een beetje gaan rondkijken. Bleek er toevallig een wedstrijd te zijn en het was super druk rond het stadion, de FC Barcelona bus met spelers kon namelijk elk moment arriveren. Luuk en ik natuurlijk wachten met onze fototoestellen in de aanslag! Frank Rijkaard konden we kei goed zien, de rest kende ik ook niet dus dat scheelt haha, we hebben toen nog daar rondgelopen en Luuk had mij foto’s van wat spelers laten zien. Dus heb ik even gekeken wie ik het knapste vond en van wie ik dus maar fan ga worden :p Toen even een broodje eten bij Pan Company (soort mac maar dan met belegde stokbroodjes ipv hamburgers). Daarna nog even naar het internetcafé en toen bij mij nog Oceans twelve gekeken.
Hopelijk gaat het in Nederland allemaal nog een beetje goed met dat rare weer. Echt raar om te horen want hier lijkt het weer steeds wat beter te worden. Zaterdag had ik het zonder jas, met korte mouwen nog warm, terwijl bij jullie de dakpannen van het dak afwaaien…
Saludos y un beso, Sanne

  • 22 Januari 2007 - 08:23

    Sandra:

    Heey Sanne!

    Klinkt weer hartstikke gezellig, wat je allemaal meemaakt (behalve dan die rare man)! Hier in NL wordt het komende week kouder, hoopte juist net op het begin van de zomer...maar goed, het Nederlandse weer blijft raar.

    Liefs Sandra

  • 22 Januari 2007 - 08:31

    Peet:

    wat is het daar mooi zeg!!
    en je hebt het lekker druk, altijd bezig zo te lezen. en gezellig hé! tijd om te werken en tijd om te relaxen en zo hoort het ook. leuk dat je wat extraatjes ontvangt, dan kan je nog eens wat extra doen 'in de uitverkoop'.
    het weer is hier idd niet alles maar.... het wordt kouder alst goed is :-)
    mail je adres 's ff door, er kunnen altijd nog meer kaartjes bij, toch!?
    groetjus uit nederland en nog heel veel plezier!!
    xx peet, mari en de jongens

  • 22 Januari 2007 - 09:12

    Je Zusje:

    Hej sis,
    Leuke foto's zeg!!
    Het is fijn dat het zo goed gaat!!
    Arjen en ik zijn druk aan het kijken wanneer we kunnen komen... Als we het weten hoor je het wel!
    Ik spreek je hopelijk snel weer op msn!
    Xxx Je zusje

  • 22 Januari 2007 - 09:12

    Je Zusje:

    Hej sis,
    Leuke foto's zeg!!
    Het is fijn dat het zo goed gaat!!
    Arjen en ik zijn druk aan het kijken wanneer we kunnen komen... Als we het weten hoor je het wel!
    Ik spreek je hopelijk snel weer op msn!
    Xxx Je zusje

  • 22 Januari 2007 - 09:32

    Luukske:

    He Bongers,

    Zo te horen vermaak je je idd wel goed daar:). Misschien een taiser of pepperspray kopen voor die enge mensen daar:D (als i s luuk als bodygard ook wel genoeg denk ik zo:)). Foto`s zijn ook erg mooi.

    MVG

    Luukske

  • 22 Januari 2007 - 09:54

    Je Zus:

    Hoi Sis,

    Het ziet er daar echt zo mooi uit! Je bent weer lekker druk bezig zo te horen / lezen!
    Van Jas en mij hoor je ook zsm wanneer we komen...planning is nog steeds zo met carnaval!
    Lief zusje... tot snel!!!

    Liefs

  • 22 Januari 2007 - 10:38

    Marly...:

    Beetje laat maar was je naam vergeten van je site en ook steeds vergeten aan je te vragen wat hij was. maar technische ik heb je opgegoogeld of hoe je het wilt noemen en vanaf nu ga ik je trouw volgen hihi..Have fun
    groetejs marly

  • 22 Januari 2007 - 10:49

    Jouw Mama:

    Omdat we elke dag bellen heb je van alleen nog maar kaartjes en geen reacties op je website.
    Maar ik ga er ook af en toe eentje plaatsen.
    Je trotse mam. X

  • 22 Januari 2007 - 12:53

    Mieke:

    Het blijft er goed uitzien daar. Herken het nog van toen ik met school was geweest. Is echt heel mooi dat park he! Gezellig dat je daar veel kunt doen samen met Luuk. Barcelona is een stad waar je je niet snel zult vervelen!
    Succes met alles!

    Liefs Mieke

  • 22 Januari 2007 - 13:27

    Nancy:

    Nou Sanne je verveelt je niet. En in shirt buiten is hiet ook niet aan de orde. Bij ons is de hele schutting omgewaaid. Het is te hopen dat het met carnaval beter weer is. Daar verheugen de dames zich nu al op.
    Groeten van ons.

  • 22 Januari 2007 - 13:55

    Renee:

    Hallo Sanne
    Wat leuk om weer iets nieuws uit barcelona te lezen. Onze Luuk laat het even afweten op de computer. Nu ik lees wat jullie allemaal doen, snap ik dat wel.Ok de foto's zijn erg leuk. Leer luuk een keer hoe hij die erop moet zetten, of misschien hoe hij die moet maken.
    Ook wij hebben een paar daagjes barcelona geboekt, wel pas half april. Kwam ook luuk het beste uit, dan kunnen we de wintergarderobe mee naar huis nemen.
    Het is leuk te lezen dat jullie zo genieten ondanks de drukte.
    groetjes, Renee Willems

  • 22 Januari 2007 - 14:37

    Betty:

    Hey lieve schat,
    Jeetje zeg, wat een avontuur met die enge man!!! Luuk moet jou voortaan gewoon naar huis brengen hoor!!! :S Wel voorzichtig doen!! Verder klinkt het allemaal wel leuk. En mooie foto's!! Wel erg leuk dat jullie met z'n 4re regelmatig leuke dingen doen. Ik ben benieuwd of jullie ook daadwerkelijk gaan sporten... haha :)
    Ben blij dat het slechte weer hier over is, maar nu is het wel in 1 keer heel koud geworden. En deze week gaat het vriezen!! :(
    Nou, ik houdt je wel weer op de hoogte met alles.

    Liefs en kus mij

  • 22 Januari 2007 - 17:37

    Floor W:

    Heey Sanne leuk om op jouw pagina te lezen wat Luuk allemaal doet, tjsa als hij zelf niet schrijft... Dus februari is nog uitverkoop??!!?? MOOI!! was van de zomer ook toen we er waren!! Tot snel!
    kus,

  • 22 Januari 2007 - 17:53

    Nicole:

    heeeeeeeeeeeej Sanne ;),
    leuk om je verhaal weer te lezen, zeker over die man haha. Dus t was geen knapperd? ;)... En van welke voetballer ben je nu fan geworden :).
    En over die uitverkoop; wat vervelend nou dat we in februari langs komen... ;) haha. Spreek je wel weer he!

    Liefs, Nicole

  • 22 Januari 2007 - 21:04

    Monique:

    Heej Sanne, leuke foto's! en het eten ziet er ook erg lekker uit!Ik wist niet dat jij voetbalstadions leuk vond! ;-) Veel succes met je taal en werk!kus monique

  • 23 Januari 2007 - 14:19

    Dorian:

    Haai Sanne het ziet er heerlijk uit zo midden in de stad met een lekker temperatuurtje! hoe warm is het daar nu gemiddeld? het heeft hier vanacht voor het eerst deze winter gevroren dus ik vind het erg koud.. had ook op lente gehoopt maar helaas. geniet ervan daar!
    Groetjes Dorian xx

  • 24 Januari 2007 - 13:32

    Tippie:

    Mooi dat het nog steeds goed gaat. Ik dacht dat jij wel wist hoe je met enge mannen om moest gaan, maar je had je handtasje zeker niet bij :P Hier alles ok, behalve het weer, maar ja je kunt niet alles hebben he. Succes met je werk en je lessen
    X Paul

  • 27 Januari 2007 - 19:39

    Merel:

    Hey sanne,
    ik heb net je mailtje gelezen; gelijk een reactie. Klinkt echt kei leuk daar! Volgende week rond deze tijd zit ik gewoon ook in Barcelona, kei raar, kan het nog niet echt bevatten. Ik begrijp uit je verhalen dat jullie graag films kijken daar, ik zal er wel een paar meenemen ook, kunnen we al een paar avonden vooruit!
    Wel een beetje verontrustend bericht over de Barcelaanse (?!) mannen, ik zal me maar een beetje gaan voorbereiden hier dus....
    Ik neem van de week nog contact met je op, nu heb ik je nummer. Veel plezier nog de komende week!

    XXMerelXX

  • 28 Januari 2007 - 13:39

    Annemarie:

    Hee Sanne, klinkt leuk Barcelona!! Je kwam gewoon de verkeerde man tegen, daar zullen toch wel genoeg hunks rondlopen?!!
    Heel veel succes met je laatse stage en ga je site volgen! Veel plz met je bezoek. groetjes uit Tilburg. Liefs Annemarie

  • 28 Januari 2007 - 17:38

    Janne En Merle:

    Heey sans
    Alles goed hier wel
    bijna carnaval dat vinden Janne en ik wel leuk
    We zijn druk bezig met de dansjes en de kleding
    heel veel kusjes Janne en Merle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 98210

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: