Het blijft hier super! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Het blijft hier super! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Het blijft hier super!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Januari 2007 | Spanje, Barcelona

Weer een nieuw verhaaltje met de belevenissen uit Barcelona!
Maandag had ik natuurlijk weer Spaanse les, de groep is ondertussen uitgebreid naar 5 personen, een Sloveen en een Engelse erbij. Ik ben benieuwd of er vandaag weer nieuwe bijkomen, ik ben nu namelijk een niveau omhoog gegaan.
Het sporten met Luuk is ook officieel begonnen, maandag waren we even (duurde uiteindelijk 3 uur) gaan bekijken bij welke DIR (naam van de fitness school) we wilde gaan sporten. We gaan nu elke woensdagavond 1 uur en vrijdagavond 2 uur bij Luuk in de buurt fitnessen. Op woensdag ga ik dan bij Luuk eten daarna en op vrijdag hij bij mij, want dan kunnen we evt. nog op stap daarna. Maandagavond was Lien haar tas nog gejat in de Nakupenda, erg klote!
Op het werk was het een paar dagen echt druk, dus heb eigenlijk geen tijd om op het werk aan mijn opdracht voor school te werken. Maar donderdag kwam Bernardo (de managing director) met me praten over hoe ik het vond bij LLH&R, dus ik zei van dat ik het erg leuk vond maar wel een beetje moe was. Want ik ga vaak pas om 8 uur of later weg op het werk en dan nog eten en Spaans huiswerk maken.. Nu mag ik dus elke dag om half 7 stoppen i.p.v. om 7 uur en dan kan ik een half uur aan mijn opdracht werken. Dat is dus wel erg fijn! Ook zei hij dat ze erg blij met me waren en me meer verantwoordelijkheden willen geven, erg interessant. We hadden ook nog feestjes op het werk deze week, maandag was de vrouw van Oswald namelijk bevallen, dus woensdag cakejes en die middag hadden we ook de verjaardag van Brice nog gevierd, dus champagne en chipjes tijdens het werk 
Vrijdag waren Luuk en ik dus weer gaan sporten, eerste een uur gefitnest en daarna gingen we zwemmen, maar je moet hier een badmuts op verplicht, die dus gekocht, hele mooie witte. Ik lijk net een smurf en Luuk en wanne-be-neger met zo’n panty op z’n hoofd haha. Daarna bij mij heerlijke visballen gegeten (was kabeljauw met aardappel ofzo, ik dacht dat dat gewoon aardappeltjes waren, foutje bedankt haha) en toen filmpje gekeken.
Zaterdagmiddag gingen Luuk, Lien, Juul (meisje van de NHTV die bij The Stein Group, de mede oprichter van LLH&R, werkt) en ik naar Poble Español geweest, een namaak dorpje met alle verschillende wijken van Spanje erin, het zonnetje scheen lekker, dus daar op een pleintje een terrasje gepakt en wat gegeten. Daarna naar het paleis gelopen en toen kwam er bij de grote fontein daar nog een voorstelling, dat is elke avond, dan komen er allemaal lichtjes in de fontein en gaat deze ‘dansen’ op muziek, erg mooi. Toen naar met Luuk nog even boodschapjes gaan doen en toen gegeten bij mij en met Lien en Rogger een film gekeken. En toen was het natuurlijk weer tijd voor Barcelona’s nightlife! Eerst gingen we naar Carpe diem, de club van Angela Kluivert, daar werkt Kjell sinds een week, dus gratis borrels voor ons (de borrels zijn hier twee keer zo groot als in NL…). Was erg gezellig, dus nog een rondje borrels besteld, toen kregen we tequila… de jongens waren een beetje mietjes, dus had ik uiteindelijk 2,5 van die grote tequila op. Om iets voor drie zijn we toen naar de Catwalk gegaan, de entree is hier in Barcelona af en toe echt niet normaal, we moesten €18,- entree betalen! Gelukkig kregen we daar wel één hele consumptie voor. Ook een erg leuke tent, lekker gedanst en nog wat Nederlandse jongens tegen gekomen daar (je ziet ze ook overal he). Om een uur of 6 waren we weer thuis.
Zondag lekker lang geslapen dus en om half 3 belde Juul me wakker (schandalig hè), of ik mee ging shoppen. Om 4 uur gingen we naar een winkelcentrum bij mij in de buurt, maar ondertussen belde Luuk want die stond bij mij op de stoep.. Die kwam dus naar ons en gingen we shoppen en daarna nog even bij een Italiaans tentje wat gegeten. Op de terugweg waren Luuk en ik nog even langs Placa Reial gelopen, daar staan de eerste werken van Gaudi, mooie lantaarnpalen. Weer een geslaagd weekend gehad dus! En had weer erg veel kaartjes deze week, echt leuk! Mijn kamertje wordt er steeds gezelliger van! Lien en ik hadden zaterdag ook nog de eetkamer en de deuren in huis opgepimpt met leuke plaatjes en posters, het wordt dus steeds gezelliger hier!
Un beso Sanne

  • 29 Januari 2007 - 11:55

    Je Zusje:

    Hej San,
    Het zijn weer hele mooie foto's hoor!!!
    Ik kan niet wachten om naar je toe te gaan:)
    Fijn dat het nog steeds goed gaat!
    Xxx Je zusje

  • 29 Januari 2007 - 12:42

    Marloes:

    Heej Sanne,
    Nou, zo te lezen gaat het weer echt goed met jou. Met je kont weer in de boter gevallen! Maar ga maar vast goed op kroegentocht, dan kun je ons straks de leukste kroegen en discotheken aanwijzen. Tot over een klein maandje!
    Liefs, Marloes

  • 29 Januari 2007 - 16:38

    Kim:

    hey lieverd,

    Leuk om weer te lezen dat je het zo goed hebt daar! Balen dat je tas was gejat zat er veel in? Leuke foto's! wanneer krijgen we een foto van de smurf en wannabeneger???;)

    Kus kim

  • 29 Januari 2007 - 18:02

    Nicole:

    heej sanne, leuk om je belevenissen weer te lezen! en de 23e komt alweer steeds dichterbij ;). Als er trouwens nog dingen zijn die we voor jou of luuk van hier mee moeten nemen, moeten jullie dat maar ff laten weten; we hebben vast plaats over in onze koffers ;).
    Liefs, Nicole

  • 29 Januari 2007 - 22:07

    Dorian:

    Haai Sanne, zo te horen vliegen de weken en weekenden om voor jullie!? een goed teken. fijn dat je een half uurtje eerder mag stoppen, dat scheelt toch weer! benieuwd wat die verantwoordelijkheden gaan zijn.. wie weet dat je daar bij je volgende verhaaltje weer wat meer over weet? liefs, dorian xx

  • 30 Januari 2007 - 12:10

    Tippie:

    Wordt wel een beetje saai hoor al die leuke verhalen :P En jou meer verantwoordelijkheden geven, ik weet het ook niet, maar ja. Mooi dat het nog steeds leuk en gezellig is :D
    Liefs xxx Paul

  • 30 Januari 2007 - 12:53

    Betty:

    Hola Chica!!
    Leuke foto's, leuk verhaaltje, leuke en lange email naar jou verstuurd! Het kan gewoon niet beter!! :) Alleen nog leukere mannen daar, dan komt het helemaal goed. Lijkt me grappig om in je volgende verhaaltje misschien iets over Merel te lezen!! Nou, je leest alles wel in mn email!
    Liefs en knuffel mij

  • 31 Januari 2007 - 14:00

    Willeke:

    Ha Sanne,

    klinkt nog steeds allemaal even goed daar!! Al gaat jullie geld er natuurlijk wel snel doorheen met zo'n dure intree voor een discotheek..pff! Maarja dan heb je ook maar liefst 2 hele consumpties..haha :)

    Veel succes nog daar, liefs Willeke.

  • 31 Januari 2007 - 14:01

    Annet:

    Lieverd ik hou van je, op het ogenblik heb 8ik het meeste contact met jou. Lotte en Inge zie ik niet veel en wij bellen elke dag. ik werk minder dan de helft,zo kan ik de kar ook trekken. we krijgen het allemaal een stuk beter.

  • 01 Februari 2007 - 07:53

    Luukske:

    He Sanne,
    Het houd ook maar niet op met de lol he:D. Mooi dat het zo goed gaat. Zit daar nog maar even en ze willen je al meer verantwoordelijkheden geven, dan doe je toch iets goed lijkt me zo:). Anyway have fun.
    LvV

  • 02 Februari 2007 - 21:25

    Betty:

    Veel plezier in Madrid!!!!!

    Mis ya!!

    Kusje mij

  • 04 Februari 2007 - 10:26

    Arie:

    Hoi Spaanse schone !

    Als ik jouw berichten lees lijkt het wel of heel Barcelona al compleet door jou verkend is en dat de mooiste plekjes al gevonden zijn . Sommige foto's geven een beeld van veel leut en drank. Op een van de plaatjes lijkt het net of jij wel een slokje op hebt. Verder begrijp ik dat alles goed met je gaat en met je moederis alles in goede harmonie. Als ik het goed begrepen heb, heb jij al een lange lijst van spullen gemaakt die volgende week mee naar barcelona moeten. Kijk nog even of alles compleet is zodat er zo mogelijk dingen toegevoegd kunnen worden. Succes deze week en tot vrijdag in Barcelona.
    Groetjes Arie & Annet

  • 05 Februari 2007 - 20:21

    Nancy:

    Hoi feestbeest,
    Alles weer goed onder controle, zoals gewoonlijk.
    Bij ons is ook alles ok. We zijn druk met de carnaval bezig. De Dolle middig, Janne en Merle hebben natuurlijk weer meegedaan, en met de carnavalsoptocht.
    Ze hebben er reuze veel zin in en wij ook. Janne zit in de jeugd raad van elf en haar vriendje ook.
    Lotte heeft van de week nog opgepast,ze houdt ons ook op de hoogte.
    Nou San geniet,maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Tot de volgende keer.

    xxxxx Nancy en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 98220

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: