Adios Barca, hola Madrid - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Adios Barca, hola Madrid - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Adios Barca, hola Madrid

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Februari 2007 | Spanje, Barcelona

Wegens veranderingen in de weekendplannen die in dit verhaal nog worden toegespitst, een nieuw verhaal op dinsdag i.p.v. de gebruikelijke maandag.
De afgelopen week nog steeds maar met 2 andere mensen Spaanse les, dus lekker intensief, vrijdag en gisteren waren we zelfs maar met z’n tweeën, want de Canadese jongen was er niet. Die vrijdag hebben we 1,5 uur lang in het Spaans gekletst en de professora was erg trots op ons, want dat was erg goed voor ons niveau.
Op het werk was het erg leuk, maandag en dinsdag best druk, want er was namelijk van woensdag tot en met zondag een grote beurs in Madrid waar we een stand hadden. Een soort vakantiebeurs maar dan groter en mooier in Madrid, de tweede grootste, belangrijkste van de wereld. Hier moest dus nog wat voor geregeld wordt en Maud mijn manager ging van dinsdag tot en met vrijdag daarheen, dus moest ik wat dingen voor haar waarnemen en wat taken overnemen. Ik had met mezelf afgesproken dat ik voortaan echt om 7 uur weg zou gaan op mijn werk, want ik bleef vaak tot 8 uur nog, nu heb ik dus nog een fatsoenlijke avond om wat te doen. Cliver een van mijn collega’s en ik hadden erg veel lol heel de week, omdat er bijna niemand was hadden we lekker de muziek aan, relaxed sfeertje. Ook had ik mijn eerste cheque gehad, maar daar moet ik mijn huur meteen weer van betalen haha.
Dinsdag hadden we burito’s gemaakt thuis, want Lien haar vriend was hier voor een paar dagen, was weer gezellig en lekker! Woensdag was ik weer met Luukje gaan sporten en even chillen in het zwembad naderhand. En de afgelopen week 4 of 5 avonden de lama’s gekeken.
Vrijdag ging ik nietsvermoedend naar het werk en toen belde Maud vanuit Madrid om te vragen of ik die avond naar Madrid wilde vliegen om het weekend bij FITUR (die beurs) mee te komen helpen… Eigenlijk had ik al allemaal plannen voor het weekend, maar die heb ik allemaal verzet en snel hotel en vliegticket geregeld, thuis mijn koffertje wezen pakken en ’s avonds vloog ik naar Madrid. Ik vloog samen met Cliver want zijn vriend woont in Madrid, en die woont toevallig in de straat waar mijn hotel zat, dus met de metro samen naar Gran Via (de Ramblas van Madrid). Twee collega’s Laura en Annette waren er ook om het weekend bij FITUR te werken. Eerst even naar de kamer, super groot, groot bed, wijn en plateau met kaasjes enzo stond klaar! Altijd leuk zo’n reisje op kosten van de zaak :). Die avond ging ik met Annette in een tapasrestaurantje eten in Gran Via en daarna naar bed, want er moest gewerkt worden het weekend. Zaterdag met de taxi naar de beurs hallen, onderweg kreeg ik van Annette een mini-Madrid-tour. We kwamen langs een erg mooi gebouw van Banco de España een grote bank in Madrid en langs Puerta de Alcala een soort Arc de triomf en toen nog langs parc El Retino, Central Parc van Madrid. Bij FITUR hadden we dus een stand in de hal voor internationale bedrijven, eerste dagen van de beurs waren voor business to business, maar het weekend was voor gewone bezoekers. Enkele die serieus geïnteresseerd zijn in het bedrijf en er meer over willen weten, maar vooral veel ratas (schooiers) die alleen maar gratis tassen, pennen etc. willen. We hadden een erg mooie stand vond ik zelf, heel chique, maar in de hallen voor de landen was het veel drukker dan in onze hal. Zij hadden namelijk vaak dansgroepen, muziek of andere acts en in onze hal was het meer professioneel en de gewone bezoekers komen toch meer voor het entertainment. Zondag was het echt super rustig, dus had ik wel veel tijd om zelf rond te lopen en de beurs te bekijken. Er was natuurlijk ook een Holland stand, tja je blijft ze echt overal tegen komen hè haha. Zaterdag konden we bijna niet bij het hotel komen na de beurs, er was namelijk een soort protest tegen een terroristische groep in Spanje, echt overal mensen met vlaggen en borden. ‘s Avonds waren we na de beurs met z’n drieen plus vrienden van Annette en Laura uit Madrid wezen uiteten en daarna naar wat barretjes in Madrid gegaan, was echt erg gezellig en goed voor mijn Spaans om heel de avond met Spaanse mensen te zijn en ik probeerde natuurlijk zoveel mogelijk Spaans te praten. Laura en ik kwamen om 4 uur bij het hotel terug, half 5 slapen en 8 uur weer op staan om naar de beurs te gaan.. pff dat was wel even zwaar hoor! Zondag na de beurs meteen naar het vliegveld, daar nog wat gegeten en om 23.15 lande ik weer in Barcelona, 00.30 ongeveer thuis en de gister gewoon weer werken, was wel moe. Heb woensdagochtend en vrijdagmiddag wel vrij deze week, dus dat is wel relaxed. Vrijdag komen mama en Arie ook, dus komt mooi uit dat ik eerder weg mag. Dinsdag en woensdag sporten met Luukje, Luuk was gister ook nog even langs geweest (we hadden elkaar natuurlijk ineens heel het weekend moeten missen ;)), samen gegeten en de lama’s gekeken :). Ook had ik gister Merel nog ontmoet, ze is een klasgenoot van Betty en woont sinds zaterdag in hetzelfde huis als mij, ik zou haar eigenlijk ophalen bij het station, maar ging onverwachts naar Madrid, maar Luuk was zo lief om haar op te halen. Dit weekend dus maar weer Barcelona verder bezichtigen en lekker stappen op Catalaanse plekken!
Un beso grande Sanne

  • 06 Februari 2007 - 10:09

    Mieke:

    Hej Meisje

    Ik zie dat ik een keer de eerste ben.. Komt ook nooit voor ;)...
    Maar het klinkt allemaal erg lekker. Is toch super als je even voor je werk naar Madrid mag vliegen, in een luxe hotel.
    De stad ziet er wel gaaf uit. En fijn dat je daar nog flink hebt geoefend met je Spaans. Moet je vaker doen, dan heb je die Spaanse cursus niet meer nodig ;)..
    Wat gezellig dat Annet en Arie vrijdag komen. Kun je weer lekker bijkletsen en kan jullie mam ook zien hoe en waar jij daar woont.
    Goed van je dat je voortaan eerder naar huis gaat. Anders wordt je dalijk nog overspannen en dat moete we niet hebben. Je moet ook kunnen genieten van de tijd daar..
    Nou Meis.. Ik vroeg al of je brievenbus groot was.. Was een geintje, snap je zelf ook wel.. Maar der komt wat aan.. Jaja, eindelijk!
    Doei meisje, spreek je snel!

    Dikke kus en liefs,

    Mieke

  • 06 Februari 2007 - 10:21

    Je Zusje:

    Hej zusje..
    Wat een verhalen heb je weer. Je dagen in Madrid heb je al naa rmij gemaild.. Klinkt echt zo leuk!!
    Ik heb al zin om te komen!!
    Xxx je zusje

  • 06 Februari 2007 - 10:49

    Betty:

    Hey girl,

    Ik heb je verhaaltje nog niet gelezen, maar wel je email! :) Leuke foto's weer. Ik mail je vanavond terug!!

    Dikke kus en liefs
    Mij

  • 06 Februari 2007 - 15:27

    Willeke:

    Ha Sanne,

    echt super leuk dat je ineens een onverwacht tripje naar Madrid mocht gaan maken (helemaal als het op kosten van de baas is). Ook de foto's zien er weer erg leuk uit.

    Begin nu wel een beetje jaloers te worden hoor..het weer begint hier steeds minder te worden (sneeuw vandaag) en dan dat goede weer bij jullie :S
    Wil ik ook!!

    Geniet ze nog, liefs Willeke.

  • 07 Februari 2007 - 08:31

    Inge:

    Hello sis,

    Wat een geweldig verhaal weer! Als ik dat zo allemaal lees, ben ik best een beetje jaloers :)
    Dit weekend zijn Jasper en ik naar Munchen geweest om daar de nieuwste kleding / snowboards etc te zien en te bestellen. Dat was net als vorig jaar weer helemaal leuk en gezellig.
    We zijn nog steeds druk bezig met het regelen van een vlucht en hotel, maar dat wil allemaal nog niet zo lukken! Straks in mijn pauze ga ik weer aan de slag :)
    Hopelijk tot de 17e!

    Liefs Inge

  • 08 Februari 2007 - 08:04

    Carli En Maria:

    Hoi Sanne,

    Leuk om weer berichtjes van je te lezen! We lezen wel dat je het goed maakt. Zijn wel een beetje jaloers,omdat je in beter weer zit dan hier; het is hier koud en nat! Sanne we blijven je volgen, veel plezier en succes met je spaanse les. Adios

    Groetjes Carli en Maria

  • 08 Februari 2007 - 16:05

    Annet:

    lieve sanne
    nog 1 nachtje werken , vanuit mijn werk ,in Haarsteeg haalt Arie mij op en rijden we door naar Schiphol, ik probeer je dadelijk nog te bellen.Als dat weer niet lukt net als gisteren zie ik je morgrn in ons hotel.Spannend om elkaar weer te zien,na ruim 1 maand. Veel liefs, jouw trotse mama.X.

  • 08 Februari 2007 - 17:15

    Nicole:

    Nou Sanne, ik heb heel je verhaal gelezen! haha. Echt gaaf joh dat je zo maar 'ff op en neer' naar Madrid mag óp de kosten van de zaak...:D. Zo zie je nog es wat he ;). Maar pover 2 weekjes komen wij ook jullie stekkies bezichtigen!
    Liefs, Nicole

  • 08 Februari 2007 - 22:42

    VV:

    Wel rlx sanne, zo even naar madrid:D. De rest van het verhaaltje lees ik morgen wel even mooi door op mijn werk:D. Mooie tijdsbesteding.

    Grz LvV

  • 09 Februari 2007 - 08:39

    Peet:

    hoi sanne,
    wat een verhalen weer zeg, maar zo te lezen heb je het prima naar je zin. en wat leuk dat je mam met vriend op bezoek zijn nu! hier gaat alles z'n gangetje. met de jongens ook alles in orde, zowel groot als 'klein' haha.
    had je ons kaartje ontvangen? vanavond gaan we naar 'het zeveren' kijken en luisteren. fijn weekend alvast, groeten en xx

  • 09 Februari 2007 - 11:41

    Kim:

    hey lieverd,

    Leuk om weer te lezen die spaanse avonturen van jou! Hopelijk kun je nog nederlands tegen de tijd dat ik kom en niet alleen spaans lijkt me wel handig ;)
    babe veel plezier met annet en arie fijn weekend geniet ervan!
    Dikke kus kim :)

  • 10 Februari 2007 - 08:37

    Anke Bongers:

    Hoi Sanne,

    Weer erg leuk om te lezen hoe het met je gaat daar in Barcelona. Het klinkt allemaal erg goed. Leuk ook om de foto's te bekijken. Ik herken er verschillende van onze vakantie in Barcelona.

    Geniet er nog maar lekker van en natuurlijk ook veel succes met je stage.

    En veel plezier met jullie mam en Arie.

    Groetjes van ons allemaal uit Schaijk!



  • 10 Februari 2007 - 16:42

    Kim:

    hey babe,

    echt super bedankt voor wat er op de deurmat viel echt heel schattig!

    Love ya xxxx :)

  • 11 Februari 2007 - 00:52

    Willem From BCN:

    Heej Sanne, 2 uur in de nacht, dadelijk op stap. Gezellig bij Juul. Drank vloeit reikelijk. Je staat al behoorlijk op je kop.
    Morgen vroeg weer op om te gaan site seeing.
    Groetjes en we pakken er nog 1
    Luuuk

  • 11 Februari 2007 - 12:40

    Juul:

    huh was er een WILLEM bij mij thuis gister? Was ik zó dronken?
    Het was in ieder geval super gezellig tot in de vroege uurtjes! Hasta pronto cariño

  • 12 Februari 2007 - 10:39

    Willeke Hockey:

    eej lieverd...ik ben elke keer de naam van de site kwijt. terwijl hij toch niet zo heel moeilijk is! jammer dat jo&ik niet meer konden regelen om langs te komen. Nu blijf ik me maar storten op het afstuderen en zal ik de carnaval moeten ondergaan...stilletjes in het hoekje van mijn kamer! lieverd...wat heb je het weer heerlijk naar je zin :) goed te lezen!
    kusje willeke

  • 12 Februari 2007 - 11:25

    Dorian:

    hee sanne, hoe is/was het bezoek van annet en arie? was je vrij toen ze langskwamen? ben benieuwd naar je volgende verhaal, het is telkens leuk te lezen wat je allemaal meemaakt daar! liefs dorian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 98220

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: