Mama en Arie in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Mama en Arie in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Mama en Arie in Barca

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Februari 2007 | Spanje, Barcelona

Weer een drukke week vol sightseeing, stage en andere activiteiten achter de rug. Woensdag natuurlijk met Luuk weer wezen sporten, ook op dinsdag, want vrijdag zou mama komen en we willen natuurlijk wel twee keer in de week gaan hè! Vanwege het werken in Madrid het weekend, was ik woensdagochtend vrij en was dinsdagavond samen met Roger dus nog naar drie kroegjes gegaan in de stad, 1 met een soort droomvlucht interieur, een hele chique en eentje tegenover ons huis, woensdagochtend lekker uitgeslapen!
Donderdag was een beetje raar want toen hoorde we dat er twee mensen van kantoor waren ontslagen.. minder leuke sfeer dus, maar dat hoort er ook bij helaas. ’s Avonds kwam er een jongen die bij de Stein Group werkt kijken in het huis voor een kamer en ik had getolkt tussen hem (Amerikaan wonend in Engeland) en de huisbaas (spreekt alleen Spaans), was erg trots op mezelf, want ik kon het best wel goed verstaan!
Samen met Merel had ik alvast een plan gemaakt wat we het weekend met mama en Arie allemaal wilde gaan bezoeken, met behulp van de boekjes van Merel haar tante Els haha.
Vrijdagmiddag was ik ook vrij voor Madrid nog en kon in na mijn Spaanse les dus meteen door naar het hotel van mama en Arie, ik kwam 5 minuten na hun bij het hotel aan. Was weer gewoon om mama te zien en na wat gebabbel meteen aan het actieve weekend begonnen. Eerst met de metro naar mijn werk, onderweg kwamen we nog even langs Casa Battló, en op mijn werk iedereen voorgesteld en had de managing director een lang gesprek met mama en Arie over het bedrijf en mijn stage daarbinnen. Op de terug weg te voet langs mijn talenschool, placa Catalunya, stukje Ramblas, de catadral van Barcelona (die is echt super mooi, helaas geen fototoestel bij toen, maar foto’s daarvan zullen nog wel volgen) en toen even mijn huisje laten zien. Rond half 7, 7 uur hadden we al redelijk wat trek en gingen we op zoek naar een restaurantje, ik had op het werk enkele tips gekregen, maar die restaurantjes bleken allemaal pas om 8 uur, half 9 open te gaan. Toen dus naar Taller Tapas, een super lekker tapas restaurantje 1 straat bij mij vandaan. Daarna was het ouderbedtijd ;) dus bracht ik mama en Arie naar hun hotel en ging terug naar mijn huis waar een groot feest op de 5e verdieping aan de gang was, Luuk, Merel, Roger en Lien waren er al en ook Juul kwam later nog, erg gezellig en nog wat nieuwe mensen leren kennen. Daarna wilde we nog op stap gaan, maar aangezien we pas om half 3 gingen, waren alle barretjes waar we heen gingen net aan het sluiten, toen samen met Luuk en Roger tot 5 uur nog Friends dvd’s zitten kijken.
Zaterdagmiddag stond er weer een stadswandeling voor de deur, samen met Merel, mama en Arie gingen we richting MontJuïc (berg) om daar van het mooie uitzicht te genieten en we gingen daar naar Castell de Monjuïc, het koste wel een hele lange (voor mij vermoeiende) tocht tot we dat kasteel eindelijk vonden. Onderweg kwamen we nog langs wat olympische gebouwen/ zwembaden. Het weer was echt heerlijk om te wandelen, niet om jullie jaloers te maken, maar het was 22 graden! Toen de metro gepakt richting Palau Reial, waar Luuk ook heen kwam om ons te vergezellen en daar gingen we Palau Reial de Pedralbes met bijbehorende tuinen bekijken. Op weg naar huis kwamen we nog een vroege carnavalsoptocht tegen, erg mooi om te zien. ’s Avonds gingen we met z’n allen uiteten in de wijk Raval bij Meson David, een echte Spaanse herberg. Luuk, Merel en ik gingen toen door naar Juul (die woont in Raval) om daar wat te drinken en daarna te gaan stappen, Roger kwam later ook nog naar Juul en toen zijn we bij Enfrains (of zoiets), erg gezellig, lekker dansen en rond half 7 naar bed.
Zondag hadden we een rustig dagje voor de boeg, Merel, mama, Arie, Luuk en ik gingen naar Parc Guell, daar lekker rondgewandeld en gezeten (helaas was vorige week de hagedis zijn hoofd door jongeren vernield) en daarna door naar Arc de Triomf waar Juul en Lien zich bij ons voegde om naar Parc de la Ciutadella te gaan, mooi parkje waar veel jongeren een soort circusacts aan het oefenen waren. Toen wilde we naar mama haar fonteinen bij Palau nacional de Monjuïc, maar er was dit weekend de grootste telefoonbeurs van de wereld in Barcelona, dus er waren geen fonteinshows, nu moet mama dus maar terug komen hè! Daarna met Luuk, Juul, mama en Arie bij een tapas barretje vlakbij mijn huis gegeten, echt erg lekker, maar niet helemaal lekker gevallen denk ik, want ’s nachts kwam het er weer uit 
Maandag moest ik helaas werken (had echt een vakantiegevoel), maar ’s middags was ik weer vrij en zijn mama, Arie en ik naar Casa Mila/ La Pedrera gegaan, en ja Betty van binnen en boven is het idd een stuk mooier! Toen nog even over de ramblas en de groente en fruitmarkt daar gelopen, om vervolgens ons afscheidsetentje te nemen. Koffers ophalen, naar het vliegveld en adios Arie en Annet, hasta dos meses, erg leuk dat jullie waren geweest!
Un beso Sanne

Ps. Oma erg bedankt voor het speciale beddengoed, het slaapt heerlijk!

  • 13 Februari 2007 - 08:24

    Je Zusje:

    Heej San,
    Weer een super week zeg!!
    Ik ben echt jaloers!!
    Ben blij dat ik nu ook kom:) Nog wel een tijdje wachten maar dan heb je ook wat;)
    Heel veel succes deze week en ik spreek je snel weer.
    Xxx Je zusje

  • 13 Februari 2007 - 11:02

    Betty:

    Hey chica,

    Ik lees je verhaaltje straks. Leuke foto's!! :)

    Kusjes mij

  • 13 Februari 2007 - 12:07

    Je Zus:

    Hello sis,

    Net heb ik een te enthousiaste moeder aan de telefoon gehad! Ik hoorde dat je had verwacht dat ze in Juni ook nog zou komen, maar misschien kan ik dan anders komen om spullen mee terug naar huis nemen en lekker te genieten van het mooie weer!!!!

    Verder nog steeds alles goed?

    Liefs Inge

  • 13 Februari 2007 - 13:06

    Betty:

    Hey sanne,
    Nu heb ik het wel gelezen! :) Weer een leuk verhaaltje. Ga je voor ons, als wij komen, ook een heel weekendschema maken met wat we kunnen gaan doen?? :P Wel jammer dat het dak van Casa Milla gedeeltelijk in de stijgers staat! En ook van de hagedis! Hoop dat het allemaal gemaakt is als wij komen! :)
    Nou, dadelijk nog een mailtje sturen mijn mijn avonturen van afgelopen weekend en we zijn weer helemaal up-to-date!! :)
    Liefs en UN BESO GRANDE
    Mij

  • 13 Februari 2007 - 14:51

    Marloes:

    Nou Sanne, eerste een weekplanning maken voor ons hoor! Wij zijn eerder aan de beurt. Maar we gaan echt niet mee fitnessen vrijdagavond als wij aankomen. Knap van jullie dat jullie dat zo goed volhouden. Tot over 1,5 weekje!
    xxx

  • 13 Februari 2007 - 15:29

    Willem:

    Ik zei toch Sanne, dat je na die halve fles Wodka niet nog een fles wiskey naar binnen moest gieten. En jij vraagt je af waarom het eten er weer uitgekomen is?? haha. Tot morgen, voel je maar snel weer helemaal beter, het weekend staat weer bijna voor de deur, dan mogen we weer.

  • 13 Februari 2007 - 17:17

    Nicole:

    heej Sanne, ik zie dat dat wel goed gaat komen als wij langskomen; alles is al mooi tot in de puntjes uitgewerkt :). Wel jammer idd dat Casa Mila in de stijgers staat. En wat betreft het weer; daar wordt ik niet jaloers op, krijg alleen maar meer zin om langs te komen :D!
    Liefs, Nicole

  • 14 Februari 2007 - 10:32

    Elly:

    ha sanne, klinkt goed allemaal... Leuke foto's, ik hoop dat je over een maandje ook nog zoveel energie hebt om ons alles te laten zien...

    liefs elly

    ps. fijne valentijn ;)

  • 14 Februari 2007 - 17:13

    Daisy:

    Hey senna, Leuk om te horen dat je een leuk weekend hebt gehad. Zo te lezen heb je Arie en Annet goed onderhouden met je weekendschema. :-) En 22 graden, hier heeft het afgelopen donderdag nog gesneeuwd. Dus wij moeten nog even wachten op de 22 graden. Kus!

  • 14 Februari 2007 - 18:17

    Hv:

    he sanne nog een aantal dagen en dan zijn we dur en dan hoop ik dat we een keeer gezellig kunnen stappen!! groeten hv en fam

  • 14 Februari 2007 - 21:27

    Kim:

    hey lieverd,

    Ik ben op het werk dus kan nu niet heel je stukje lezen! Fijn dat het zo leuk was geweest:)! Ik krijg nog meer zin om te komen!

    Kus :)

  • 15 Februari 2007 - 12:08

    Tippie:

    Hey lieverd
    Wij verwachten natuurlijk ook wel zo'n rondleiding he!!! Maar let op, ouderbedtijd geldt niet voor ons :D Hier is het bijna carnaval dus het weekend zal wel goed komen ;) Tot horens
    Kus
    Mij

  • 16 Februari 2007 - 11:53

    Mama:

    Hoi Sanneke,

    Bedankt voor je super moooie valentijnskaart.

    Vandaag hoop ik je aan de telefoon te krijgen....

    Liefs jouw trotse mama
    x-je

  • 18 Februari 2007 - 15:23

    Floor:

    Hoi Sanne! over 24 uur landen wij in Barca!! zie je morgen miss wel! kus,

  • 19 Februari 2007 - 12:10

    Marjolein:

    Ha Sanne,

    Wat een leuke verhalen en foto's. Je bent natuurlijk nu ook al lekker aan het genieten van de carnaval.
    Have fun.

  • 19 Februari 2007 - 22:17

    Kim:

    hey babe,

    Thanks voor de post!! Ik mis jou!!! :(

    xxx

  • 20 Februari 2007 - 19:54

    Guusje:

    Wat is het leven toch heerlijk, als je dit zo allemaal leest. Lieverd, heel veel plezier verder. Zover ik heb begrepen, komen er nog een hoop van je vrienden je opzoeken, geniet ervan. XXXX

  • 21 Februari 2007 - 14:56

    Janne & Merle :

    hallo alles goed ?
    met ons wel super leuke carnaval gehad en we hebben veel gefeest.
    en we hadden soos en toen hadden merle en bart en janne en rick alle bij gesloowd en we hadden ook alle bij gekust! janne zat in de raad van 11 en dat was super leuk en vorig jaar moesten (de kinder en die in de raad zaten) een rode kiel aan maar dit jaar kregen we een rode tuinbroek. en (als janne haar rode tuinbroek niet aan moest) hadden we alle bij een roze tuinbroek merle een blauw t-shirt met een hoela ketting en een bier bril (een zonne bril die er uit ziet als 2 bier glazen). en janne had een roze polo en een witte stropdas met rode hartjes ( al de leuke meiden van haar klas hedden dat ook).

    heel veel x-jes

    janne en merle

  • 22 Februari 2007 - 11:06

    Janne:

    hallo sanne,
    hier is alles goed ik ben alleen thuis want merle krijgt een nieuwe lamp (die heb ik ook van mijn verjaardag) van haar verjaardag en die moest ze bestellen en die is nu binnen en ze zijn die nu halen en merle heeft ook nog een hele mooie spiegel ik heb van mijn verjaardag ook zo'n spiegel gekregen bijna hetzelfde en van oma sjaan krijgt ze nog een oma's fiets een hele mooie blauwe van gazelle dagt ik maar. je hebt hele mooie foto's gemaakt en mooie berichten geschreven. annet was gisteren nog op merle's verjaardag en merle had een pwwr soksloffen gekregen twee varkentjes waren die slofsokken. lotte en arjen kwamen pas later en merle kreeg een rode bjorn borg onder broek met roze letters.

    een hele dikke -X-

    janne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 98211

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: