Muchas fiestas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Muchas fiestas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Muchas fiestas

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Februari 2007 | Spanje, Barcelona

Vorige week zijn er na mama’s vertrek niet meer erg spannende dingen gebeurd, woensdag waren Luuk en ik natuurlijk weer wezen fitnessen op Valentijnsdag… erg romantisch haha.
Donderdag kwam Monique aan in Barca, ik had haar nog gebeld voor ze moest vliegen om te laten weten dat het goede weer wat ze had besteld er was, dit duurde helaas maar tot zaterdag, want het heeft flink gegoten van het weekend :s Maar nu is het alweer lekker, dus als het bij dat ene weekend blijft vind ik het prima. Vrijdag was de laatste Spaanse les voor Vanessa (engels meisje), zij vloog zaterdag namelijk terug naar Engeland. Vrijdagavond was ik daarom met haar gaan uiteten bij een tapas barretje waar we typische Spaanse gerechten op hadden (tortilla, patatas bravas, inktvisringen etc.), erg gezellig. Ik ging daarna in mijn eentje nog sporten (Luuk had het natuurlijk te druk met Monique) maar diehard ik ging toch! Daarna snel naar huis, want we hadden een feestje voor Luuk bij mij. Donderdag hadden we al slingertjes en lichtjes opgehangen (thanks mam) en de drank stond klaar dus het feestje kon beginnen. Er waren allemaal mensen uit het huis, mensen van onze talencursussen (Vanessa was er ook en Emily uit mijn klas ook, zij komt uit de VS). Monique had Luuk van te voren mee uit eten genomen en mijn huisgenoten hadden Luuk een FC Barca vlag gegeven die hij mee kan nemen als we naar een voetbalwedstrijd van FC Barca gaan (dat was namelijk mijn cadeautje). Het feest was erg gezellig, veel nieuwe menen leren kennen, ook leuk dat er mensen uit veel verschillende landen waren en om 6 uur heb ik de laatste mensen het huis uitgeschopt (met vriendelijk vragen kreeg ik ze namelijk niet weg). Toen lekker gaan slapen en zaterdagmiddag met Lien samen heel het huis gepoetst en gelucht (was nog nooit zo schoon geweest volgens mij) en daarna boodschapjes doen. ’s Avonds stond er weer een nieuw feestje voor ons klaar, hier was het namelijk ook carnaval en dat wordt in Sitges groots gevierd, dat is een dorpje naast Barcelona. Lien en ik gingen verkleed als Chineesjes en samen met Roger gingen we eerst nog even Juul en vriendinnen en huisgenoot ophalen, om vervolgens met de trein naar Sitges te gaan. We hadden de laatste trein naar Sitges en het was al een drukte van jewelste op het station, super gezellig, iedereen verkleed en zingen in de trein. Nog even voor jullie informatie, Sitges is een van de meest bekende homoplekken en er waren dus vooral veel mannen als vrouw verkleed. Echt s-u-p-e-r gaaf! Die mensen hier weten nog eens wat verkleden is, ik keek mijn ogen echt uit! Carnaval was vooral in een grote straat, aan beide kanten zijn er barretjes en in het midden, op straat, staat het rambam vol met mensen. Eerst daar gelopen en een beetje rond gekeken en toen gingen we een barretje in, erg gezellig, tot op een gegeven moment twee mannen wel erg intiem werden en midden IN de kroeg met elkaar gingen kontn**ken! En toevallig stonden die natuurlijk recht voor ons, echt niet normaal, ze waren behoorlijk ‘in to each other….’. Toen zijn we dus maar naar de volgende kroeg gegaan, we waren nog naar een echte gaybar geweest (of die eerste niet gay genoeg was :P), voor die kroeg stonden echt van die diva homo’s echt geweldig! Om 6 uur vonden we het wel weer welletjes geweest en zijn we na een super ‘carnaval in Sitges’ ervaring met de trein naar huis gegaan, om 7.50 lag ik in mijn bedje, en ja het was toen alweer licht. Zondag niet veel gedaan dus, beetje Friends gekeken met Lien, maar om half 8 moesten we gaan koken, want om 8 uur hadden we ‘building dinner’. Iedereen van het huis was bij een appartement uitgenodigd om te komen eten, iedereen moest wel wat eten maken en meenemen. Lien en ik hadden toen paella gemaakt en patatas, erg lekker en het was erg gezellig al was iedereen nog een beetje brak van het weekend.
Maandag weer gewoon werken, het was echt erg druk deze week, want volgende week moet ons nieuwe guidebook gedrukt worden (staan alle hotels en info in) en we kregen nog even vorige week 5 nieuwe hotels erbij en deze week nog 1 en die moesten er ook allemaal nog in, stress stress dus. Dinsdag was ik na het werk naar Floor en Maud gegaan, die hadden Moinque maandag namelijk afgelost. Samen met Luuk daar wat wezen drinken en kletsen. Woensdag natuurlijk weer fitnessen met Luuk, we hadden les van een personal trainer (zat bij inschrijving erbij) en moesten we een soort ‘fit test’ doen, ik was normaal en Luuk…. Eens kijken of hij dat op zijn site gaat zetten… Nu heeft die personal trainer voor ons een trainingsprogramma opgezet, wat bij ons past en waar we onze doelen mee moeten kunnen bereiken. Daarna kwamen Maud en Floor nog om Luuk zijn appartement nog te bekijken, op de weg naar huis voelde Maud zich alleen niet zo lekker, en moesten we nog twee tussenstops maken (richting prullenbak) en was Maud ook nog eens beroofd van haar telefoon, niet haar beste avond in Barcelona dus  Donderdag had ik nog een test bij Spaans, daarmee kun je zien hoe je niveau is (uitslag moeten we nog krijgen) en volgende week weer een niveau omhoog dus. Ik ga trouwens samen met Emily een intercambio zoeken, Spanjaarden waar we dan mee kunnen afspreken om Spaans te leren en zij kunnen dan onze taal(en) leren. ’s Avonds was ik nog even langs Floor en Maud gegaan om afscheid te nemen want vandaag worden zij weer afgelost door Paul H, Paul L, Jos, Vincent, Nicole en Marloes. Dat belooft weer wat voor het weekend dus!
Besos de Barcelona!

  • 23 Februari 2007 - 08:29

    Sanne Zelf:

    Er komen nog meer foto´s van carnaval, maar die moet ik eerst nog even van andere mensen krijgen :) Buen fin de semana!

  • 23 Februari 2007 - 08:51

    Je Zusje:

    Hej sis,
    Wat een gave foto's zeg!
    Fijn dat je het zo goed maakt daar!
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's!
    Xxx Je zusje

  • 23 Februari 2007 - 09:55

    Mieke:

    He Meisje..

    Weer een leuk verhaal. Je hebt, zo klinkt het tenminste weer, een gezellig weekend gehad! Dat is mooi! Feliciteer Luuk nog maar van mij.. Je gaat lekker met je Spaanse cursus he, gaat volgens mij wel goed vooruit, toch? Maar pas je wel een beetje op dat het allemaal niet te veel wordt!? Je moet zeker daar ook kunnen genieten. Maar dat komt vast weer goed. Gelukkig ben jij niet zo'n stresskip, dus t zal wel goed komen met je!

    Succes met alles,

    Liefs Mieke

  • 23 Februari 2007 - 13:02

    Kim:

    hey lieverd,

    Ik ben nog aan het bijkomen van je gay-verhaal :)haha! Dat heb jij weer! Wat balen voor maud van haar telefoon:(! Je vraagt of ik nog plannen heb van het weekend?? Wil je ruzie!!! ;)!!!

    Love ya xxx

  • 23 Februari 2007 - 14:14

    Je Zus:

    Hoi San,

    Je carnaval is in ieder geval erg indrukwekkend geweest... Die van mij ging niet verder dan een huiskamer in Den bosch tot een huiskamer in Den Bosch.
    Gelukkig gaat het nu al wel beter met mijn ogen (de ontsteking is bijna weg).
    Dat Spaans van jou gaat ook wel goedkomen, want in ieder mailtje, verhaaltje of smsje komt wel een spaans woord voor (misschien moet je het voor ons mam even vertalen :))!
    Verder ben ik ergggg benieuwd naar de rest van de foto's...
    We hebben contact.

    Liefs x Inge

  • 23 Februari 2007 - 15:59

    Jouw Trotse Mama:

    Lief Sanneke,
    leuke foto's.
    Ik bel je vanavond weer.
    Heel veel liefs jouw trotse mam

  • 23 Februari 2007 - 17:17

    Loeske:

    Heeey Sanne!!
    Weer een indrukkend wekkend verhaal.. elke keer lees ik weer naar je leuke verhalen. zo te lezen wat jou carnaval ook erg geslaagd. hier in middelrode weten de ook wat feesten is mar zal wel niet te vergelijken te zijn met daar! ik wens je nog super veel plezier daar en succes en ik lees het de volgende keer weer!
    Liefs Loeske

  • 26 Februari 2007 - 20:35

    Juul:

    Hola chica! Estoy esperando para las fotos de carnaval!! Hasta mañana! Besito x

  • 27 Februari 2007 - 16:55

    Nicole:

    heeej sanne! bedankt voor het leuke weekend! ik (en de anderen) hebben ons zeer goed vermaakt. Jammer dat ons luukje ziekjes was, maar tis nie anders... (hij had waarschijnlijk geen zin om ons te zien ;)). wat vond je trouwens van mn kadootje ;)? haha, ik heb de mooiste uitgezocht!
    EN het is hier veel te koud!!!
    Doe de groetjes aan hv en loes!'
    Kus, Nicole

  • 27 Februari 2007 - 19:17

    Betty:

    Hey chica,

    Het heeft eventjes geduurt voordat ik je verhaaltje kon lezen, maar het was weer een hele belevenis!! :) Leuk te horen dat je zo'n leuke carnaval hebt gehad!! ik heb ook een erg leuke week in Rome gehad! Het is een heel verhaal, maar ik stuur je morgen weer een 1000 lange email!! :) Bedankt trouwens dat je vandaag zo snel reageerde op mn email!! Je sloeg de plank helemaal raak!! :)
    Nou, ik mail je morgen!

    Kusjes en liefs mij

  • 28 Februari 2007 - 12:36

    Dorian:

    Hee Sanne! Het is telkens leuk te lezen wat je weer allemaal meemaakt, van je drukte op je werk tot de gaybars;) ik kijk weer uit naar je volgende stukje! Liefs dorian xx

  • 01 Maart 2007 - 12:48

    Sven:

    Ha Sanne,
    Wat grappig. Zit ik hier je fototjes te bekijken kom ik Juul tegen. Doe ze maar de groetjes van me (komt ook uit Asten, toch??) geniet er maar van..
    xx

  • 01 Maart 2007 - 18:56

    Sanne Zelf:

    2 nieuwe foto´s van carnaval (Sanne en Lien als Chineesjes) Morgen waarschijnlijk nog een paar foto´s. Nieuw verhaal pas volgende week, te druk haha.

  • 02 Maart 2007 - 02:58

    Kim:

    hey babe, Jammer :( nog geen nieuw verhaal, wel 2 foto's :)! Ik wacht weer in spanning af tot het volgende avontuur van Sanne B Kus

  • 03 Maart 2007 - 15:37

    Tia Maria:

    ­
    ¡Qurida Sanne!

    Que huay que podanos leer de tus noticias aque en Hollande
    Esperamos que puedas entender a los espaňoles bastante bien y que note has dado cuenta de las “gays” en Barca.
    Un abrazo muy fuerte de tu tia Maria y to tio Carli


  • 03 Maart 2007 - 15:40

    Tia Maria:

    He Sanne, het moet natuurlijk Querida Sanne zijn!!!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 98221

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: