Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Maart 2007 | Spanje, Barcelona

Het duurde evne wat langer maar dan heb je ook wat hè :P Een verslagje van de afgelopen twee weken dus.
Vrijdag 23 maart met Luuk gaan fitnessen weer, voor het eerst ons persoonlijk programma gevolgd en ik had voor de eerste keer een Catalaanse aerobics les gevolgd, lekker intensief, maar op het laatste snapte ik er toch even echt niets meer van hoor. Daarna broodje gekocht en snel door naar het appartement van de groep, want Floor en Maud hadden die dag plaats gemaakt voor Paul H & L, Jos, Marloes, Nicole en Vincent. Even daar wat bijgekletst en toen naar de cocktailbar Princessa en vervolgens nog lekker op stap in de Jambouré, waar het bloed van de gevechten al rondspatte toen we binnenkwamen, altijd gezellig! Om 6 uur voldaan in mijn bedje, de volgende middag lekker degelijk boodschapjes en was doen, we hadden ´s avonds een feestje, want Roger was jarig, dus de benodigde feestspullen weer in huis gehaald. Nog even wezen shoppen met Merel, chillbroek en leuk shirt gekocht. ´s Avonds uiteten met de groep en Emily van mijn Spaanse klas ging ook mee, lekker tapas gegeten (het cultuurbarbaren :p). En toen dus feestje bij mij thuis, er waren alleen nog twee andere feesten in huis dus we hebben nog even met onze drank op en neer gelopen om de feesten samen te voegen, maar daar waren er toch teveel mensen voor, dus lekker thuis gehouden. Om half 5 maar gestopt, want buren klaagde voor overlast, boven ons ging het feest nog door en die mensen hebben een boete gekregen (pff). ´s Nachts nog alles met Roger gepoetst en filmpje gekeken en om half 8 naar bed :s
Zondagmiddag lekker bij plaza de Catalunya gelopen, het is namelijk al 1,5 week heerlijk weer, 20 tot 25 graden. En daarna met de groep uiteten in de Ramblas, zonder Luukje want die was ziek geworden. Haeve had de meeste honger, het duurste gerecht besteld en het kleinste stukje vlees.. tja je kan niet alles hebben he.
Maandag moest ik weer gewoon werken (pff) en was er een nieuw meisje bij Spaanse les, Agatha uit Polen. Mijn test was trouwens erg goed gegaan, dus ik mocht gewoon door naar het volgende niveau. Na het werk meteen naar Plaza de Catalunya want Vin, Jos, Marloes en Nicole gingen naar huis, zwaai zwaai en OH MY GOD hè vinnie! Daarna nog met Paul x 2 naar hun hotel, echt relaxed ze hadden een kei groot balkon, niet normaal! Dinsdag had ik voor ze gekookt en waren we daarna nog bij Juul wat gaan drinken op haar dakterras, samen met Lien en Roger (Luuk was nog steeds ziek). Woensdag dus in mijn eentje naar de sportschool, had les van onze personal trainer weer, erug jammer dat Luuk er niet bij was en dat ik die chico guapo voor mezelf had :p
Donderdag had ik mijn eerste evaluatie op het werk met Maud, ik mag voortaan 2 halve dagen aan mijn opdracht werken, erg fijn dus aangezien mijn takenpakket zich elke dag uitbreidt, de evaluatie was trouwens ook goed. ´Avonds hadden lieve Paul en Paul mij en Luuk mee uit eten genomen in de Ramblas, Luukje was weer beetje beter, kwam denk ik omdat ik na het sporten woensdag nog even langs was geweest ;) Erg gezellig en leuk restaurantje, toen moesten we ook weer van hun afscheid nemen, want die vertrokken de volgende middag naar huis.
Vrijdag hadden we een vergadering op het werk, mijn baas vroeg of ik de notulen wilde maken, ik zei natuurlijk ok, en toen zei hij dat ik ze gewoon in het Engels mocht maken als ik wilde... ¿? Bleek de vergadering dus in het Spaans te zijn, eerste vergadering, in het Spaans en ik moest de notulen maken.. slik! Maar met hulp van Maud wel goedgekomen hoor. ´s Avonds weer wezen sporten met Luuk, weer wat nieuws geprobeerd, we gingen eerst fitnesse en daarna aquaerobicsen, onze armen gingen dood, want we hadden veel nieuwe (arm) oefeningen moeten doen, maar we hielden vol! Volgende keer doe ik alleen wel liever weer gewoon aerobics denk ik. Toen naar mijn huis, onderweg salade bij Pan’s & company gegeten en had ik ineens een nieuwe huisgenoot erbij. Het is een 28 jarige jongen uit Canada en erg plezierig om naar te kijken. Hij is erg aardig en grappig en moet echt overal om lachen. We gingen toen even bij Merel wat drinken en de Lama’s kijken, kon hij meteen aan de Nederlandse humor wennen. Daarna (zonder Luuk, vanwege net ziek geweest) naar de Q-bar en toen (zonder Merel) door naar Apollo, erg leuke club in de wijk Raval, weer voldaan om 6 uur in mijn bedje.
Zaterdag om half 3 met luuk afgesproken om naar de kapper te gaan, na twee uur zoeken hadden we eindelijk een kapper gevonden die open was op zaterdag en geen siesta van 3 uur hield en geen 40 euro kostte, maar waar we wel nog een uur moesten wachten voor we aan de beurt waren. Even boodschapjes gaan doen tussendoor en om half 6 kon er dan eindelijk genkipt worden, eerst luuk die was rond 6 uur klaar en toen was ik aan de beurt, half 8 gingen we weg! De kapster deed er al alleen een half uur over om mijn haar te fohnen haha, maar het is wel grappig ben nu een kruising tussen een pop en japans meisje. Heb nog een haarband gekocht om het poppeneffect te vergroten  Daarna pasta party bij mij thuis want Merel ging zondag de 10km bij de marathon meelopen en moest dus veel energie hebben. Daarna nog even met Merel en Lien buiten gaan wandelen, hadden we nog de maansverduistering gezien ook! Toen nog friends gekeken tot half 3.
Zondag om 8 uur weer op om naar de marathon te gaan, erg leuk, we waren midden in de 10km twee keer gaan kijken, bij Luuk in de buurt en op het einde om Merel op te wachten. Toen even terug naar bed en aan school gewerkt. Om 4 uur kwam Luuk en gingen we naar het Picasso museum, elke eerste zondag van de maand is dat gratis, erg leuk om te zien, je ziet zijn stijl van schilderen helemaal veranderen en veel informatie over het leven van Picasso. Toen met Lien, Merel, Roger, Luuk en ikzelf naar Princessa cocktailbar en daarna met Luuk, Lien en Juul uiteten bij Maison David. Weer een geslaagd weekend dus! Maandagochtend flink aan mijn opdracht gewerkt voor school, zit zelfs helemaal in de schoolboeken dus goed bezig! En we hadden weer een nieuw meisje met Spaans, Jenny uit de US. ´s Avonds ging ik met Merel en Lien naar de Travelbar want daar zou een language exchange zijn, bleek dat dus al maanden niet meer gedaan te worden omdat dat niet goed liep :( Toen maar weer naar Princessa voor een cocktail en daarna met Lien nog even Friends gekeken. Zondag hadden we ook nog een lijstje gemaakt met dingen die we nog willen doen in Barcelona, dus ‘spannende’ verhalen blijven gegarandeerd haha. Iedereen bedankt voor de lieve kaartjes, emailtjes en berichtjes op mijn site (de Spaanse berichten zijn ook erg leuk tante Maria).
Besos Sanne

  • 06 Maart 2007 - 19:23

    Tippie:

    Hey lieverd,

    Volgens mij ben ik een keer de eerste :D Leuk weer eens een verhaaltje. Lees alleen weinig over je stage :P doe je dat ook nog? Willem is wel een beetje een watje zeg :D Ziek terwijl het 25 graden is. Veel plezier nog en we wachten vol spanning op het volgende verhaaltje

    kus Paul

  • 06 Maart 2007 - 19:59

    Mieke:

    Het klinkt weer druk, druk druk.. Maar wel weer gezellig druk. Hopelijk lukt het met je school ook allemaal! Je hebt al veel mensen om mee om te gaan en vervelen komt volgens mij niet in jouw woordenboek voor! Maar gelukkig heb je het fijn daar en komen er erg veel mensen jou en Luuk opzoeken, is wel erg lief van iedereen!

    Nou meisje, spreek je snel!

    Liefs Mieke

  • 06 Maart 2007 - 21:02

    Betty:

    Hola Chica!!
    Heb net je mailtje gelezen, mail je morgen terug. (ik probeer het mailen weer op te pakken, na een korte pauze van +- 2 weken) :) Ik heb je kaartje ook nog niet ontvangen, want toen ik je belde zei je dat ik de volgende dag misschien post zou krijgen. Sindsdien zit ik vol spanning te wachten, maar er komt maar niets.
    Wel echt mega goed van jou, een spaanse meeting bijwonen!!!! Jeetje zeg, ik ben echt 1000 jaloers, en vind het ook echt 1000 knap van jou!! Man, kon ik dat maar... :(
    Veel plezier nog en tot mails!!
    1000 kusjes mij

  • 07 Maart 2007 - 08:57

    Merel:

    Hey darling, leuk berichtje weer! Echt kei lief dat jullie er waren zondag bij de marathon, ik kan het blijven zeggen! Komende weekenden wordt ook weer druk, maar we moeten in ieder geval op zoek naar echte intercambios! Ik zie je vnvnd denk ik nog wel en anders zeker morgen als we weer naar La Princesa gaan! XXMerelXX

  • 07 Maart 2007 - 10:56

    Sven:

    Ha Sanne,
    ziet er weer heerlijk uit allemaal! Krijg ook wel weer zin in een paar graadjes warmer.. Heb je Juul al de groeten gedaan?

  • 07 Maart 2007 - 12:33

    Je Zusje:

    Het heeft inderdaad weer lang geduurd. Ik heb gelukkig wel nog wat van je gehoord in die tussentijd..
    Maar ik heb zo'n zin om naar jou te komen want al die verhalen!!!
    Xxx Je zusje

  • 07 Maart 2007 - 15:37

    Juul:

    Amai wat een lappen tekst zeg!
    Ik heb inderdaad de groetjes gekregen Sven! Sanne heeft volgens mij overal familie zitten!
    Apollo, moet ik ook een heen..lekker tegenover mijn huis dus kan ik naar huis rollen...
    Maar morgen eerst de dag van de vrouw vieren in Princessa23, met lekkere cocktailtjes!!!

  • 07 Maart 2007 - 16:53

    Dorian:

    jammer dat bij zo'n uitgebreid verhaal de foto van je nieuwe huisgenoot ontbreekt ;) en van je nieuwe kapsel! xx dorian

  • 07 Maart 2007 - 17:13

    Nicole:

    heej sanne, leuk om je verhaal te lezen, zeker omdat wij er dit x in voor komen he ;). hadden de boven buren echt nog n boete gekregen ja? enig idee hoeveel?? maar goed dat we waren gegaan...ook al duurde t nog ff voordat we thuis waren maar goed :D.
    Is het dus niet die andere huisgenoot geworden uit verweggiestan... jammer dat deze huisgenoot er niet een weekje eerder was...hadden wij er ook nog van kunnen genieten haha!

    Liefs xx Nicole

    ps. jou uitspraak was wel dé uitspraak van barca hoor. hebben em op de terugweg zeker 20x uitgesproken :D

  • 07 Maart 2007 - 17:13

    Nicole:

    trouwens leuke foto! was dit de leukste die gemaakt was?

  • 07 Maart 2007 - 22:11

    Kim:

    hey chica,

    Ik ben op mijn werk dus heb alleen even foto's kunnen kijken het ziet er heel gezellig uit! Ik wil ook naar jou toe :( tot mei lijkt nog zóóóó lang!Vandaag bracht de brievenbus gelukkig weer een leuke verrassing ;) thanks babe!

    Love you xxxx

  • 08 Maart 2007 - 14:02

    Willem Uit BCN:

    Heej sanne, ik ben blij dat je nu wat meer tijd hebt voor je opdracht, mijn foto´s komen eraan, ik hoop vanavond, als ik thuis beetje internet heb. Ik zie je morgen weer bij het sporten
    groetjes luuk uit BCN

  • 10 Maart 2007 - 13:06

    Je Zus:

    Hoi San,

    Even een kort berichtje vanaf de shop... Je foto's zijn super!!! Echt super leuk dat je naar Mallorca gaat, Kim en ik zijn daar ooit met de groep geweest.

    Ik had je trouwens woensdag nog geprobeerd te bellen, maar helaas... ik denk dat je nog aan het werk was.

    Liefs Inge

  • 10 Maart 2007 - 16:43

    Arie Kemps:

    Hoi Sanne!

    Met veel p[lezier jouw nieuwe verslag weer gelezen. Als alle verhalen waar zijn is jouw Spaans avontuur nu al geslaagd. Knap hoe jij je avonturen schrijft. Met een klain beetjes inleveingsvermogen lijkt het soms of we het zelf meemaken. Ook je fot's zijn boeiend om te zien, ik zat nog even te zoeken naar de knappe Canadees waar jij zo lang naar gekeken hebt. Het moet wel iets appart zijn als jij daar een half uur aanbesteedt. Met jouw moeder en mij gaat het nog steeds goed. De tijd vliegt en het is al weer bijna Pasen. Het lijktmij weer leuk om weer kort in die mooie stad rond te hangen en nog wat te proeven vanje verjaardagfeestje. Je boodschappenlijstje is goed overgekomen enjemoeder is al bezig om het allemaal weer te regelen. zij heeft met haar nieuwe werkstijl veel tijd gekregen om ook andere dingen te doen waarme haar leven weer een nieuwe fase bereikt. Haar enthousiasme wordt steeds groter en daarbij vindt ze steeds meer fun in de dingen die ze doet. hoe zou dat nu komen? Deze vraag hoef jij niet op te lossen want je moeder is graag bereid dat jouw uit te leggen als we weer in Barcalona zijn. Voor nu veel groetejs en fun toegewenst van je moeder en mij. Arie

  • 14 Maart 2007 - 14:05

    Sanne:

    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Ik ga er vanavond heen.
    Wij hadden vorige week in Turkije ook zo'n lekker weer, genieten dus met z'n allen (6)
    groeten tante Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 98216

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: