En het blijft hier super - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu En het blijft hier super - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

En het blijft hier super

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Maart 2007 | Spanje, Barcelona

Donderdag was het de dag van de vrouw, dat moest dus gevierd worden met en speciale Ladies Night bij Princesa 23, samen met Lien, Merel en Emily daar lekker aan de cocktails gezeten, waren nog enkele bekende dus was een gezellige vrouwenavond geweest.
Vrijdag was ik voor het eerst niet naar Spaanse les geweest, ik had namelijk een lunch met collega’s incl. Brice en Annette (die in februari waren ontslagen). We waren bij een Argentijns restaurant in de buurt van het kantoor wezen eten, erg gezellig, erg lekker en nog goedkoop ook. ’s Avonds natuurlijk weer wezen sporten en daarna bij mij thuis even Friends gekeken. Toen zijn Roger, Anuj, ikzelf en nog 10 andere mensen uit het huis naar een huisfeestje in de buurt geweest. Was erg gezellig, om 4 uur was iedereen weg behalve Roger, Anuj en ik, stond ineens de politie voor de deur, ze zeiden dat die mensen een boete kregen voor geluidsoverlast en de volgende keer worden ze gearresteerd.. Toen zijn we dus maar richting huis gegaan…
Zaterdag was ik redelijk vroeg op, want we moeten nog een nieuwe gasfles hebben (warm water en gas komen hier uit de fles die je op straat moet kopen), ik hoorde die man roepen, dus ik in mijn pyjama op sloffen naar buiten, kon ik die man met zijn gaflessen nergens vinden. Ik hoorde hem wel roepen, maar zag hem nergens :s Toen maar het huis gepoetst en daarna Friends dvd’s gekeken (ben redelijk verslaafd) en boodschapjes gedaan. ’s Avonds was de wedstrijd van Madrid tegen Barca, heel de stad op zijn kop, dus ik naar Camp Nou, wilde de spelersbus weer zien, maar was helaas 5 minuten te laat. Toch nog een beetje rondgelopen daar, was echt mega druk overal op straat niet normaal. Luuk was er ook, die stinkerd had kaartjes gekocht en heeft dé wedstrijd gezien (ik als niet voetbalfan had dat geld er niet voor over). Toen verder gegaan naar Maud, want die gaf een BBQ feestje bij haar op het terras, ik kende er eigenlijk ongeveer niemand, in het begin voelde ik me ook niet helemaal op mijn gemak, zij is Frans en er waren dus mega veel Franse mensen. Uiteindelijk daar de voetbalwedstrijd nog zitten kijken en heel gezellig met verschillende mensen gepraat, zowel engels as Spaans, dus nog goed voor mijn talen ook. Om half 1 ging ik weg, want we hadden om 1 uur bij ons thuis afgesproken we zouden eindelijk naar club Razzmataz gaan. Ik had ’s middags al kaartjes gehaald voor Lien en vriend, Anuj en vriendin (alle lovers waren op bezoek) en voor Luuk en mijzelf. Met de laatste metro daarheen en het was maar goed dat we kaartjes hadden, want er stond een rij van 1 uur en wij konden zo naar binnen lopen! Het was echt super leuk, 5 zalen met allemaal verschillende muziekstijlen, een concertzaal waar een Belgische dj aan het draaien was, met een mooie lasershow erbij ook, zeer geslaagde avond echt veel lol gehad met z’n allen en om 6 uur tevreden in mijn bedje gekropen.
Zondag lekker uitgeslapen en, goh, Friends gekeken. Daarna met Luuk beetje sightseeing gedaan, we wilde de stierenvechters arena bekijken, maar die was helaas gesloten, toen nog naar het dildo-vormige gebouw gelopen, daar zit soort van waterstaat van Barcelona in. En toen voor het eerste de tram in Barcelona gepakt en naar het strand gegaan, daar zijn we een lekkere cocktail bij de Baja Beach Club aan het strand gaan drinken. Als afsluiter nog een pizza op de Ramblas gaan eten en toen heb ik nog een tijdje aan mijn opdracht voor school gewerkt!
Maandagochtend ook weer flink aan mijn analyses gewerkt, ben een bedrijf- doelgroep- en concurrentieanalyse aan het maken, om daarna een grote algehele analyse daarvan te maken, om te kijken hoe LLH&R zich beter kan positioneren t.o.v. haar concurrenten, om haar doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en wat er daarvoor verbeterd of veranderd moet worden. Erg interessant vind ik zelf. Verder was het eindelijk wat rustiger deze week, want guidebook 2007 wordt momenteel geprint en we hebben al even geen nieuwe hotels erbij, dus even tijd voor de projecten die ik nog allemaal had lopen. Ik heb eindelijk de databas kunnen updaten, hier hebben we alle gegevens in van potentiële klanten, iedereen die informatie heeft opgevraagd of ooit een reservering heeft gemaakt, deze week hebben we meer dan 2000 nieuwe contacten toegevoegd!
Ik was woensdag niet wezen sporten want ik voel me al heel de week niet zo lekker, vrijdag hopelijk wel weer gewoon. Ook was mijn mama gister nog jarig (gefeliciteerd nog een keer) en heb ik dit een beetje via de telefoon meegekregen, er leuk om wat bezoekers aan de telefoon te krijgen, het klonk er in elk geval erg gezellig.
Van het weekend ga ik samen met wat vrienden van hier met de bus naar Valencia, daar is namelijk Las Fallas, hét feest van Valencia, met een wedstrijd over wie op de mooiste manier een soort vuurwerk/ vuur iets kan bouwen en op de laatste dag wordt dat dus allemaal aangestoken.We gaan of zaterdag of zondag heel de dag, overdag sightseeing Valencia en ’s avonds feesten… to be continued...

  • 15 Maart 2007 - 08:46

    Nicole:

    Heej meissie,nou eindelijk een reactie van mij op je site,heb al je verhalen gelezen maar heb nooit een reactie bij je achtergelaten,SORRY.
    Maar jij maakt echt heel veel leuke dingen daar mee in Barcalona,echt gaaf om te lezen dat het zo goed met je gaat ondanks dat je je nu niet zo lekker voelt..
    En gelukkig gaat het ook goed met je stage.
    Nog heel veel plezier,en verheug me nu alweer op je volgende avontuur,veel plezier alvast in Valencia..

    Dikke kus en knuffel nicole

  • 15 Maart 2007 - 15:41

    Je Zusje:

    Hej San...
    Dat is raar, nu een berichtje op de site!
    Ik vond het leuk dat ik je gesproken had maandag!!! Heel fijn:) Ga ik vaker doen!!
    Ik ben nog steeds jaloes!!!
    Xxx Lotte

  • 15 Maart 2007 - 15:52

    Willeke:

    Ha Sanne,

    weer een erg leuk stukje om te lezen. Mn jaloersheid wordt al minder..we hebben hier nu namelijk ook mooi weer..haha!!
    Heb je uitendelijk toch nog een nieuwe gasfles kunnen kopen zodat je weer warm water hebt?

    Veel plezier en succes maar weer, liefs Willeke.

  • 15 Maart 2007 - 16:27

    Je Zus:

    Hello Sis,

    Mijn vrije dagen zijn binnen dus hoef ik alleen nog maar de vluchten te boeken!!!! Dus maak je borst maar nat!!!Er komt een zussen weekend vol trips, stappen en bijkletsen :)

    Tot snel!

  • 15 Maart 2007 - 18:12

    Tia Maria:

    Querida Sanne
    Hé leido tus noticia's otra vez. Me alegro que todo te va bien. Ayer tuvimos fiesta de los cumpleaňos de tu madre, era muy divertida.

    Saludos de tu tia Maria y tio Carli

  • 15 Maart 2007 - 18:12

    Tia Maria:

    ň moest een n met een dakje zijn :-)

  • 16 Maart 2007 - 15:37

    Willem In BCN:

    Heej sanne, we hadden inderdaad een leuk weekend gehad. Zulke weekenden mogen er nog veel komen. Paar grade warmer, perfect. Tot straks.
    luuk

  • 16 Maart 2007 - 15:38

    Juul:

    Heeey meis, ik zie je in Valencia morgen! Wel bellen als je er bent he?
    En trouwens, het gaat erom hoe mooi je een "ninot" kunt bouwen, dat is een soort pop. Op zondag verbranden ze alle poppen behalve de mooiste en die komt ik een museum. Maar er is ook heel veel vuurwerk. En pluspunt: hier in Barça wordt het minder weer maar in Valencia 23 graden!! Nos vemos mañana!
    Besito

  • 16 Maart 2007 - 15:54

    Kim:

    hey lieve chica,

    Fijn dat je het nog steeds zo leuk hebt daar! Inderdaad raar dat gebouw dat zou wel pijn doen als...;)Hier ook alles goed, heel veel plezier met al dat vuurwerk zal wel een prachtig :)uitzicht zijn!

    Kus kim

  • 20 Maart 2007 - 07:54

    Maartje:

    hee sanne
    we missen je wel in het veld hoor;)
    maar fijn om te lezen dat je het zo goed hebt, ben ook echt jaloers en heb nou al plannen voor mijn stage (ja over 3 jaar pas) om naar spanje te gaan, aangezien mn vakantie daar ook wel beviel:)
    volgens mij heb je het echt druk daar, als ik je verhaal zo lees.. laat thuis enzo, en hele tijd werken en dingen doen.. lijkt me vermoeiend! veel succes maar weer! xx maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 98220

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: