Valencia en Las Fallas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Valencia en Las Fallas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Valencia en Las Fallas

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Maart 2007 | Spanje, Barcelona

Dit weekend was weer helemaal top! Vrijdag wezen sporten en nog wezen zwemmen met Luuk, we hadden echt dikke lol net twee peuters, op elkaar klimmen enzo. Daarna nog lekker gechilled, want er zijn daar twee verwarmde stoelen. Toen naar mijn huis gegeten en naar de 3e verdieping, want Elien vierde haar verjaardag. Was gezellig, Emily van mijn Spaanse klas was ook weer gekomen en Jenni (USA girl uit mijn Spaanse klas) was er toevallig ook, een vriend van haar was weer vrienden met jongen uit ons huis, small world after all… Zij was echt mega dronken, ze wilde de hele tijd Spaans praten, maar Engels praten koste haar al moeite volgens mij. Om 1 uur kwam helaas de politie en moest iedereen weg, beetje jammer. Ik weet dus nog niet of ik wel feestje met mijn verjaardag wil geven.
Om 2 uur gaan slapen en 6 uur weer op, want ik ging met Lien naar Valencia - Las Fallas! Om 7 uur met de bus mee, en om 11.15 waren we daar. Bij een info loket een kaart van Valencia gehaald en de reis kon beginnen! We hebben heel veel van de stad gezien, we liepen naar de stad door een super groot park, dat was vroeger een rivier die door de stad loopt en die helemaal droog ligt en dat is nu een park, Jardín del túria, super gaaf. Er waren nog veel andere parkjes, kerken, een kathedraal, een klooster, een super grote stieren-vecht arena(Toros) en veel andere mooie gebouwen. In de stad waren veel marktjes en kraampjes, net een braderie, daar heb ik een soort sok voor mobiel gekocht en oorbellen van een soort vruchten. We gingen eigenlijk voor Las Fallas dus daar wilde we natuurlijk ook van alles van zien, dat is hét feest van Valencia. Het gaat over een soort kartonachtig papier waar ze soort papiermache carnavals poppen van maken, dat zijn dus de fallas, die dingen zijn soms tientallen meters hoog en echt super mooi, ze staan overal in de straten van de stad en op pleintjes. Om 2 uur gingen we naar plaza del ayuntamiento want daar was de Mascletà, dat is een soort offervuurwerk, wij dachten leuk mooi vuurwerk, maar her waren alleen hele harde knallen met veel stofwolken daarna haha. Die Spanjaarden allemaal ‘que bonita’ nou ik vond het helemaal niet mooi, deed alleen maar pijn aanmijn oren.
Toen weer stad bekeken en wat eten en drinken gehaald in een supermarkt en bakkertje en lekker in een parkje gaan zitten, het was namelijk 24 graden, echt heerlijk, zonnebril op! Toen was er om 4 uur een bloemen offer parade (ofrenda de flores a la virgen de los desamparodos), mannen, vrouwen en kinderen gingen in traditionele kleding met bloemen door de stad lopen, het begon om 4 uur en duurde toto 11 uur! Ze eindigde bij een plein achter de kathedraal waar een tientallen meters hoge houten Maria was, daar werden de bloemen ingestoken en die vormde haar mantel, erg mooi! Verder beetje rondgewandeld door de stad, in parkjes gerelaxed, en nog een soort oude wachterstoren gezien en beklommen, Torres de Serranos, daar kon je bovenop en dan had je heel mooi uitzicht over de stad. Ook zijn we naar Jardines de Real (park) geweest, daar bleek ’s avonds een concert te zijn. Ik met mijn grote mond aan zo’n medewerker gevraagd of kunnen wij niet mochten komen, je kon er namelijk alleen op uitnodiging naar binnen. En toen zeiden ze van dat als we om half 9 daar zouden zijn we naar binnen mochten! ’s Avonds Lien en ik dus daarheen, was echt kei vet! Waren twee hele populaire Spaanse bands uit de jaren ’80 (Mikel Erentxuna en Seguridad Social), erg leuke muziek en daar 3 Spanjaarden leren kennen met wie we beetje hadden gekletst. Iedereen kon echt meezingen, dus wij probeerde ook af en toe wat mee te zingen, als we konden verstaan wat ze zongen. Daarna om 1 uur (’s nachts) de straat weer op, want er zou weer vuurwerk zijn, deze keer wel siervuurwerk, dat duurde een half uur lang en was echt super mooi! Toen door de stad gaan lopen op zoek naar een feestje en toen kwamen we bij een pleintje uit waar een hoop mensen bij zo’n Fallas poppen aan het dansen waren, twee mensen waren aan het dj’en. Echt heel gezellig, maar om 2 uur was ik echt dood, ik was al 20 uur wakker doen en zat er doorheen. Toch nog een uur samen door de stad gelopen en toen naar het busstation terug. We hadden kaarten om om 5 uur terug te gaan, maar we wilde proberen die voor 4 uur te ruilen. Die bus zal al vol, dus toen van 4 tot 4.45 op het busstation op een bankje geslapen (net zwervers haha) en toen met de bus weer naar huis, heel de weg geslapen! Was echt super geweest, zo ontzettend veel gezien! Ik heb meer dan 150 foto´s en een paar filmpjes.
Zondag niets bijzonders meer gedaan, veel geslapen, want het was een zwaar weekend geweest. Maandag wezen sporten ipv deze vrijdag, omdat er weer bezoek komt (Paul, Betty, Bas en Elly) en woensdag ook weer wezen sporten, deze keer alleen, want Luuk voelde zich niet helemaal lekker. Vanavond ga ik met Emily van de Spaanse klas wat drinken, misschien met twee Spaanse jongens erbij, want we gaan met hun intercambioen (wij hun engels leren, hun ons spaans). Gaat weer een druk en leuk weekend worden!

  • 22 Maart 2007 - 16:28

    Je Zusje:

    Weer een heel verhaal San!!
    Leuke foto's Joh!!! Lekker zo'n vis, BAH!!!
    Ik ga nu je kaartje op de bus doen, had ik gisteren geen tijd voor:(
    Ik bel je snel!
    Kusjes je zusje

  • 22 Maart 2007 - 19:25

    Rob De Bruyn:

    jaaa...Valencia is hele leuke stad! Ben jalours op je, wil ook naar Bcn!!

    Vergeet niet een keer naar Souvenir te gaan trouwens haha

  • 22 Maart 2007 - 19:27

    Rob De Bruyn:

    jaaa...Valencia is hele leuke stad! Ben jalours op je, wil ook naar Bcn!!

    Vergeet niet een keer naar Souvenir te gaan trouwens haha

  • 22 Maart 2007 - 21:11

    Arie Kemps:

    Hoi Sanne,

    Wat een avontuur daar in Valencia! Jij lijkt langzaam een echte globetrotter te worden. Jouw Spaanse ervaringen worden steeds spannender en het zal ongetwijfeld zo zijn dat je ook best wat spannende avonturen, die in eerste instantie minder aantrekkelijk zijn, meemaakt. Veel plezier nog en pas goed op jezelf,

    Groetjes Arie

  • 23 Maart 2007 - 09:30

    Kim:

    hey chica,

    wat een leuk verhaal weer om te lezen, die vis is echt ranzig bah!
    Erg leuke foto's zitten erbij, ik heb je een hele lange mail gestuurd :) dus check je mail ;) Nog 6 weken :):):)

    Love you babe,

    Kus kim

  • 23 Maart 2007 - 09:46

    Sandra:

    Hey Sanne!

    Zo te lezen en te zien heb je het aardig naar je zin, leuk joh :D!!!
    Echt mooie fotos, het lijkt wel een carnavalsoptocht, die falla.

    Geniet er nog van!

    Liefs Sandra

  • 27 Maart 2007 - 11:06

    Sven:

    Kun je zo'n vis(je) niet eentje opsturen?

  • 27 Maart 2007 - 13:39

    Willem Uit BCN:

    Heej sanne,
    weer een leuk verhaal, jammer dat ik er niet bij was. Afgelopen weekend hebben we ook weer een geslaagd weekend gehad.
    tot snel

  • 27 Maart 2007 - 14:38

    Betty:

    Hey chica,

    ik heb je verhaaltje nog niet gelezen, maar het meeste had je al verteld. :) Het zijn iig wel mooie foto's!! Ben erg benieuwd naar je verhaaltje van afgelopen weekend!! :) Ik vond het iig een super leuk weekend, en vind het jammer dat het al weer voorbij is!! Nog veel plezier deze week met Lien, en ik mail je weer!! :)

    Liefs en 1000 kusjes
    Mij

  • 28 Maart 2007 - 08:22

    VV:

    He Sanne

    Zo te lezen heb je het nog steeds aardig naar je zin daar:). Foto`s zijn ook mooi, al is de vis een beetje ranzig:)

    Grz
    vV

  • 30 Maart 2007 - 16:08

    Dorian:

    hee sanne! heb je een drukke week gehad? ik miste je wekelijkse verhaaltje al maar heb bij luuk al e.e.a. kunnen lezen over het afgelopen weekend! ook jij veel plezier toegewenst dit weekend xxx dorian

  • 02 April 2007 - 08:13

    Anneloes:

    hey sanne
    leuk dat je het zo naar je zin hebt. mooie foto's ook.
    ben jaloers, jij hebt lkkr de zon.
    tot gauw op t veld.
    groetjes xxx anneloes

  • 02 April 2007 - 16:18

    Mieke:

    Hai Meisje..
    Een beetje een late reactie van mij.. Maar ik leef nog altijd met je mee hoor! Volgens mij vermaak jij je daar nog steeds super.. Maar hard werken en lekker ontspannen wisselen elkaar volgens mij goed af ;).
    Je krijgt nog steeds veel bezoek.. Dat is natuurlijk ook fijn. Met je verjaardag komt jullie mam met Arie, natuurlijk ook fijn dat er iemand is die je feestje mee kan vieren!
    Veel succes met je werk, je afstuderen en plezier maken daar!

    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 98215

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: