Relax Nanjing, Skyline Shanghai & Parel Hangzhou - Reisverslag uit Peking, China van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu Relax Nanjing, Skyline Shanghai & Parel Hangzhou - Reisverslag uit Peking, China van Sanne Bongers - WaarBenJij.nu

Relax Nanjing, Skyline Shanghai & Parel Hangzhou

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Januari 2008 | China, Peking

In Nanjing hebben we vooral gerelaxed! Even alle ervaringen van Beijing laten bezinken. Uit eten en veel dvd's gekeken. Nog naar Zijin Shan, de purple mountain, geweest. Vanuit het observatie gedeelte zou je een mooi uitzicht hebben over de stad... als het nie mistig is zou dat zo hebben kunnen zijn :) Er waren ook allemaal astrologische instrumenten van vroeger, dat was wel grappig om te zien. De Memorial Hall of the Nanjing massacre was erg indrukwekkend, foto's en beelden van de oorlog met Japan, er zijn toen 300.000 Chinezen in Nanjing vermoord en verkracht. Ook de Jiming Tempel bezocht, met veel jonge, zingenden monikken. Vanuit daar door de Ming Dynasty stadsmuur door naar het mooie Xuanwu lake park waar we de volgende dag nog naar terug gingen. Toen met twee mensen van Couch Surfing daar afgesproken, was erg gezellig, maar moesten ons toen wel erg haasten om onze spullen op te halen en naar het treinstation te gaan. In een luxe sneltrein (kan iets van 400 of 500 km p/h) naar Shanghai door (30 december).
In Shanghai konden we in het appartement van Mia en Marc (vrienden van Corine Haeve) blijven logeren, super tof van ze! Eerst bij Edo en Melissa de sleutel opgehaald want Marc en Mia waren in NL voor de feestdagen. Daar even gekletst en toen naar het appartement, super mooi, en grote dvd collectie, ideaal om te relaxen! Dit hebben we de eerste 2 dagen dus ook gedaan, eten bestellen, dvd's kijken en op de bank hangen. De 31ste zijn we wezen uiteten en toen met feestmutsen op naar Edo & Melissa die ons voor oliebollen hadden uitgenodigd, hoe gaaf! Daarna door naar de Bund, deel van Shanghai aan de Bund rivier en Skyline Shanghai. Hier de jaarwisseling in Bar Rouge gevierd, vanaf het dakterras had je een super uitzicht over de rivier, skyline en het vuurwerk! Nog lekker gefeest en gedanst! We zijn 8 dagen in Shanghai geweest en we hadden nog door onze wijk rondgelopen, naar ht People's Square geweest en daar nog een thee ceremonie beozcht en terug gelopen door de bekende Nanjing Donglu shoppingstreet, helemaal vol neonreclame natuurlijk! Verder door Pudong gewandeld waar je de Jinmao Tower hebt, 4e grootste van de wereld. Hij viel alleen bijna nit meer op, omdat ernaast de nieuwe grootste toren van de wereld wordt gebouwd. Dag erna nog tussen Pudog en de Bund over de Bund rivier een boottocht gemaakt, erg leuk, ik houd van bootjes! Was ook nog naar de kapper geweest, erg relaxed want je krijgt er hier een uur massage bij :) Na een tip van Edo nog de Jade Buddha tempel bezocht, waar o.a. een buddha was die helemaal van jade was gemaakt. Toen door naar de old city, hier heb je een heel district in tempel-achtige huizen, vol met winkels en restaurants, heel mooi. Midden in heb je de Yuyuan gardens, een heel sprookjesachtig park met veel water, schattige bruggetjes, kleine huisjes en patios en lekker zonnetjes erbij, ideaal!
6 Januari kwamen Marc en Mia terug, hun wat rust gegund door overdag Zhouzhuang te bezoeken, een ouderwets Chinees dorpje een uur van Shanghai vandaan, super mooi! Smalle straatjes langs smalle kanaaltjes met schattige bruggetejes erover en overal souvenierwinkeltjes met thee, zijde, jade, eten etc. Allemaal leuke dingetejs gekocht, want meeste was maar 10 cent tot 1 euro :) In het dorpje nog een pagode, museum en tempel bezocht. Toen we terug kwamen met Mia en Marc gekletst en toen gezellig bij een Shanghainees restuarant gegeten met z'n vieren en in de French Concession gewandeld en gezellig op een terrasje wat gedronken. Dag erna een wandeltour door de French Concession, langs historische plekken, een Chinese blue/white kleding makkerij etc. Nog naar de 42ste verdieping van een toren gegaan voor een leuk stadsuitzicht! Toen moest ik door naar het ziekenhuis, want ik had al een tijdje last van mijn kies en moest een wortelkanaalbehandeling. Kreeg goed veel verdoving, dus voelde er gelukkig niets van dat ze een uur bezig waren. Terug in het appartement wachten tot mijn verdoving uit was gewerkt (duurde 4 uur) en gelukkig toen ook geen pijn. 8 Januari was het laatste dag Shanghai en gingen we eerst met z'n vieren ontbijten en liet Mia ons nog zien waar Marc werkt en nog door de Great Gate way mall gelopen. Na afscheid te hebben genomen zijn we naar het treinstation gegaan om de trein naar Hangzhou te nemen, weer maar 2 uurtjes gelukkig, daar bleven we gezellig in een hostel. Daar in de bar wat gegeten en geborreld. Hadden daar Charl (Ierland) en Jan (Duitsland) ontmoet die vroegen of we mee naar een bar gingen, altijd gezellig! 6 Uur 's ochtends terug en om 10 uur weer op, we gingen weer fietsen huren en om het West Lake fietsen. Ze noemen Hangzhou hier namelijk 'de Parel van China' om. Konden helaas iet direct naast het meer fiesten en het uizicht viel door de mist nogal tegen, maar was wel leuk. Daarna de tempel naast ons hostel bezocht en toen met Laura (Amerika) en Nicole naar 'Friends' om daar voor 6,5 euro onbeperkt te gaan eten, was erg lekker! Die avond weer gaan stappen, naar een bar met live muziek, twee Deense meisjes gingen ook mee. Ze hadden daar super wazige shotjes (potten met rijstwijn me dode slangen, zeepaardjes enzo erin) smaakte ook echt heel smerig! De Deense meiden waren redelijk zatjes en het koste nogal wat tijd en braaksel om ze terug naar het hostel te krijgen :) De dag erna om het meer gelopen, zodat we meer koden zien, erg mooie parkjes en bruggetjes erom. Ook nog de hele grote pagode bezocht met interessante historische verhalen en schilderijen erin. Toen richting een kleine haven gelopen om daar met een roeibootje (met roeier) samen met twee Chinezen het meer op te gaan! Kamen langs het Lesser Yingzhou eiland, de three pools mirroring the moon (drie palen in het water die achterop het 1 yen biljet staan) en via een brug kwamen we in een apart deel van het meer waar veel oesters me parels liggen (vandaar Pare van China). 's Avonds met hele groep naar de SOS bar, hier kon je voor 6 euro onbeperkt drinken :) Er tegenover was ook een hele gave club met theater-achtig podium met dansers! Lekker uit ons dak gegaan, super avond gehad! Laatste dag Hangzhou afscheid van Jan en Charl genomen die gingen ook weer door en toen door de stad gelopen en twee uur thee gedronken in een leuke bar. Toen weer door naar het treinstation om een reis van 22 uur naar Xi'An te gaan maken. Deze keer wel bedden, alleen op Chinese maat, dus je kan niet zitten. Maar door het vele uitgaan en weinig slapen, heerlijk 15 uur ervan geslapen :) Na 15 graden in Hangzhou is he wel een verrassing dat we nu ineens weer sneeuw hebben in Xi'An... to be continued

  • 12 Januari 2008 - 13:03

    Je Zusje:

    Heej San.
    Eindelijk een keer als eerste!!
    Dit keer geen super lang verhaal maar er staat weer heel wat in!!!
    Jammer dat ik je niet meer had kunnen bellen bij Mia, ik dacht dat je daar later wegging!!
    Ik hoop snel foto's te zien!!
    Hou van jou zus!!
    Xxx Je zusje

  • 12 Januari 2008 - 13:52

    Mieke:

    Hai Meisje..

    Echt leuk om je verhalen te blijven volgen.. Ben wel een beetje jaloers op wat je allemaal mee maakt en ziet ;).. Maar vind het super dat je het allemaal doet! Word je niet moe van elke keer die lange reizen (ik bedoel dan in de trein).. Maar ja dat hoort natuurlijk wel bij jullie reis. Nou meisje geniet nog een paar maanden, want voor je het weet zit je weer hier en kom ik je opzoeken in Heeswijk Dinther (China vind ik een beetje te ver ;))

    Dikke kus en liefs,
    Mieke

  • 12 Januari 2008 - 16:32

    Sven:

    gruwelijk gaaf zeg!
    en happy new year 2 you 2

  • 12 Januari 2008 - 17:34

    Betty:

    Hey meis,
    Mooie foto's!! Zeker die van jou met Foxy Roxy!! Haha :) Je verhaal moet ik nog lezen, maar heb al wat gehoord via de telefoon. Vond het erg leuk weer bij te kletsen!! Ben benieuwd weer naar je vervolg avonturen. Ik zal snel reageren op je vorige mailtje...
    Goede reis weer!
    Liefs mij XXX

  • 12 Januari 2008 - 18:39

    Mama:

    Hallo SANNE, ik heb genoten van je verhaal. Je foto's zijn ook duidelijk,heb je je haar al laten knippen? Dat zie ik niet duidelijk op je foto's. Lotte heeft haar haar kort laten knippen erg leuk. Tot snel, jouw trotse mama. x.

  • 12 Januari 2008 - 20:57

    Oma & Janne:

    Janne: ik vier vandaag mijn verjaardag! omer eric en tante gerie oma lotte en arjen, arie en anet en er zijn ook nog andere mensen geweest ik heb veel gekregen, en ik ben ook nog 1 en een half uur naar de soos geweest er waren wel mensen bij ons thuis maar ik ging toch.
    Oma: hallo sanne, ik ben hier bij janne en merle. is he nu lekker weer bij jullie? Bij ons niet. Het is hier ruze gezellig. Ik heb je gelezen ik vind het leuk maar wel moeilijk, hoe kun jij tog al die moeilijke woorden verranderen?!! Ik vind het heel leuk om zo iets te horen. Sanne ik was zo blij met jou kaart met die foto erop!! Het aller beste en tot je volgende rijs

    Nog super veel plezier en ook veel gezondheid!!
    Janne & Oma

  • 13 Januari 2008 - 11:30

    Luuk W:

    Heej Sanne

    Weer een superleuk verhaal om te lezen. Als ik al die foto's zie met die mooie tempels en omgevingen erop, wordt ik heel jaloers. Hoe gaat het met je tanden, alles overleefd.

    Heel veel plezier nog daar.

    x Luuk

  • 13 Januari 2008 - 11:32

    Elkie:

    hee meis,
    nogmaals, superlief je berichtje!! en leuk dat ik nu je nummer heb, kan ik je smsen :-)
    hoe is het met je?
    supergaaf, je verhalen, echt heel leuk om te lezen!
    zoals ik al in m'n berichtje zei, we drinken er vanavond een op je!
    geniet ervan meisje en tot sms!
    oh en trouwens, van m'n oudjaars-avonturen, heel schandalig, ik weet 't...:-s maar wel grappig!
    tot...?
    liefs xxx
    Elke

  • 13 Januari 2008 - 11:38

    Tia Maria, Tio Carli:

    Hoi Sanne,
    Weer genoten van je verhaal en de leuke foto's. De foto van de slang in die pot ziet er ook niet zo smakelijk uit!!
    Ben benieuwd naar foto van het terracottaleger in Xi-an. Wanneer ga je naar Hong Kong?
    Sanne geniet ervan en groetjes!!

  • 13 Januari 2008 - 17:22

    Marly:

    hey san..
    leuk je nog gesproken te hebben! Verhaal is nog langer geworden dan ik had verwacht!!
    Ik ga straks naar el borrel op jou pakken!
    xx marly

  • 13 Januari 2008 - 21:39

    Eefje :

    Ben nog steeds van mening dat ik je verhalen pas echt ga lezen vana t moment dat je in thailand zit, maar we missen je wel bij het stappen! Ik zit trouwens vort op kamers dus als je terug bent dan moeten we maar weer eens ff ouderwets los gaan in eindhoven city!

    Dikke kus
    Eefje

  • 13 Januari 2008 - 21:40

    Eefje:

    O en ik moest je nog de groetjes doen van ons mam! En nog veel plezier en goed uitkijken, niet met een mongooltje thuiSkomen ;)!

  • 13 Januari 2008 - 22:17

    Paul L:

    Hey Sanne, het bevalt daar allemaal wel he? Ik moet wel zeggen dat ik echt wel jaloers op je ben als ik al je verhalen lees. Sterkte met je tand en tot snel, Gr paul

  • 16 Januari 2008 - 15:48

    Kim:

    hey lief,

    Geweldige foto's weer! Nog geentijd gehad voor je verhaal maar volgens mij ben ik al goed op de hoogte!

    Love ya xxxx

  • 19 Januari 2008 - 11:05

    Your Sister:

    Wat onwijs gaaf allemaal!

    Love you

    Liefs mij

  • 20 Januari 2008 - 18:06

    Hey Sanne:

    Nou jij komt nog eens ergens he, wat een wereldreis, wij zijn naar tjechie wezen skien dat is voor ons al een hele onderneming wel heel leuk geweest en voldoende sneeuw. Sanne nog een hele mooie reis toegewenst en de groetjes van je familie uit Schuinesloot XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken door Zuid Amerika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 98210

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 22 Juli 2011

India

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Backpacken door Zuid Amerika

23 Oktober 2007 - 18 April 2008

Backpacken door Azië

11 Juli 2007 - 02 Augustus 2007

Vrijwilligerswerk Mongolë

04 Januari 2007 - 30 Juni 2007

Afstudeerstage Barcelona

Landen bezocht: